پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
نائب رئیس سندیکای صنایع کنسروسازی گفت: براساس برآورد مرکز آمار بین ۱۸ تا ۲۰ درصد اشتغال صنعتی کشور ناشی از اشتغالزایی مستقیم در صنایع غذایی است.
کد خبر: ۶۱۳۱۱

تیتر۲۰- به نقل از صدا و سیما، مسعود بختیاری با اشاره به نقش صنایع غذایی در ایجاد اشتغال افزود: بر اساس آماری که در سال ۱۳۹۸ ارائه شده، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنایع غذایی فعالیت می‌کرده اند که این آمار در حال حاضر به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: بیش از چند برابر این آمار نیز اشتغال غیرمستقیم در این صنعت وجود دارد و اگر حمایت‌های مناسبی از این صنعت صورت گیرد‏, صنایع غذایی می‌تواند سهم بیشتری از اشتغال کشور را به خود اختصاص دهد.

بختیاری نقش صنایع غذایی در توسعه صادرات غیرنفتی را، مزیت دیگر این صنعت عنوان کرد و گفت: اگرچه این صنعت در بسیاری از کشورها سهم عمده‌ای از توسعه صادرات را به خود اختصاص داده است، اما در کشور ما با وجود ظرفیت‌های بسیاری که وجود دارد، از حدود سال ۱۳۹۶ شاهد کاهش صادرات صنایع غذایی هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ارزشی بوده ایم و میزان صادرات به لحاظ ارزشی طی ۵ سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس سندیکای صنایع کنسروسازی با اشاره به کاهش سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در بخش صنعت از جمله صنایع غذایی‏, افزود: در دو سال گذشته ضریب استهلاک سرمایه از میزان سرمایه گذاری در صنعت پیشی گرفته و صنعت غذایی نیز از این مشکل مستثنی نبوده است.

وی افزود: این در حالی است که کشورهای مجاور از سرمایه گذاران داخلی استقبال می‌کنند و در دو سال گذشته حجم بالایی از سرمایه‌های داخلی به دو همسایه شمالی و جنوبی سرازیر شده اند.

بختیاری با اشاره به اینکه کاهش سرمایه گذاری در صنایع، در کاهش رشد اقتصادی نیز تأثیرگذار است، گفت: بر اساس آمارها و شاخص‌های رسمی منتشر شده، دهه ۹۰ دهه سوخته برای صنعت است، چون میانگین رشد اقتصادی نزدیک به صفر بوده و رشد اقتصادی متناسب با هدف گذاری انجام شده در اسناد بالادستی پیش نرفته است.

نایب رئیس سندیکای صنایع کنسروسازی با بیان اینکه برای رشد صنعت نیازمند پالایش فکری هم در حوزه سیاستگذاری و هم در حوزه اجرایی هستیم‏, افزود: برای رشد صنعت، در مقام عمل و فارغ از شعارزدگی باید کارهای کارشناسی انجام شود و به معنای واقعی حمایت از صنایع مختلف صورت گیرد و این امر محقق نخواهد شد، مگر آنکه شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت فراهم شود./مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز