جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
نهمین همایش سالانه «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» با مشارکت بانک صادرات ایران در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع «ضوابط و مقررات اجرایی و کارکردهای چک دیجیتال در اقتصاد» و همچنین معرفی «چکنو» آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۰۷۶۰

تیتر۲۰- همایش دو روزه «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصغر ابوالحسنی قائم‌مقام بانک مرکزی، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها، فعالان حوزه صنعت پرداخت، شرکت‌ها و‌ فین‌تک‌ها و اعضای هیئت‌‌مدیره و مدیران ارشد بانک صادرات ایران در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه این مراسم گفت: زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال به میزان زیادی به زیرساخت‌های ارتباطی مربوط است که همه عرصه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است.

عیسی زارع‌‌پور گفت: به دلیل استفاده از سرعت زیاد فیبر نوری، بیشتر نیاز مردم دنیا به ارتباطات از طریق اینترنت ثابت انجام می‌شود و در تلاش هستیم تا اقصی نقاط کشور از این امکان برخوردار شوند.

وی از ارائه ۳۰۰۰ خدمت در پنجره واحد دولت هوشمند به مردم خبر داد و از بانک‌ها خواست تا مشارکت بیشتری در تقویت این سامانه داشته باشند.

قائم‌مقام بانک مرکزی در مراسم افتتاحیه این همایش، با اشاره به اهداف برگزاری آن، خلق ارزش و ارزش‌آفرینی از کانال بهبود خدمات به مشتریان، افزایش کارایی و بهره‌مندی از عملیات بانک‌ها و همچنین خلق ارزش از طریق اکوسیستم تعاملی بانک‌ها با مشتریان را از جمله مهمترین اهداف توسعه فناوری اطلاعات عنوان کرد.

اصغر ابوالحسنی با اشاره به تاثیر توسعه بانکداری دیجیتال بر رشد اقتصادی افزود: بانکداری دیجیتال می‌تواند به صورت عمده هزینه‌ها را کاهش دهد و بر سودآوری و افزایش نرخ رشد اقتصادی تاثیر مثبت داشته باشد.

وی با تاکید بر دستاوردهای قابل انتظار توسعه فناوری‌های ارتباطی، تاکید کرد: باید در حوزه پرداخت دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین، به نیاز مشتریان پاسخ دهیم و امنیت و حریم آنها را نیز رعایت کنیم. همچنین باید بستر استفاده نسل آینده از خدمات مالی را فراهم کنیم.

قائم‌مقام بانک مرکزی «توسعه زیست‌بوم»، «امنیت و حریم خصوصی» و «تنظیم‌گری و حکمرانی» را به عنوان سه محور مهم در این همایش مورد تاکید قرار داد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در گزارشی با عنوان ارزش‌آفرینی از طریق خدمات مالی دیجیتال به تشریح وضعیت نظام‌های پرداخت در کشور پرداخت و تاکید کرد که بین توسعه‌یافتگی دیجیتال و رشد اقتصادی ارتباط وجود دارد و آثار مثبت توسعه‌یافتگی دیجیتال بر متغیرهای اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی، اشتغال و سایر متغیرها در مسیر شکوفایی است.

مهران محرمیان با بیان اینکه هر خدمتی در مسیر دیجیتالی شدن و خدمات غیرحضوری اگر برای مردم خلق ارزش نکند، ارزش ندارد، گفت: عملکرد حوزه بانکداری الکترونیک برای دسترسی مردم به خدمات این حوزه افتخارآمیز است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل خدمات واریز و برداشت از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال، موجب کاهش ۷۵ درصدی هزینه‌ها در این بخش شده، گفت: ۹۷ درصد خدمات بانکی به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود.

بانک صادرات ایران در این همایش با حضور موثر و سخنرانی در نشست‌های تخصصی درباره «ضوابط، مقررات و رویه اجرایی حاکم بر چک دیجیتال»، «چک دیجیتال و کارکردهای آن در اقتصاد ایران»، «همگرایی اکوسیستم مالی؛ تعامل سه جانبه بانک، بورس و بیمه» و همچنین معرفی «چکنو», چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران، مشارکت فعال دارد./روابط‌عمومی بانک صادرات ایران

ارسال نظرات
موضوعات روز