پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
تیتر20 گزارش می دهد:
بانک گردشگری ایران با توجه به اهمیت بخش گردشگری در توسعه اقتصادی کشور، سعی کرده است تا با ارایه خدمات مالی و بانکی مناسب، به بهبود شرایط و افزایش سطح فعالیت‌های گردشگری کشور کمک کند. در نتیجه، نقش بسزایی در هدایت منابع صندوق توسعه ملی به بخش گردشگری داشته است.
کد خبر: ۶۱۶۹۱
نقش بانک گردشگری در هدایت منابع صندوق توسعه ملی به بخش گردشگری
تیتر20- بانک گردشگری به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری در هدایت منابع صندوق توسعه ملی به این بخش، نقش مهمی را ایفا کرده است.

این بانک با ارایه خدمات مالی و بانکی مناسب، در جهت توسعه و پیشرفت بخش گردشگری کشور سعی کرده است تا منابع مالی صندوق توسعه ملی را به بهترین نحو به این بخش اختصاص دهد.
از جمله خدمات این بانک، می‌توان به ارایه وام‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، تسهیلات بانکی برای صنایع گردشگری، فعالیت در حوزه تجارت خارجی و پشتیبانی از شرکت‌های گردشگری و هتل‌داری اشاره کرد.

همچنین، این بانک با ارایه خدمات جامع و حرفه‌ای در زمینه پرداخت الکترونیکی، بهبود روند تجارت الکترونیکی در بخش گردشگری را نیز تسهیل کرده است.

بانک گردشگری ایران با توجه به اهمیت بخش گردشگری در توسعه اقتصادی کشور، سعی کرده است تا با ارایه خدمات مالی و بانکی مناسب، به بهبود شرایط و افزایش سطح فعالیت‌های گردشگری کشور کمک کند. در نتیجه، نقش بسزایی در هدایت منابع صندوق توسعه ملی به بخش گردشگری داشته است.

اقدامات بانک گردشگری در حوزه توسعه گردشگری کشور
 اگر چه بانک گردشگری در تمامی حوزه‌های بانکداری فعالیت دارد، اما توجه ویژه این بانک به صنعت پرظرفیت و سودآور گردشگری کشور است.

این بانک همواره در تلاش بوده تا بتواند مزیت و فرصت‌های عمده‌ای برای سرمایه‌گذاری و ابتکارات بخش خصوصی در صنعت گردشگری فراهم می‌آورد .

بانک گردشگری تاکنون در مجموع 75 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 931 میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است. 

بانک گردشگری توانسته 63 پروژه بخش گردشگری را در مناطق برخوردار از محل صندوق توسعه مالی به میزان 986 میلیارد تومان تامین مالی کند؛ همچنین حدود 811 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این بخش مصوب شده که تا کنون 576 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

این بانک در خصوص پروژه‌های تامین مالی شده بخش گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته نیز از محل منابع صندوق توسعه ملی، 12 فقره پروژه را به مبلغ 119 میلیارد تومان تسهیلات مصوب کرده که تاکنون118 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

از سوی دیگر طرح‌های در حال بررسی بخش گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز شامل 12 طرح به مبلغ 587 میلیارد تومان معرفی شده که 263 میلیارد تومان آن مصوب شده است.

توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی در کشورهای جهان، بسیار اهمیت دارد. در واقع، صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت خدماتی، قابلیت ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد مختلف را دارد و می‌تواند به تعادل اقتصادی کشورها کمک کند.

 اهمیت ویژه تزریق منابع به حوزه گردشگری
هدایت منابع صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری دارای اهمیت بالایی است برخی از علت‌های آن در ادامه شرح داده شده است.

ایجاد اشتغال: بخش گردشگری، یکی از بزرگترین منابع ایجاد اشتغال در کشور است و هدایت منابع صندوق توسعه ملی به این بخش، می‌تواند به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور کمک کند. به عنوان مثال، توسعه صنعت گردشگری می‌تواند باعث افزایش تقاضای خدمات مختلف شود، از جمله خدمات هتل‌ها، رستوران‌ها، تورهای گردشگری و... این امر باعث افزایش نیاز به نیروی کار می‌شود و به تبع آن، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌شود.

رشد اقتصادی: بخش گردشگری به عنوان یک صنعت سودآور، می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند و هدایت منابع صندوق توسعه ملی به این بخش به عنوان یک صنعت پویا و تجدیدپذیر، می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

جذب گردشگر: با هدایت منابع صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری، می‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگران خارجی و داخلی کمک کرد.

توسعه فرهنگی و اجتماعی: بخش گردشگری می‌تواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور نیز کمک کند.

عدم وابستگی به نفت: صنعت گردشگری دارای پتانسیل و قدرت بازدهی بالایی بوده که ایران نیز یکی از کشورهایی است که ظرفیت‌های قابل توجهی در آن وجود دارد و همین امر موجب می‌شود اقتصاد از وابستگی به نفت جدا شود و درآمد قابل توجهی از این محل نصیب مردم شود.

فرصت توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی: علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، هدایت منابع به سمت توسعه صنعت گردشگری می‌تواند به توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی نیز کمک کند. به عنوان مثال، توسعه صنعت گردشگری ممکن است باعث افزایش تقاضای محصولات محلی شود و در نتیجه، باعث توسعه بخش‌های کشاورزی و دامپروری شود.

بنابراین، هدایت منابع صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری ایران، می‌تواند به توسعه اقتصادی، جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور کمک کند و موجبات رشد اقتصادی را فراهم آورد.

ارسال نظرات
موضوعات روز