شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
تیتر20 گزارش می دهد:
بانک ملی ایران به عنوان یکی از بانک‌های عامل برای حساب وکالتی خودرو وارداتی، تمهید ویژه‌ای را برای افتتاح این حساب به کار گرفت که هم به مذاق مشتریان خوش آمد و هم مورد تقدیر وزارت اقتصاد نیز قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۰۴۲
نقطه قوت بانک ملی در حساب وکالتی
تیتر20 - طی روزهای اخیر پیامک‌هایی از سوی بسیاری از بانک‌های کشور برای مشتریان ارسال شده که اگر تمایل به خرید خودروی وارداتی دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند؛ اما نحوه افتتاح این نوع حساب در بانک ملی ایران، آن را از دیگر بانک‌ها متمایز نموده است.

پس از حدود چهار سال ممنوعیت واردات خودرو، خرداد ماه امسال بود که این ممنوعیت در راستای ساماندهی بازار خودرو لغو شد، هرچند همچنان با محدودیت‌هایی همراه است.

در جزییات آیین‌نامه واردات خودرو اعلام شد که خودروهای وارداتی صرفا با سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا فروخته می‌شوند.

بورس کالا از این نظر انتخاب شد که فضای کاملا شفافی دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق افتتاح حساب وکالتی در این بازار اقدام به معامله کنند.

حساب وکالتی درواقع برای پیش‌ پرداخت خرید کالا استفاده می‌شود به این صورت که متقاضی برای خرید خودروی وارداتی یا دیگر کالای عرضه شده در بورس کالا نیاز نیست فرایند پرداخت پول را انجام دهد بلکه با ایجاد یک حساب وکالتی به کارگزاری وکالت می‌دهد که می‌تواند به این حساب دسترسی داشته باشد و برای ارسال سفارش خرید هر نوع دارایی به صورت مستقیم از حساب وکالتی متقاضی پول برداشت کند.

رونمایی از سامانه فیروزه
در همین راستا بانک ملی ایران به عنوان یکی از بانک‌های عامل برای حساب وکالتی خودرو وارداتی، تمهید ویژه‌ای را برای افتتاح این حساب به کار گرفت و 9 اسفند ماه نیز از آن رونمایی کرد.
تمهیدی که به مذاق مشتریان خوش آمد و مورد تقدیر وزارت اقتصاد نیز قرار گرفت.

بانک ملی ایران برای اولین بار از سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه فیروزه» رونمایی کرد که مشتریان از طریق آن می‌توانند نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند.

به این صورت که متقاضیان با مراجعه به  آدرس اینترنتی : https://firoozeh.bmi.ir می‌توانند نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند.

آنطور که معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران اعلام کرده این طرح از سال 96 با همکاری اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ادارات کل توسعه سیستم ها، اطلاعات بانکی و شرکت داده ورزی سداد شروع شد که اکنون شاهد رونمایی از آن هستیم.

نقطه قوت افتتاح حساب وکالتی بانک ملی
در حالی که نحوه فعال سازی حساب وکالتی در بانک‌های دیگر از طریق مراجعه متقاضیان به شعب بانکی است، یکی از مهمترین مزایای سامانه فیروزه بانک ملی، وکالتی نمودن حساب بدون مراجعه به شعبه است و اشخاص می‌توانند تمام فرآیندها را غیرحضوری و به صورت آنلاین انجام دهند.

از طریق این سامانه افراد می‌توانند تمرکز کاملی بر روی معاملات داشته باشند و به آسانی تراکنش‌های خود را مدیریت کنند؛ همچنین می‌توانند گزارشات مربوطه به حساب‌ها و معاملات خود را در کارگزاری‌های طرف قرارداد مشاهده کنند.

بانک ملی هدف از رونمایی این سامانه را جلوگیری از سوء استفاده از حساب‌های بانکی در قالب پدیده‌هایی نظیر حساب‌های اجاره‌ای، سوءاستفاده از حساب‌های وکالتی و نیز حساب‌های بانکی اشخاص محجور اعم از اشخاص کمتر از 18 سال عنوان کرده است.

این قابلیت به صورت افزونه در سامانه مدیریت اطلاعات اشخاص بانک ملی ایران ایجاد شده که علاوه بر مبارزه با پولشویی، این بانک را در یک قدم جلوتر از بانک‌های دیگر در خصوص حساب وکالتی قرار می‌دهد.

با ایجاد این افزونه از این پس هر نوع ثبت روابط اشخاص شامل وکالت نامه، امین نامه، قیم نامه، رابطه مادر و فرزند، روابط صغار با ولی قهری (پدر و جد پدری) و تعریف نماینده شخص حقوقی با توجه به الزامات تعیین شده از سوی بانک مرکزی در سامانه مدیریت و شناسایی اطلاعات مشتریان بانک ملی ایران شفاف و در دسترس خواهد بود.

هوشمندسازی خدمات یکی از عوامل بسیار مهم در دنیای امروز است که بنگاه‌های اقتصادی باید آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

راه‌اندازی سامانه فیروزه از سوی بانک ملی ایران علاوه بر تسهیل در ارایه خدمات به مشتریان و صرفه‌جویی در زمان آنها، اقدام پیشگیرانه‌ای در حوزه مبارزه با پولشویی است که نهادهای مربوطه می‌توانند با رصد اطلاعات مالی و اقتصادی از وقوع جرایم پولشویی و مفاسد اقتصادی جلوگیری کنند تا مرهمی باشد بر اقتصاد زخم‌خورده ایران.

ارسال نظرات
موضوعات روز