جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
تیتر20 به بهانه برگزاری سلسله آزمون های جذب گل گهر بررسی کرد:
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پس از هدف گذاری برای افزایش نقش خود در زنجیره فولاد کشور، حالا در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود با برگزاری سلسله آزمون های استخدامی، مشوقی برای توسعه فرهنگی می شود زیرا بسیار از افراد حاضر دراین آزمون ها برای افزایش شانس خود جهت جذب در گل گهر و مجموعه های وابسته به آن به سراغ تحصیلات تکمیلی می روند.
کد خبر: ۶۰۲۰۱
بذر امیدی که توسط «گل گهر» کاشته شد
تیتر20 - بخش معدن یکی از بخش های پرپتانسیل برای اشتغالزایی است. در ادامه فعالیت های معدنی زنجیره های ارزش در هر حوزه نیز ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی به همراه دارند. 

این در حالی است که بسیاری از معادن در مناطقه محروم و کمتر توسعه یافته قرار دارد و اشتغالزایی در این مناطق می تواند به توسعه هرچه بیشتر در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر شود.

شرکت های بزرگ معدنی با توسعه فعالیت های خود، برنامه های مختلفی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی در دستور کار قرار می دهند که اشتغالزایی نیز در آن دیده می شود. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان یکی از شرکت های بزرگ معدنی کشور که نقش مهمی در زنجیره ارزش فولاد ایفا می کند، در سال های اخیر با اجرای طرح های توسعه ای، توانسته در بخش اشتغال نیز نقش آفرینی داشته باشد. 

بدون شک افزایش طرح های توسعه باعث می شود تا نقش گل گهر در اشتغالزایی نیز پررنگ تر از قبل شود. اما در این بین این مجموعه معدنی و صنعتی با برگزاری آزمون های استخدامی به سراغ جذب متخصصان بومی می رود تا بتواند نیاز خود را در حوزه پرسنل و کارکنان از منطقه تامین کند.

اما برگزاری سلسله آزمون های استخدامی از سوی گل گهر چندین دستاورد به همراه دارد. شاید اولین موضوع آن باشد که جوانان منطقه برای جذب در این شرکت به سراغ تحصیلات تکمیلی رفته تا رشته خود را تخصصی دنبال کنند. درواقع برنامه گل گهر برای جذب نیرو می تواند بر افزایش سطح تحصیلات جوانان منطقه تاثیر داشته و به نوعی مشوقی برای ادامه تحصیل باشد.
 
از سویی دیگر با توجه به رقابت تنگاتنگ جوانان منطقه سعی می کنند تا دانش خود را به روز نگه داشته و در این ماراتن موفق به استخدام در گل گهر شوند. 

درواقع آزمون های استخدامی که از سوی گل گهر در حال برگزاری است می تواند بازی دو سر بردی برای هر دو سوی ماجرا یعنی جوانان جویای کار و مجموعه گل گهر باشد. 

نکته مهم این است که گل گهر این موضوع را محدود به فعالیت های شرکت نکرده است، به عنوان مثال اخیرا نزدیک به ۲ هزار نفر برای جذب در شرکت فراگیر سلامت جهت پرسنل اداری و انتظامات بیمارستان فوق تخصصی فاطمه زهرا(س) گل‌گهر، در این آزمون شرکت کردند.

گل گهر برای تمامی مجموعه های در اختیار در هر حوزه ای که باشد به سراغ جذب نیروی متخصص رفته تا از پتانسیل افراد حاضر منطقه در این موارد استفاده کند.
 
این نگاه گل گهر برای جذب نیرو در واحدهای معدنی و مجموعه های غیر معدنی می تواند توسعه اجتماعی و فرهنگی را در این منطقه به همراه داشته باشد. از سویی دیگر ایجاد فرصت های شغلی از سوی این مجموعه می تواند از میزان مهاجرت به شهرهای بزرگ را کاهش دهد.
 
از سویی دیگر به کار گیری نیروی متخصص بر کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات بهتر نیز تاثیر گذار است. درواقع امروز گل گهر را باید یکی از ستون های توسعه در منطقه دانست که بازوی اجرایی دولت در اشتغالزایی محسوب می شود. 

گل گهر ثابت کرده است که با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و همچنین نگاه کارشناسی می تواند توسعه را به صورت همه جانبه در منطقه ایفا کرد و در نهایت محصولی با قیمت تمام شده کمتر و سوددهی بیشتر را راهی بازارهای داخلی و خارجی کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز