شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه در بخش تعاون اعلام آمادگی در مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرده‌ایم، گفت: این درخواست را به دفتر ریاست‌جمهوری ارسال شد که در نهایت به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده است.
کد خبر: ۶۱۲۷۴

تیتر۲۰- «خشایار باقرپور» اظهار داشت: درخواست‌ها به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده تا جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشته باشم و بتوانیم در این باره به ساخت طرح نهضت ملی مسکن کمک کنیم.

وی افزود: می‌توان در بخش تعاون با مشارکت مردم در قالب تعاونی و تهاتر، طرح نهضت ملی مسکن را به سرانجام رساند، ضمن اینکه باید در این راستا از ظرفیت‌های داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌مند شویم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با اشاره به تهاتر ساخت مسکن با دولت چین، گفت: این موضوع در آغاز به کار دولت سیزدهم مطرح شده بود؛ اما درباره جزئیات این موضوع اطلاعاتی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در نهضت ملی برای ساخت چهار میلیون، هزینه‌های حدود چهار هزار هزار میلیارد تومان برآورد زیرساخت و اجرا صورت‌گرفته است که این رقم بالا از طریق منابع بودجه دولت، منابع مالی بانکی و آورده متقاضیان پاسخگو نیست.

سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از فناوری‌های چین در ساخت صنعتی مسکن

باقرپور تأکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی و به خصوص چین در این حوزه فرصت‌هایی را برای کشورمان به همراه خواهد داشت، چینی‌ها با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین پیشرو در عرصه صنعتی‌سازی ساختمان هستند. این مهندسان با هزینه‌ای کمتر از مدل‌های سنتی این نوع ساخت‌وسازها را انجام می‌دهد؛ ازاین‌رو باید هوشمندانه در این تعامل برخورد کنیم و این فناوری را به دست آورده و از توان نیروی کار کشور خودمان در این فرایند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز مسکن در کشور پایان نمی‌یابد، گفت: به ساخت‌وساز مسکن در سال‌های آینده نیز نیاز خواهیم داشت؛ ازاین‌رو باید در تلاش باشیم تا سازوکار و فناوری‌های آنها را به دست بیاوریم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران اضافه کرد: فناوری‌های نوین ساخت‌وساز به تأمین مسکن موردنیاز در کشور و با هزینه کمتر کمک خواهد کرد.

ساخت مسکن حمایتی برای دهک‌های پایین جامعه

وی با اشاره به ساخت مسکن حمایتی برای دهک‌های پایین جامعه، گفت: باتوجه‌به تحولات قیمتی که هم‌زمان با نوسانات دلار و ارزی اتفاق افتاد، بازار مسکن واکنش نشان داد و بعید می‌دانیم اکنون که دلار سیر نزولی گرفته است شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم؛ زیرا بازار نسبت به کاهش قیمت مقاومت نشان می‌دهد؛ ازاین‌رو دهک‌هایی در جامعه هستند که قدرت خرید را ندارند.

باقرپور عنوان کرد: معاونت اجتماعی شهرداری تهران مانند بقیه ارکان شهرداری تهران در تکاپو است تا خدمتی را به اقشار پایین جامعه انجام دهد در این زمینه با اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران یک تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا در تولیدات مشارکتی برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه مسکن ساخته شود.

باید مسکن اقتصادی بسازیم نه مسکن ارزان‌قیمت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری امکانات خوبی در تأمین زمین، عوارض و پروانه‌ها دارد گفت: اکنون در مرحله معرفی زمین‌ها و حجم اراضی برای ساخت مسکن هستیم تا با نگاه واقع‌گرایانه در هزینه‌های تولید اقدام به ساخت مسکن موردنیاز اقشار آسیب‌پذیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مسکن اقتصادی بسازیم نه مسکن ارزان‌قیمت، چراکه مسکن ارزان این شائبه را ایجاد می‌کند که کیفیت را فدای کمیت کنیم ما باید شان و منزلت شهروند ایرانی را در مسکن حمایتی به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز