پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تیتر20 به بهانه تغییر و تحولات مدیریتی در بیمه البرز بررسی می کند؛
هیات مدیره بیمه البرز یکم اسفند ماه سال سالجاری، موسی رضایی میر قائد را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب و معرفی کرد.او در مراسم معارفه خود بر ادامه روندهای پیشین این شرکت تاکید نمود و به بیمه‌گری در چارچوب‌های مطلوب فنی اشاره کرد.
کد خبر: ۶۰۹۲۳
زنگ هشدار در پرداخت خسارت و حق بیمه / ضرورت توجه به سهامداران خرد بیمه البرز/ اولویت به رشته‌های سودده
تیتر20 - هیات مدیره بیمه البرز یکم اسفند ماه سال جاری پس از فعالیت 3 ساله محسن پورکیانی در سمت مدیرعاملی این شرکت، نسبت به تغییر مدیرعامل اقدام نمود و موسی رضایی میر قائد را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب و معرفی کرد. او پیش از این مدیر عامل بیمه اتکایی امین بود.

موسی رضایی، مدیرعامل جدید شرکت بیمه البرز در مراسم معارفه خود بر ادامه روندهای پیشین این شرکت تاکید نمود و به بیمه‌گری در چارچوب‌های مطلوب فنی اشاره کرد.

او عنوان کرد که با تداوم عملکرد پیشین شرکت البرز، پرتفوی محور عمل نخواهد کرد و همواره شاخصه‌های فنی را مدنظر قرار خواهد داد.

پرهیز از نرخ‌ شکنی، سودآوری و حفظ منافع سهامداران نیز از دیگر اولویت‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل جدید بیمه البرز بود. همچنین هوشمندسازی از دیگر موارد توجه او بود که بارها به آن تاکید کرد و آن را لازمه فعالیت در دنیای کنونی دانست.

او با بیان اینکه بیمه البرز دارای زیرساخت‌های قوی و نیروی انسانی فنی در مبحث هوشمندسازی است آن را موجب پیشرانی و تحول صنعت بیمه عنوان کرد و به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های مدیرعامل جدید در اجرایی کردن طرح هوشمندسازی باشد.

رضایی در این باره اظهار داشت: بیمه البرز تلاش می کند ضمن تامین منافع تمام ذی نفعان شرکت با اجرای طرح هوشمندسازی، مردم راحت‌تر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بهبود معیشت، افزایش رفاه و سلامت کارکنان از دیگر اولویت‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل جدید بیمه البرز بود و از آنها به عنوان عوامل موثر بر رشد و شکوفایی شرکت نام برد.

اهدافی که در سند راهبردهای آتی مدیریت بیمه البرز توسط هیات مدیره به ثبت رسیده و عملکرد مدیرعامل جدید نیز باید در راستای آن باشد به شرح زیر است:
نفوذ در بازار از طریق متمایز سازی خدمات از طریق بهبود مسیر تجربه مشتری
توسعه محصول جدید مبتنی بر بهره برداری از فناوری های دیجیتالی

برای رسیدن به اهداف ذکر شده ابزارهای زیر در نظر گرفته شد:
تمرکز بر گسترش فعالیت در رشته‌های سودده (بیمه‌های آتش سوزی، مهندسی، نفت، گاز و پتروشیمی، باربری و بدنه خودرو)
تمرکز بر مدیریت ریسک بیمه‌های درمان و شخص ثالث و عدم فروش بیمه درمان بدون جذب پرتفوی در رشته سودده
توسعه و افزایش سهم بیمه‌های زندگی در ترکیب پرتفوی شرکت
تمرکز بر کشف تقلب و کاهش خسارت‌های غیرواقعی و پرداخت دقیق و به موقع پرداخت خسارت
بهینه کردن ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شرکت متناسب با آیین‌نامه‌ها و کسب بازدهی بالاتر از نرخ بازده بانکی
استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در تمامی فعالیت‌های شرکت

آخرین وضعیت بیمه البرز
مدیرعامل جدید بیمه البرز در حالی به این سمت منصوب شده که آخرین صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت نشان می‌دهد بیمه البرز در 9 ماهه نخست سال 1401، توانسته 6.7 هزار میلیارد تومان حق بیمه صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

بیشترین سهم پرتفوی بیمه البرز را بیمه درمان، شخص ثالث و آتش سوزی تشکیل می‌دهد به طوری که سهم هرکدام به ترتیب معادل 29%، 20%، 15% است اما طی برآوردی که به ثبت رسانده در نظر دارد تا پایان سال جاری سهم درمان  را به 26 درصد کاهش و به بدنه اتومبیل، شخص ثالث و هواپیما که به عنوان رشته‌های سودده این شرکت شناسایی شده، اضافه کند
با اینکه میزان حق بیمه‌های صادره بیمه البرز طی 9ماهه ابتدایی سالجاری در تمامی رشته‌های بیمه‌ای این شرکت (بجز پول و نفت و انرژی) با رشد همراه بوده اما تمرکز بیمه البرز در سال جدید بر روی صدور بیمه باربری و آتش سوزی بوده به طوری که سهم بیمه درمان و ثالث از کل پرتفوی بیمه البرز کاسته شده و به بخش باربری و آتش سوزی افزوده شده است.

حق بیمه صادر شده برای دو رشته باربری و آتش سوزی 9ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام به ترتیب 147% و 135% رشد داشته است.

از سوی دیگر در 9 ماهه ابتدایی سال 1401 این شرکت 3.8 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 69 درصد افزایش داشته و رشدی بیشتر از رشد حق بیمه صادر شده را به ثبت رسانده که می‌تواند زنگ هشداری برای این شرکت باشد.
بیشترین سهم خسارت پرداختی مربوط به بخش درمان و ثالث اجباری و بدنه خودرو بوده به طوری که سهم هرکدام به ترتیب معادل 56%، 16% و 8% بوده است.

با اینکه پرداخت خسارت در تمامی رشته‌های بیمه‌ای این شرکت (بجز پول و هواپیما) با رشد همراه بوده اما رشد بخش نفت و انرژی تقریبا 5 برابر شده و از 2.6 میلیارد تومان در 9ماهه نخست سال گذشته به بیش از 12.5 میلیارد تومان در همین مدت رسیده؛ احتمال می‌رود به همین خاطر است که در سالجاری حق بیمه کمتری را در این رشته بیمه‌ای صادر کرده است. خسارت پرداختی در بخش مهندسی نیز 221 درصد رشد داشته است.

شرکت بیمه البرز طی 9 ماهه نخست سالجاری 941 میلیارد تومان سود خالص کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

سود انباشته این شرکت نیز در پایان 9ماهه نخست سالجاری نسبت به پایان سال گذشته با کاهش 15 درصدی به 811 میلیارد تومان رسیده که یکی از دلایل آن تقسیم سود بین سهامداران و حفظ منافع آنها است.

برخی فعالان بازار سرمایه، تقسیم سود قابل توجه بیمه البرز بین سهامداران را عاملی برای جذاب نبودن سهام این شرکت برای سهامداران خرد عنوان می‌کنند، اما آنطور که مشخص است جلب رضایت سهامداران نسبت جذب سهامداران خرد برای بیمه البرز ارجحیت دارد.

میزان سرمایه بیمه البرز در سالجاری با رشد 21 درصدی به 3.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.
شرکت بیمه البرز در پایان 9ماهه سالجاری میزان ذخایر فنی بیمه‌ای خود را به مبلغ 7.8 هزار میلیارد تومان رسانده که نسبت به سال 1400 معادل 1.4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این ذخایر برای پوشش کامل خسارت‌های پرداختی در سال‌های آتی می‌باشد.

نسبت خسارت این شرکت طی 9ماهه نخست امسال برای دومین سال، روند افزایشی داشته و به سطح 57 درصد رسیده که هیات مدیره در برآوردی میزان 58 درصد را برای پایان امسال پیش‌بینی کرده که نشان دهنده افزایش پرداخت خسارت‌ها است و شرکت بیمه البرز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

به همین ترتیب ضریب خسارت این شرکت نیز طی دوره مذکور به 69 درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (66 درصد) افزایش داشته است.

باید منتظر ماند و دید عملکرد مدیرعامل جدید بیمه البرز چه نتایجی را برای این شرکت و سهامداران آن طی سال‌های آینده به عمل خواهد آورد.

ارسال نظرات
موضوعات روز