پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
تیتر20 بررسی کرد؛
سال 1401 در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که با بررسی عملکرد آبی پوشان کرمانی می توان این سال را ،سال توسعه و تحول کرمان موتور دانست.
کد خبر: ۶۱۰۱۵
سال 1401 سال توسعه و تحول کرمان موتور
تیتر20 -کرمان موتور از جمله خودروسازانی است که توانست به خوبی از بحران های به وجود آمده از تحریم ها و تورم گذر کرده و با تکیه بر تجربه شراکت با تولید کننده های بزرگ از جمله جک و هیوندای مسیری جدید برای آینده خود ترسیم کند. هر چند همچنان صنعت خودروسازی کشور با مسائلی این چنین دست و پنجه نرم می کند.با این حال  این مساله را مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی از لوگوی جدید کرمان موتور در ابتدای مردادماه جاری به صراحت اعلام کرد.

به گفته سامان فیروزی "تورم بالای ایران در سالهای گذشته، کار را برای تمام خودروسازان به ویژه شرکت کرمان موتور سخت تر کرده و باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است . این موضوع می تواند موجودیت شرکت های خودروسازی را به خطر اندازد. اما کرمان موتور برای خروج از این بحران تصمیم به استقلال در تولید محصول گرفته است.منظور از استقلال در تولید محصول عرضه خودرویی بوده است که تولید آن وابسته به شرکای خارجی نباشد و در هر شرایطی شرکت کرمان موتور بتواند آن خودرو را تولید کند. "

البته به نظر می رسد که کرمان موتور پیشتر حرکت در این مسیر را آغاز کرده بود. در واقع پیکاپ KMC T8 و کراس اوور KMC K7 را می توان  محصولاتی دانست که مستقل از شرکای خارجی این شرکت محسوب می شوند.

با این حال تغییر لوگو و نشان تجاری این شرکت نشان می دهد که آنها برای دست یابی به اهدافی که برنامه ریزی کرده اند، بسیار بیشتر از گذشته مصمم هستند.به بیان دیگر تغییر لوگو نشان دهنده تغییر ذهنیت و آمادگی حرکت در مسیر سخت و پر پیچ و خمی است که آبی پوشان کرمانی برای خود در نظر گرفته اند؛ ارزشمند ترین خودروساز خاور میانه.

به نظر می رسد که تمام گام و برنامه ریزی های این شرکت در توسعه سبد محصول و افزایش سهم بازار و تنوع تولیدات نیز بر این اساس باشد.

به بیان ساده تر این شرکت نشان داد که با کی 7 و تی 8 حرف های جدید بسیار برای گفتن دارد.جک S5 GDI یکی از این حرف هاست که به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است.

ضمن اینکه این شرکت با درک نیاز بازار و همچنین در راستای توسعه محصولات خود سدانی را رونمایی کرد که هم اکنون یکی از سرامدان بازار به شمار می آید. KMC J7 علاوه بر اینکه در حال حاضر یکی از پیشتازان بازار در کلاس خود به شمار می آید،گام دیگری در جهت تحقق برنامه های کرمان موتور نیز به شمار می آید.برنامه هایی که این شرکت در نظر دارد به صورت مستقل پیش ببرد.

در واقع j7 با توجه به سبک طراحی که توسط یک طراح برجسته ایران انجام شده است،دلیل بر ادعای مستقل بودن این شرکت به شمار می آید به خصوص که در طراحی این محصول از المان هایی استفاده شده است که خاص ایران است. در طراحی این محصول از سه عنصر معماری ایرانی، کانسپت پرواز و طبیعت کرمان الگوبرداری شده است .

البته در کنار توسعه محصولات تولید خودروی برقی در دستور کار این شرکت قرار دارد و در سال آتی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

همچنین مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که نقشه راه این خودروساز بزرگ بخش خصوصی تا سال 1405 مشخص شده و کرمان موتور قصد دارد تا تاریخ ذکر شده به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه تبدیل شود. 

کرمان موتور برای دستیابی به این هدف در گام اول قصد دارد که خودرویی را تولید کند که 1000 کیلومتر پیمایش را تنها با مصرف 3 لیتر بنزین انجام دهد. سامان فیروزی از سرمایه گذاری کلان 75 میلیون دلاری برای احداث مرکز تحقیق و توسعه محصول خبر دارد که طی 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

درهمین حال این تولید کننده کرمانی برای افزایش قدرت رقابت، تنوع بیشتر در کنار تولید، با از سرگیری واردات مجددا، همکاری با هیوندای را آغاز کرده است و به زودی قرار است شاهد عرضه محصولات هیوندای توسط این شرکت باشیم. 

در این شرایط کرمان موتور با توجه به جایگاهی که در میان تولید کنندگان دارد و همچنین شناختی که از بازار و خلاء های موجود به دست آورده از یک سو سراغ محصولاتی رفته است که جای خالی آنها حس می شود و از سوی دیگر سبد محصولات این شرکت تکمیل تر ومی تواند سال آینده را با قدرت بیشتری آغاز کند.

در این شرایط به نظر می رسد که تمام برنامه های این شرکت بر محور حرکت به سمت تحقق ارزشمند ترین خودروساز خاورمیانه شدن متمرکز شده است.

به بیان دیگر در این شرایط و با توجه به برنامه های توسعه محور آبی پوشان کرمانی هم از نظر تکمیل تر شدن سبد محصولات و هم از نظر توجه بیشتر به تحقیق و توسعه در کنار همکاری مجدد با یکی از بهترین های دنیا،به نظر می رسد که سال آتی رقابت در بازار خودرو بسیار شدیدتر و سنگین تر خواهد شد.البته اگر برخی عوامل مانند تورم و نوسانات پی در پی نرخ ارز،در راه توسعه صنعت خودروسازی کشور نقش سرعت گیر و دست انداز را ایفا نکنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز