سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تیتر20 گزارش می دهد:
گارانتی بدنه خودرو، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خریداران خودرو اهمیت دارد. این گارانتی در واقع یک قرارداد است که توسط تولید کننده خودرو به خریدار ارائه می‌شود و مبنای آن، تعهد تولید کننده در مورد تعمیر و نگهداری بدنه خودرو است.
کد خبر: ۶۱۰۹۲
تفاوت گارانتی بدنه خودرو امداد سایپا با بیمه بدنه اتومبیل
تیتر20 - در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت خودرو، هزینه‌های نگهداری نیز با رشد قابل توجه‌ای نیز روبرو شده است، در همین رابطه برخورداری از گارانتی‌های مختلفی که شرکت‌های خودروسازی در هنگام تحویل خودرو به مشتریان ارائه می‌کنند، از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این زمینه گارانتی بدنه، یکی از این خدماتی است که برخی خودروسازان داخلی آن ارائه می کنند.

 بر این اساس گارانتی بدنه توسط تولیدکنندگان خودرو صادر می‌شود و به معنای تضمین کیفیت و عملکرد بخش‌های مختلف بدنه خودرو است. اینگونه گارانتی‌ها معمولاً برای مدت زمان مشخصی صادر می‌شوند و شامل تعمیرات رایج و تعویض قطعات پوشش داده شده توسط تولید کننده هستند.

گارانتی بدنه محصولات سایپا
حال در این رابطه گارانتی بدنه خودرو امداد خودرو سایپا یکی از سرویس‌های جذاب کارت طلایی است، که مالکان خودروهای سواری گروه سایپا می‌توانند با خرید آن اتومبیل خود را در صورت آسیب دیدن بر اثر حوادث و یا سرقت‌های احتمالی تحت پوشش گارانتی بدنه قرار دهند.

تفاوت گارانتی بدنه با بیمه بدنه اتومبیل
گارانتی بدنه و بیمه بدنه دو مفهوم متفاوت هستند. در واقع، گارانتی بدنه از سوی سازنده خودرو صادر می‌شود و تضمین می‌کند که در صورت وقوع خسارتی، هزینه‌های تعمیراتی بر عهده شرکت سازنده خودرو خواهد بود. به عبارت دیگر، گارانتی بدنه یک نوع تضمین کارخانه‌ای است که در صورت بروز خسارت، برای تعمیرات خودرو پرداخت می‌شود.

از سویی اما بیمه بدنه، به عنوان یک بیمه برای خودرو به کار می‌رود و در صورت وقوع حادثه‌ای مانند تصادف، سرقت، خسارت ناشی از حوادث طبیعی و ... هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو را پرداخت می‌کند. در اینجا، شرکت بیمه مسئول پرداخت هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خودرو است.
بنابراین، اصلی‌ترین تفاوت بین گارانتی بدنه و بیمه بدنه، این است که در گارانتی بدنه، هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو بر عهده سازنده است، در حالی که در بیمه بدنه، هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو بر عهده شرکت بیمه است. همچنین، گارانتی بدنه برای یک دوره زمانی مشخص اعمال می‌شود، در حالی که بیمه بدنه برای دوره زمانی مشخصی تعریف نشده و با پرداخت حق بیمه، پوشش داده می‌شود.

اهمیت گارانتی بدنه خودرو
گارانتی بدنه خودرو، یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خریداران خودرو اهمیت دارد. این گارانتی در واقع یک قرارداد است که توسط تولید کننده خودرو به خریدار ارائه می‌شود و مبنای آن، تعهد تولید کننده در مورد تعمیر و نگهداری بدنه خودرو است.

از مزایای گارانتی بدنه خودرو می‌توان به تضمین کیفیت خودرو اشاره کرد، با داشتن گارانتی بدنه، خریدار مطمئن می‌شود که تولیدکننده خودرو به کیفیت بالای بدنه خودرو تعهد دارد و در صورت وجود هرگونه مشکل، آن را رفع خواهد کرد.

مزیت بعدی نیز صرفه‌جویی در هزینه است، در این رابطه هزینه تعمیرات بدنه خودرو، معمولاً بسیار بالاست و در صورتی که خریدار از گارانتی بدنه برخوردار باشد، می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکل، هزینه تعمیرات را به عهده تولید کننده یا نماینده فروش خودرو بگذارد.

آخرین مزیت در اینباره افزایش اعتماد خریداران است، داشتن گارانتی بدنه، به خریداران اعتماد بیشتری نسبت به تولیدکننده خودرو می‌دهد و این باعث می‌شود که احتمال خرید آینده خودرو از همین تولیدکننده نیز افزایش یابد.

در همین رابطه دارندگان خودروهای گروه سایپا می توانند با خرید گارانتی بدنه سایپا کارت طلایی سرمایه خود را در مقابل کلیه سوانح رانندگی و حوادث غیر مترقبه تا مدت 365 روز تضمین کنند. از سویی سایپا گارانتی بدنه را در سه سطح پایه،اکونومی و کامل طراحی و ارائه کرده است. 

بر اساس این گزارش،گارانتی بدنه پایه سایپا سرویس‌های پوشش تصادف کلی،پوشش تصادف جزئی،پوشش سرقت کلی، پوشش آتش سوزی و پوشش شکست شیشه را تحت پوشش می‌دهد و سقف دفعات استفاده از خدمات جبران خسارت تا 4 مرتبه است.
 گارانتی بدنه اکونومی سایپا نیز شامل سرویس‌های پوشش تصادف کلی،پوشش تصادف جزئی،پوشش سرقت جزئی، پوشش سرقت کلی، پوشش آتش سوزی،پوشش شکست شیشه و پوشش بلایای طبیعی (به جزء سیل، زلزله و آتشقشان) می‌شود و سقف دفعات استفاده از خدمات جبران خسارت تا 4 مرتبه است.

این درحالیست که سومین و کامل‌ترین سطح گارانتی بدنه سایپا، مربوط به «گارانتی بدنه کامل سایپا» است که به دلیل سه ویژگی حذف محدودیت‌های استفاده از جبران خسارت،حذف فرانشیز برای انواع پوشش خسارت و حذف نوسان قیمت برای پوشش خسارت اهمیت بالایی برای مشتریان دارد.

همچنین گارانتی بدنه کامل سایپا نیز شامل سرویس‌های پوشش تصادف کلی،پوشش تصادف جزئی،پوشش سرقت جزئی، پوشش سرقت کلی، پوشش آتش سوزی،پوشش شکست شیشه و پوشش بلایای طبیعی (به جزء سیل، زلزله و آتشقشان)،حذف ماده 10 درصد نوسان قیمت و حمل خودروسانحه دیده غیرقابل‌حرکت، است و سقف دفعات استفاده از خدمات جبران خسارت نیز نامحدود است.

ارسال نظرات
موضوعات روز