جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
معاون وزیر تعاون از تقویت تعاونی‌های گردشگری خبر داد و گفت: توسعه تعاونی‌های گردشگری موجب افزایش اشتغال زنان و روستاییان می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۵۲

تیتر۲۰- همه ساله عده بسیاری از گردشگری به نقاط مختلف جهان سفر می کنند که از محل آن میلیون‌ها فرصت شغلی به وجود می‌آید و سرمایه‌گذاری های متعدد در حوزه های اقتصاد و گردشگری ملی و محلی صورت می پذیرد.

دولتها در راستای بهره‌مندی از مزیتهای گردشگری سیاستها و برنامه‌ریزی های مختلفی را در دستور کار قرار می‌دهند تا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری از ظرفیت این صنعت عظیم در جهت اشتغالزایی و ارزآوری استفاده کنند.

در این بین نقش تعاونی‌ها به عنوان بنگاههای زودبازده و کارآمد در حوزه گردشگری می‌تواند اثرگذار باشد.تعاونی‌های گردشگری با توجه به کارکردها و مزیتهای خود ضمن ارتقای سطح دانش اعضا به کاهش هزینه‌ها،‌ عرضه بهینه محصولات و خدمات گردشگری، خلق فرصتهای شغلی، بازاریابی و رونق کسب و کار کمک کنند.

در همین راستا مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت تعاونی‌های گردشگری را در دستور کار وزارت تعاون عنوان کرده و می‌گوید: ناتوانی سازمان‌ ها و شرکت های خصوصی و دولتی در پاسخگویی کامل به نیازهای صنعت گردشگری به عنوان بخشی تاثیرگذار بر فرهنگ و اقتصاد جامعه، نقش تعاونی ها را در این حوزه را پررنگ تر می کند.

او می‌گوید: تعاونی‌ها می توانند با برقراری ارتباط بین دولت، برنامه‌ریزان و مردم و با انجام فعالیتهایی که منافع هر دو طرف را تامین می‌کند به توسعه ملی، اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به ایجاد تعاونی‌های بسیار در حوزه صنایع دستی‌ می‌گوید: توسعه و تقویت تعاونی‌های گردشگری موجب افزایش اشتغال زنان و روستاییان می‌شود. 

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که توسعه تعاونی‌های گردشگری و بوم گردی در روستاها موجب رونق اشتغال نیروهای بومی و فروش صنایع محلی می‌شود و از مهاجرت گسترده ساکنین روستا به شهرها جلوگیری می کند. به زعم‌ آنها با راه‌اندازی و تاسیس تعاونی‌های گردشگری مسافرت رونق می‌گیرد و سفر به سبد خانوارها برمی‌گردد.

برابر اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در کل کشور ۳۲۹۹ تعاونی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت داشتند که از این تعداد بیش از ۱۴۰۰ تعاونی مربوط به حوزه گردشگری و هتلداری و ۱۸۳۸ تعاونی در حوزه صنایع دستی بوده است.

در حال حاضر عمده تعاونی‌های حوزه گردشگری در مناطق روستایی هستند و بیش از ۶۰ درصد این تعاونی‌ها توسط زنان اداره می‌شود. بهره‌گیری از ظرفیت بالای تعاونی‌های گردشگری ضمن فراهم کردن بستر اشتغال پایدار و فراگیر، موجب امنیت شغلی و کسب درآمد خانوارها می‌شود./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز