سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوروز را بهترین فرصت برای فروش صنایع‌دستی دانست و گفت: اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع‌دستی ادامه دارد و در نوروز نیز در محل پایگاه‌های میراث‌فرهنگی می‌توان اعطای این تسهیلات را انجام داد.
کد خبر: ۶۱۰۷۱

تیتر۲۰- سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در دومین همایش به استقبال نوروز که با حضور مدیران معاونت میراث‌فرهنگی، پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و مدیران موزه‌ها در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار داشت: مدیران پایگاه ها خط مقدم ارتباط با مردم هستند و مردم در مواجهه و ارتباط با شما درباره وزارتخانه قضاوت می‌کند. ارتباط آنها هم با خواص است و هم با عوام و این موضوع باعث می‌شود تا کار شما حساس‌تر باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: ما نوروز را در پیش داریم. خوب است مدیران عملکرد و گزارش سال قبل را یک بار دیگر مرور کنند تا با آسیب‌شناسی و احصای نظام مسائل سال قبل نقاط ضعف را برطرف کنیم و در اجرای ماموریت‌های خود موفق‌تر از سال قبل باشیم.

برنامه ریزی برای رعایت شئونات اسلامی در پایگاه‌ها

ضرغامی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه افزود: تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان باعث می‌شود تا اهمیت این موضوع بیشتر شود. درخواست من از مدیران پایگاه‌ها و موزه‌ها این است که در نوروز در رابطه با رعایت حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند. ما تجربه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را در ماه گذشته داریم و با ارائه راه‌کارهای مختلف این موضوع به خوبی مدیریت شد. در همین رابطه با توجه به شروع ماه مبارک رمضان نیز باید با تدوین برنامه‌های مناسب نظارت بر رعایت شئونات اسلامی به خوبی مدیریت شود.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت مدیریت جمعیت است. در هر جایی که جمعیت زیاد بود و امکان بازدید برای سایر گردشگران فراهم نیست، این را اعلام و اطلاع‌رسانی کنید که گردشگران و بازدیدکنندگان دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نشوند. در همین رابطه با صداوسیما هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

ضرغامی افزود: موضوع سرویس‌های بهداشتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه با وزارت راه صحبت‌ شده و تصمیم‌های خوبی گرفته شده که البته در نوروز امسال امکان اجرایی شدن این تصمیم‌ها نیست و برای نوروز سال آینده اجرایی می‌شود. بنابراین در خود موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی این موضوع باید برنامه‌ریزی و مدیریت شود تا گردشگران دچار مشکل نشوند. در بیرون از پایگاه‌های میراث‌فرهنگی باید محلی مشخص شود تا سرویس بهداشتی و نیز فروشگاه‌ها و نمازخانه برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران ایجاد شود.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: مدیران موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و نیز کارکنان و مدیران یگان حفاظت در حقیقت خط مقدم اجرای ماموریت‌های این وزارتخانه هستند.

نوروز بهترین فرصت برای فروش صنایع‌دستی

وی گفت: بهترین فرصت برای عرضه محصولات صنایع‌دستی نوروز است. این موضوع بسیار اهمیت دارد و مردم برای خرید صنایع‌دستی اقبال دارند. بهترین مکان برای عرضه محصولات صنایع‌دستی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی هستند. البته این در حالی است که همان‌طور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در ورودی شهرها باید بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود.

وزیر میراث‌فرهنگی اضافه کرد: اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع‌دستی ادامه دارد و در نوروز نیز در محل پایگاه‌های میراث‌فرهنگی می‌توان این اعطای تسهیلات را انجام داد.

راویان مطالعات خود را عمیق‌تر کنند

ضرغامی اضافه کرد: راویان موضوعات تاریخی و راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نقش مهمی در روایتگری و انتقال حقایق تاریخی دارند. از این رو اطلاعات روایتگران در موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی باید تقویت شود و همیشه مطالعه داشته باشند.

تجلیل از ۱۳ مدیر پایگاه میراث‌ملی، جهانی و موزه‌های کشور

چدر ادامه با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از مدیران برتر پایگاه‌های ملی و جهانی همچنین موزه‌های کشور تقدیر به عمل آمد.

مهدی حیدری‌وند مدیر پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شرلی آودیان مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای ارامنه ایران، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی شوشتر، حسین عیدانی مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، محسن قاسمی مدیر میراث جهانی بم‌ و منظر فرهنگی آن، پویا طالب‌نیا مدیر میراث جهانی منظر فرهنگی‌ناریخی هورامان/ اورامانات، مجید نورتقانی مدیر میراث جهانی گنبد قابوس، آفرین امامی مدیر میراث‌جهانی کاخ گلستان، وحید رحمتی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، عاصفه بدر مدیر کاخ‌موزه چهل ستون اصفهان، مهرنوش دباغ مدیر موزه هفت‌تپه شوش و رشید گل‌افشان مدیر موزه منطقه‌ای خلیج‌ فارس بوشهر ۱۳ مدیری بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز