جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تیتر ۲۰ بررسی می کند؛
منطقه آزاد کیش با وجود اینکه با محوریت گردشگری راه اندازی شده و در چندسال گذشته به بهانه جذب هواداران فوتبال در جام جهانی قطر سرمایه گذاری متعددی شده است اما به نظر می رسد بازگشت سرمایه در شرایط کنونی آنطور که باید و شاید در اقتصاد منطقه اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۶۱۵۲۳
چشم انداز سرمایه گذاری در کیش چیست؟ / آیا گران فروشی خدمات به معنی رونق گردشگری است؟
تیتر ۲۰- منطقه آزاد کیش در چند سال اخیر به بهانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر سرمایه گذاری زیادی را در بخش هتلینگ و زیرساختی انجام داد اما نه تنها در طول مسابقات جهانی جهانی فوتبال نتوانست گردشگر خارجی جذب کند حتی نتوانست میزبان تماشاگران ایرانی هم باشد. 

با این حال بسیاری از مدیران منطقه آزاد کیش با این ادعا که این سرمایه گذاری ها در اینده نه چندان دور ازجمله در تعطیلات نوروز به کار می آید از عملکرد خود دفاع می کردند اما گزارش اخیر از وضعیت جذب گردشگر در مناطق آزاد کشور نشان داد که کیش در تعطیلات نوروز امسال مانند سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار مسافر جذب کرده و هیچ رشدی در جذب گردشگر نداشته و این نشانه شکست سیاست های مدیران وقت است.

از طرف دیگر مدیران منطقه آزاد کیش با وضع قوانین و مقررات عجیب همچون ممنوعیت ورود مسافر با خودروی پراید و پیکان ظاهرا میخواستند این منطقه را از کشور متمایز نشان دهند تا از این طریق خدمات را گرانتر عرضه کنند، از سویی شواهد نشان می دهد زیرساخت های هواپیمایی این منطقه ضعیف است و اغلب ایرلاین ها به جای اینکه خدمات ضعیف خود را برای مسافران جبران کنندعمدتا شاهد این هستیم که گردشگران نوروزی کیش را زیر فشار قرار می گرفتند، به طوری که بلیت برگشت را گران می خریدند و این مسأله به نارضایتی مشتریان دامن زد.

طبق گزارش ها بسیاری از گردشگران نوروزی امسال نسبت به وضعیت کیش گلایه مند بودند زیرا امسال قیمت هتل و حمل و نقل به شدت گران شده بود و حتی قیمت غذاهای برخی رستوران ها معادل غذاهای دبی به فروش می رفت .

در واقع مدیران منطقه آزاد کیش با این فرض که بسیاری از افرادی که امسال نمی توانند به خارج از کشور بروند حتما به کیش خواهند آمد، به همین دلیل با گران‌فروشی به دنبال متمایز و خارجی جلوه دادن این منطقه بودند تا از این طریق بتوانند درآمد بیشتری را عاید منطقه کنند در حالی که شهرهای گردشگر محور دنیا به دنبال جذب گردشگر بیشتر و خارجی هستند.

براساس این گزارش می توان پی برد منطقه آزاد کیش با وجود اینکه با محوریت گردشگری ایجاد شده با این حال تنها در ساخت هتل و ... فعالیت های قابل توجهی صورت گرفته است  و بازگشت سرمایه در شرایط کنونی آنطور که باید و شاید در اقتصاد منطقه اتفاق نیفتاده است  .

ضروری است مدیران جدید سازمان منطقه آزاد کیش با توجه به موقعیت و شرایط این جزیره زیبا، چشم انداز بلندمدتی برای این منطقه ایجاد کنند تا حداقل در نبود گردشگر خارجی، ایرانی های علاقمند بعد از سفر به این منطقه با خاطرات خوشی آنجا را ترک کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز