جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
وزیر راه و شهرسازی گفت:چنانچه در تاخیر پروازها و سواستفاده از بلیت‌ها اصلاحاتی صورت نگیرد در تعلیق شرکت‌های هواپیمایی متخلف مصمم هستیم.
کد خبر: ۶۱۲۹۸

تیتر۲۰- به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اغاز سال ۱۴۰۲، از راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، تقدیر کرد و گفت: در این مرکز یک کار قرارگاهی، عملیاتی و میدانی درحال انجام است و برهمین اساس ضروری است شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر پیمان‌های راهبردی بسته و در صورت لزوم برای جلوگیری از تأخیرات طولانی مدت هواپیماهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

بذرپاش در ادامه بر نظارت‌های لحظه‌ای تاکید کرد و خواستار افزایش سرعت در عملیات پروازها شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت دادن به وقت مسافران، خواستار کاهش زمان تحویل بار به مسافران شد.

وی ضمن تاکید بر توسعه تجهیزات کمک ناوبری در فرودگاه‌ها، گفت: با اقدامات صورت گرفته در هفته‌های گذشته، سو استفاده از بلیت کاهش یافته و حجم تأخیرات کمی اصلاح شده، اما کافی و قابل قبول نیست و لازم است اقدامات نظارتی بیشتری در جهت بهبود این امر در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر افزایش رضایتمندی مسافران گفت: چنانچه در تأخیر پروازها و سواستفاده از بلیت‌ها اصلاحاتی صورت نگیرد در تعلیق شرکت‌های هواپیمایی متخلف مصمم هستیم.

بذرپاش همچنین بر پاسخ گویی به موقع و مناسب رؤسای ایستگاه‌ها و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی به مسافران تاکید کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی لازم است در این خصوص شفاف سازی کرده و با پاسخگویی شایسته و در شأن مردم، علت و یا میزان تأخیرهای احتمالی را به اطلاع مسافران برسانند.

در ادامه، کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ارائه گزارشی از زمان راه اندازی این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز طبق رهنمودها و دستور وزیر راه و شهرسازی که سال جدید را سال اقدام هوشمندانه و فناوری در حوزه مدیریت کنترل پروازها تعیین کرده بودند، تشکیل شد.

وی افزود: تمامی ارکان صنعت از جمله؛ پلیس، سپاه، گمرک، مرز هوایی، هواشناسی و دستگاه‌های اطلاعاتی اینجا با یکدیگر در ارتباط هستند و پروازهای نوروزی به صورت یکپارچه کنترل می‌شود.

کاپیتان محمدی بخش اظهارداشت: هرکدام از شرکت‌ها به صورت مجزا دارای occ هستند، اما نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی حاضر در این مرکز مشکلات بوجود آمده اعم از تأخیرات، هواشناسی، عملیات فرودگاهی، سوخت و … مدیریت و در لحظه به صورت یکپارچه کنترل می‌کنند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد این مرکز تاکنون افزود: از مجموع ۲۰ هزار مجوز واگذار شده تا به امروز بخش اصلی پروازها مطابق برنامه انجام شده است./مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز