جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳
آیا پیتزا های ارزان قیمت همان کیفیت و طعم پیتزا رادارند؟ آیا این پیتزاها برای سلامتی مضر هستند یا خیر!؟
کد خبر: ۶۰۸۰

تیتر20 - از آنجایی که زندگی مدرن با مشغله های فراوان رو به رو ست و مردم زمانی را نمی توانند یا نمی خواهند صرف تهیه غذا کنند، همین امر دلیل خوبی برای روی آوردن مردم به سمت رستوران ها و اغذیه فروشی های آماده است.
و باعث شده که فست فود نسبت به غذاهای سنتی پرطرفدار تر شود. زیرا نیاز به صرف هزینه مالی و زمانی کمتری دارد.
از طرف دیگر همه ما شاهد بالا رفتن قیمت روزانه مواد غذایی از گوشت و مرغ گرفته تا سوسیس و کالباس هستیم.
در این بین رستوران هایا اغذیه فروشی های فست فودی دیده می شود که با توجه به روند افزایش قیمت مواد غذایی، قیمت غذاهای آماده خصوصا پیتزا را که مواد اصلی تهیه آن پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس است را روز به روز کاهش می دهند   برای مثال اغذیه فروشی هایی در سطح شهر دیده  می شوند که پیتزا دونفره با نوشابه را با قیمت پنج هزار تومان به مردم عرضه می کنند. 
سوالاتی که مطرح می شود این است که آیا این پیتزا های ارزان قیمت همان کیفیت و طعم پیتزا را
دارند؟ آیا این پیتزاها برای سلامتی مضر هستند یا خیر!؟
بنابر گزارش یک نشریه محلی  در استان مازندران با نام " صبح آمل " ،ما بین پیتزایی که تنها خمیر و کالباس بی کیفیت استفاده شده با پیتزایی که از بهترین مواد اولیه تشکیل شده فرق بسیاری وجود دارد. در یک پیتزای معمولی موادی مانند فلفل دلمه ای، قارچ، گوشت، ذرت، خمیر پیتزا، پنیر و زیتون استفاده می شود. پنیری که در پیتزا استفاده
می شود هزینه ای معادل دو هزار و پانصد تومان و ژامبون نود درصد گوشت را بیست و هشت هزار تومان دارد.
اغلب از کالباس کیلویی چهار هزار تومان که از لحاظ بهداشتی سلامت مشتریان را به خطر می اندازد استفاده
می شود که هیچ نظارتی وجود ندارد. ژامبون نود درصد در صورتی خریداری می شود که گوشت، کیلویی سی و پنج هزار تومان  است، در این صورت تصور کنید که ژامبون چهل درصد استفاده شده در این پیتزاها چه خواهد بود؟
یکی از کسبه آملی در این خصوص به خبرنگار نشریه صبح آمل گفته است: پیتزاهای چهار هزار تومانی تنها خمیر خوبی دارند و خمیر هزینه زیادی ندارد و کالباس مورد استفاده در اینگونه پیتزاها حداقل حجم را دارد و بدون مزه است. پیتزا یک غذای تفننی ست و مردم برای سرگرمی این غذا را می خورند که با دو الی سه بار خرید و پی بردن به کیفیت پایین آن دیگر به سراغ پیتزاهایی که تماما خمیر است نخواهند رفت.

کالباس و مواد این پیتزا طعمی ندارد و با استفاده از چاشنی و طعم دهنده ها بدنبال خوشمزه کردن آن  هستند.
کالباس سی درصد با گوشت نود درصد فرق دارد و یقینا بدانید در پیتزای پنج هزار تومانی، از کالباس بیست هزار تومانی استفاده نخواهد شد و کالباس کیلویی چهار هزار تومان استفاده می شود.
در خصوص مواد و هزینه تمام شده در یک پیتزای پنج هزار تومانی با نوشابه قیمت ها به شرح زیر آورده شده است:
سیصد تومان پول جعبه، سس صد تومان، نوشابه از چهار صدوهشتاد تا هفتصد تومان متغیر است. چهارصد تا هفتصد تومان قیمت خمیری که خودشان تولید می کنند.  هفتاد گرم کالباس سی درصد کیلویی پنج هزار تومان معادل چهارصد تومان، قارچ و فلفل سیصد تومان که با هشتاد گرم پنیر کیلویی ده هزار تومان هشتصد تومان هزینه می شود، در نهایت یک پیتزا سه هزار تومان تمام شده است.

البته اینگونه اغذیه فروشی ها در سطح شهر در حال افزایش است که باید با بررسی در خصوص کیفیت و سالم بودن مواد غذایی نظارت بیشتری در این خصوص صورت بپذیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز