شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
تیتر20 بررسی می کند؛
فروشگاه های سوپرمارکتی در بحث وفادارسازی مشتری برای رقابت با سوپر مارکت های سنتی با چالش هایی روبرو هستند.
کد خبر: ۶۰۲۱۱
پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای در توسعه محلی
تیتر20 - اکثر فروشگاه های زنجیره ای با توجه به روند کند شدن توسعه در حوزه فروشگاه های بزرگ متراژ با ایجاد برندهای جدید در حوزه فروشگاه های سوپرمارکتی برای توسعه کمی به محلات، روستاها و شهرهای کوچک به طور جدی برنامه ریزی کرده اند. اما به نظر می رسد که در این مسیر برای رقابت با سوپر مارکت های سنتی با چالش هایی روبرو باشند.

بی تفاوتی پرسنل فروشگاه های زنجیره ای و یا عدم احترام و توجه کافی در بسیاری فروشگاه ها نشان می دهد که صاحبان این مجموعه ها  درک درستی از وفادارسازی مشتری و استفاده از ابزارهای آن ندارد یا اینکه نیاز به آموزش افراد برای ارائه خدمات مناسب صورت نگرفته است.
 
البته باید اشاره کرد که در تمام فروشگاه های زنجیره ای این مساله وجود ندارد.با این حال بسیاری دیگر از این فروشگاه ها به نظر می رسد واقعاعلاقه ای به درک مساله احترام به مشتری ندارند. با مشاهده برخی از این فروشگاه ها با بی تفاوتی برخی از پرسنل مواجه می شویم.پرسنلی که یا توجیه نشده اند و یا از نظر روانی وفکری آمادگی لازم برای حضور در این فروشگاه ها را ندارند.

این مساله درست بر خلاف مسیری است که فروشگاه های سنتی آن را طی می کنند.به بیان دیگر صاحبان فروشگاه های سنتی بیشتر اهالی محل ،شهر و یا روستای خود را نه تنها می شناسند بلکه به سلیقه و نیازهای آنان نیز آگاه هستند.

آنها عمدتا با توجه به رقابتی بودن این شغل، با خوش رویی و خلقی گشاده به استقبال مشتریان می روند موانع را از پیش پای مشتری بر می دارند، حس صمیمیت را بوجود می آورند، اجناس خریداری شده را برای مشتری داخل نایلون می گذارند و حتی اجناس را به خودرو خریدار منتقل می کنند.

یعنی درست بر خلاف برخی فروشگاه های زنجیره ای، مشتریان را صاحبان اصلی کار می دانند و سعی می کنند با ارائه خدمات گوناگون حس رضایتمندی خریداران را به وجود بیاورند.

این مساله اما در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای دیده نمی شود.یعنی بر خلاف احترام و رفتار خوشایندی که صاحبان فروشگاه های سنتی دارند،فقدان این موضوع به شدت مشاهده می شود.

به بیان دیگر به پرسنل میدانی این فروشگاه ها این امر تفهیم نشده است که خوش برخوردی، پاسخ به پرسش ها، چیدمان صحیح و رها نکردن کارتن های پر و خالی در مقابل قفسه ها ویخچال ها جزئی از وظایف اوست.

 البته قابل درک است که شرایط اقتصادی بر شهروندان فشارهای مضاعف وارد کرده و می کند.اما این موضوع با درک صحیح از نوع شغل و تعهدی که ایجاد شده است نباید مانع از خدمت رسانی درست و اصولی باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز