سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
معاون وزیر نفت، درباره ادعای تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی گفت: اسم آن چیزی که تولید می شود را بنزین نمی گذاریم؛ آن چیزی که تحویل داده می شود اکتان افزا برای افزایش کیفیت بنزین است.
کد خبر: ۶۱۵۰

تیتر20 - معاون وزیر نفت، درباره ادعای تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی گفت: اسم آن چیزی که تولید می شود را بنزین نمی گذاریم؛ آن چیزی که تحویل داده می شود اکتان افزا برای افزایش کیفیت بنزین است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه شاهدایی در نشست خبری صبح امروز که در ساختمان صنعت پتروشیمی برگزار شد افزود: در این نمایشگاه 500 شرکت خارجی و 400 شرکت ایرانی حضور دارند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 13 کشور اروپایی 10 کشور آسیایی و 2 کشور از آفریقا و اروپا که با هماهنگی اتاق بازرگانی دنیا که حدود 200 تجار فعال در این صنعت است دعوت به بازدید از این نمایشگاه شدند.

شاهدایی در ادامه از اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در زمینه لاستیک و پلاستیک و همچنین ایجاد صنایع در کشور و توسعه بازارهای داخلی و خارجی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه از اهداف شرکت این صنعت در ساختار جدید گفت و یادآور شد: این صنعت در ساختار جدید در جهت توسعه این سازمان و با نیابت وزارت نفت و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان را بر عهده دارد و در جهت ایجاد زیرساخت اقدام خواهد کرد.

شاهدایی در ادامه اظهار کرد: در جهت توسعه صنایع این صنعت مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید سیاست کلانی را پیاده کرد که از جمله آن می‌توان به صنایع پایین دست و همچنین افزایش ظرفیت‌های واحدهای موجود اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: از دیگر محورهای بعد از پسابرجام به صورت جدی دنبال خواهیم کرد جذب سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های تعریف شده است که خوشبختانه با استقبال خوبی از کشورهای اروپایی و آسیایی مواجه بوده است.

به گفته شاهدایی کشورهایی اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه شامل کشورهایی همچون آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، جمهوری چک، سوئیس، هلند، دانمارک، لهستان، روسیه و بلژیک و کشورهای آسیایی شامل چین، کره جنوبی، تایوان ، هند سنگاپور، ترکیه، امارات، عراق، بحرین و پاکستان است.

 مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با موضوع کسب و کار که از 25 تا 29 فروردین سال جاری آغاز می‌شود خبر داد.

بسترسازی دولت برای جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی

شاهدایی درباره برنامه های توسعه صنعت پتروشیمی نیز گفت: با هدف توسعه بخش پایین دستی، به دنبال تامین نیازهای داخلی و صادرات به بازارهای بین المللی هستیم.

وی افزود: تلاش داریم علاوه بر جذب سرمایه گذاری های خارجی، فناوری های جدید را نیز وارد کشور کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختار جدید به یک شرکت حاکمیتی تبدیل شده است، افزود: این شرکت باید به سیاستگذاری پرداخته، زیرساخت ها را فراهم و برای تامین فاینانس و منابع جدید سرمایه گذاری تلاش کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه توسعه بخش میان و پایین دستی صنعت پتروشیمی در راستای اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: در پساتحریم تلاش می کنیم زمینه انتقال فناوری و منابع مالی به کشور را فراهم کنیم.

از تولید بنزین خالص در پتروشیمی بی خبرم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی گفت: «اسم آن چیزی که تولید می شود را بنزین نمی گذاریم؛ آن چیزی که تحویل داده می شود اکتان افزا برای افزایش کیفیت بنزین است.»

شاهدایی افزود: همیشه پالایشگاه ها این محصول را برای تولید بنزین از پتروشیمی ها تحول می گرفتند و موضوع جدیدی به شمار نمی رود.
وی با بیان اینکه در جریان تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی نیستم، اضافه کرد: محصولات تولیدی همان ریفورمیت هستند که برای بهبود کیفیت بنزین استفاده می شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون روزانه 800 هزار لیتر ریفورمیت و نه آروماتیک در پالایشگاه بندر امام تولید می شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز