سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تیتر20 جایگاه ارس خودرو دیزل در بازار را بررسی کرد
ارس خودرو دیزل را از جمله تولید کنندگانی می توان دانست که دارای سبد متنوعی از محصولات است .ولی در زمینه عرضه خودروهای سواری هنوز به جایگاهی که باید نرسیده است.به نظر می رسد آنها با درک چرایی آنها برنامه های جدید تدوین کرده اند و طی ماه های اخیر شاهد حرکت آمیکو برای رسیدن به جایگاه واقعی هستیم.
کد خبر: ۶۰۷۱۹
آمیکو حرکت برای رسیدن به جایگاه واقعی
تیتر20 - ارس خودرو دیزل از جمله شرکت های خودروسازی بخش خصوصی است که در حال گذران چهارمین دهه زندگی خود است.

گروه صنعتی آمیکو پس از تاسیس در سال 1368 تا کنون توانسته است محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند.از باتری خودرو،موتور سیکلت ،کولرهای گازی ،انواع کاربری از جمله فعالیت های این شرکت تولید بوده است. 

بزرگترین مجموعه این گروه،شرکت ارس خودرو دیزل است.اما همچنان همگان آن را با نام تجاری شرکت مادر می شناسند.آمیکو طی سال های فعالیت توانسته است با استفاده از نیروی انسانی متخصص و برخورداری از تکنولوژی روز در حوزه تولید و مونتاژ خودرو، انواع خودروهای تجاری و سواری تولید کند.

 این شرکت توانسته است با استفاده از قطعات و تکنولوژی برترین برندهای اروپائی، آمریکائی و آسیائی و همچنین کسب گواهی‌نامه‌های استاندارد ایمنی آلایندگی محصولات دیزلی برای محصولات دوگانه‌سوز (بنزین و گاز) از مؤسسات بین‌المللی TUV و VCA و سازمان محیط‌زیست ایران، محصولات خود را ازنظر کیفی، ایمنی و سطح آلایندگی در ردیف خودروهای معتبر اروپایی قرار دهد.

آمیکو علاوه بر دریافت علامت استاندارد ایران و ثبت آن بر روی تمامی محصولات تولیدی خود، آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ای ایجاد کرده است که قادر به آزمایش محصولات، حفظ کیفیت و اطمینان از مطابقت با استانداردهای روز دنیا هستند. همچنین آمیکو دارای گواهی تائید صلاحیت آزمایشگاه همکار از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است؛ بنابراین، آمیکو همچنین می‌تواند گواهی‌های استاندارد را برای تولیدکنندگان دیگر صادر کند این بخشی از فعالیت های آمیکو را شامل می شود و بخش دیگر به تولید انواع خودروهای سبک و سنگین مرتبط می شود.
جایی که محصولات سنگین این شرکت توانسته اند سهم بسیار مناسبی از بازار را برای خود کسب کنند.چرا که محصولات سنگین آمیکو که با کاربری های مختلف عرضه می شود توانسته است از نظر کیفیت،قیمت،دوام،کارایی و خدمات پس از فروش نظر بسیاری از مصرف کنندکان این نوع محصولات را به خود جلب کند.

در همین حال طی سال هایی که عمر فعالیت این شرکت می گذرد،آمیکو در خواب استقبال از محصولات خود نمانده است.به بیان دیگر این تولید کننده بخش خصوصی به طور مداوم محصولات خود را پایش می کند.

به نحوی که هم متخصصان این شرکت در حال بررسی راهکارهایی برای بهتر شدن و برآوردن نیازهای بازار هستند و هم نظر مصرف کنندگان را مد نظر قرار می دهند.در همین حال با توجه به درک وضعیت امروز اقتصادی کشور آمیکو توانسته از یک سو  عمق داخلی سازی محصولات خود را بیشتر کند و از سوی دیگر سازگاری بیشتری با محیط زیست پیدا کرده اند. در همین حال آمیکو طی سال های اخیر به تولید انواع وانت و خودروهای کاروتجاری سبک اقدام کرده است.

آمیکو آسنا،پیشتاز پیکاپ های بازار خودرو 
اما در کنار تمام محصولاتی که آمیکو تولید کرده است به خصوص در زمینه سواری آسنا را میتوان نقطه عطفی در تاریخ این شرکت دانست.در واقع آسنا را میتوان اولین پیکاپ شاسی مستقل بازار دانست که ذائقه بازار به سمت و سوی جدیدی سوق داد. 

به بیان ساده تر آمیکو با پیکاپ آسنا توانست برگ جدیدی به تاریخ صنعت خودروسازی کشور اضافه کند. آسنا از یک سو نشان دهنده درک نیاز بازار به حساب می آید و از سوی دیگر باعث شد بخش عمده ای از تقاضای خودروهای کراس اوور و   SUV  را به سمت این نوع خودروها سرازیر شوند.در واقع بعد از آسنا بسیاری از شرکت های داخلی ، پیکاپ را به سبد محصولات خود اضافه کردند.به نحوی که هم اکنون این نوع خودرو جز جدایی ناپذیر سبد محصولات آنان شده است.

با این حال آمیکو از فرصت به وجود آمده با عرضه آسنا نتوانست آنچنان که باید و شاید استفاده کند.به بیان دیگر با توجه به نوع مصرف و ذائقه مصرف کنندگان در ابتدا بازار با مقاومتی نسبی به استقبال این محصول رفت.ولی پس از مدت کوتاهی باتوجه به قابلیت ها ،قیمت،کیفیت و مطلوبیت محصول،به سرعت جای خود را در بازار باز کرد. 

نقطه مورد بحث در این جا شکل می گیرد.یعنی جایی که آمیکو با توجه به تمام زحماتی که برای جا انداختن پیکاپ در بازار متحمل شد،نتوانست استفاده آنچنانی ببرد.البته در این شرایط مسائلی از جمله،تحریم، افزایش نرخ ارز و کرونا تاثیر بسیار زیادی در این ماجرا داشته و دخیل بوده اند.
ولی به نظر می رسد که نوع تفکر و استراتژی در این شرکت به روز شده‌است و به فهم جدیدی از فعالیت رسیده اند.به عنوان مثال با توجه به تنوع محصولات و طیف گسترده محصولات،حضور در نمایشگاه های مختلف در برنامه های این شرکت گنجانده شده است.

چرا که عدم برگزاری نمایشگاه های خودرو در سال های کرونا، فرصت معرفی محصولات جدید را از آمیکو سلب کرده بود.بنابراین حضور در رویدادهای مختلف خودرویی نشان میدهد که آمیکو نه تنها به درک و بلوغ بالایی رسیده است بلکه از توان و قدرت کافی برای رقابت در بازار برخوردار شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز