پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
تیتر20 گزارش می دهد:
امکانات و شرایط ایران خودرو از نظر زیرساخت ها،پتانسیل،زنجیره قوی و منظم تامین خطوط تولید و گستردگی شبکه خدمات پس از فروش موقعیت ویژه ای به این خودروساز داده است. در گذشته و حال این مزیت هیچگاه از دید شرکای خارجی این شرکت پنهان نبوده است . در گذشته برند های اروپایی خواب های طلایی برای حضور در منطقه از طریق گسترش همکاری ها با ایران خودرو می دیدند ولی اکنون شرایط جوری رقم خورده است که استفاده از این موقعیت برای هایمای چین مهیا شده است.
کد خبر: ۶۰۸۷۷
مدیران هایما در راه تهران/ تعبیر خواب فرانسوی ها به کام هایمای چینی
تیتر20 -  قرار است که در به زودی، مدیران ارشد هایما، به عنوان یکی از شرکای تجاری آبی پوشان جاده مخصوص برای توسعه همکاری ها به ایران خودرو بیایند.

این سفر در حالی رخ خواهد داد که ایران خودرو با توجه به زیرساخت ها،تجربه،پتانسیل برای بسیاری از شرکت ها و برندها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما برخی عوامل از جمله تحریم ها و بدعهدی ها مانع از شکل گیری دوباره رابطه ایران خودرو با برندهایی نظیر پژو و رنو شده است.این در حالی است که طی سالیان گذشته هر دو برند جزء شرکای تجاری ایران خودرو به شمار می رفتند.

البته رنو محدودتر ولی پژو جزء آن دسته از شرکای آبی پوشان جاده مخصوص بود که با توجه به وسعت همکاری و زیرساخت هایی که ایجاد شده بود،در عمل راهی برای سایر برندها و نشان نگذاشته بود.

بازار نیز استقبال خوبی به این محصولات مشترک نشان می داد.اما تحریم ها و بی توجهی به شراکت و همکاری دیرینه باعث شده است که دیگر آنها جایی در محاسبات ایران خودرو و حتی صنعت خودروسازی کشور نداشته باشند.

این مساله اما باعث نشده است که این شرکت قید همکاری با شرکای دیگر را بزند.البته اگر شرایط دوباره عادی شود شاید آنها همکاری خود را باز هم با سوزوکی و بنز از سر بگیرند.ولی فعلا شرایط به گونه ای است که به رغم تمایل طرفین تحقق این خواسته امکان پذیر نیست.ولی در عین حال ایران خودرو نشان داده است که می خواهد همچنان نقش پر رنگ خود در این صنعت را به درستی ایفا کند.

به نظر می رسد انتخاب هایما هم در این راستا صورت گرفته باشد.ضمن اینکه تولید این محصول به دوران پیش از تحریم ها مرتبط می شود.به بیان دیگر ایران خودرو در زمانی که رقابت در بازار بسیار شدید بود و بسیاری از برندها در ایران حضور داشتند،سراغ این نشان چینی رفته است.

در این شرایط سفر مدیران هایما به ایران می تواند دستاوردهای بهتری و مناسب تری برای هر دو طرف داشته باشد.

در واقع امکانات و شرایط ایران خودرو از نظر زیرساخت ها،پتانسیل،زنجیره قوی و منظم تامین خطوط تولید و گستردگی شبکه خدمات پس از فروش موقعیت ویژه ای به این خودروساز داده است.

این مزیت هیچگاه از دید شرکای این شرکت پنهان نبوده است و یکی از اصلی ترین دلایل شراکت با ایران خودرو نیز همین بوده است.چرا که این امکان می توان شرایطی به وجود بیاورد که  آبی پوشان جاده مخصوص به هاب منطقه ای تبدیل شوند.

ولی برخی مسائل سیاسی و اقتصادی این فرصت را از سایر برندها گرفته است.حالا اتفاقات دست به دست هم داده تا شانس به هایما رو کند و آنها در خلاء شرکت های بزرگ، شریک جدی تجاری غول خودروسازی خاورمیانه باشند درک این موقعیت از طرف هایما می تواند به رشد اقتصادی برند چینی کمک بسیاری نماید و از این فرصت باید نهایت استفاده را ببرد.

به بیان ساده با توجه به استقبالی که از این برند شده است هایما می تواند با خیال راحت به تولید سایر محصولات خود در ایران خودرو بپردازد و در عین حال ایران خودرو نیز می تواند با استفاده از شرایط پیش رو علاوه بر افزایش تولید و عرضه،سهم بیشتری از بازار در کلاس محصولات هایما به دست بیاورد.

این مساله نه تنها رقابت در بازار را تشدید خواهد کرد.بلکه می تواند سایر برندهای مطرح و بزرگ چینی را برای همکاری با شرکای دیگر ایرانی تحریک کرده و وسوسه کند.

در واقع ایران خودرو در این شرایط نیز می تواند پرچمدار صنعت خودروسازی کشور باشد.البته اگر موانعی مانند قیمت گذاری دستوری مانع از سرعت حرکت آبی پوشان جاده مخصوص نشود.

ارسال نظرات
موضوعات روز