جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵
تیتر20 - در روزهای اخیر شاید این خبرها را شنیده باشید که تیلاپیلاهای وارداتی از چین در شرایط غیربهداشتی پرورش داده می‌شود و تحت تأثیر آنتی‌بیوتیک‌های متعدد قرار دارند.
کد خبر: ۶۱۷۴

کارشناسان بهداشت ودرمان مرتبا افراد را به مصرف مداوم ماهی سفارش می کنند واز نظر آنها گوشت ماهی برای افرادی که رژیم غذایی دارند ماده مقوی خوبی محسوب می شود.

بر اساس گفته دانشمندان ماهی دارای اسیدهای چرب امگا سه بوده واین ویتامین برای بدن بسیار مفید است وسوخت وساز بدن را زیاد می کند وسبب لاغری افراد می شود به طوری که انسان ها با خوردن ماهی سیستم گوارشی شان تقویت می شود و از بروز یبوست جلوگیری می شود اما مصرف برخی ماهی ها می تواند عوارض جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند.



ماهی های تیلاپیلا حاوی مقادیر زیاد اسید آراشیدونیک است که گرچه وجود آن برای ترمیم بافت های صدمه دیده در بدن، ضروری است اما مقدار زیاد آن با اختلالات مغزی مثل آلزایمر و تشدید التهاب در بدن در ارتباط است.



مطالعات اخیر نشان می دهند شبهاتی درباره ماهی تیلاپیا که از کشور چین صادر می شود، وجود دارد. گفته می شود که نحوه تغذیه این ماهی و محیط پرورش آن، باید مورد بررسی های بیشتری قرار بگیرد و بهتر است که تا حد امکان از تیلاپیای صادراتی از چین، کمتر استفاده کرد. برخی معتقدند که این ماهی ها با فضولات و نیز لاشه حیوانات دیگر تغذیه می شوند و از هورمون و دارو برای تسریع روند رشد آنها و مصرف کمتر غذا توسط ماهی، استفاده می شود.

گفتنی است؛ در فروشگاه های عرضه ماهی خریداران باید از خرید ماهی هایی با نام های سالمون،کاد، کت فیش،تیلاپلا وارداتی جلوگیری کنند و به محض شنیدن نام آن ها قبل از خرید از محل پرورش آن ها آگاهی یابند./yjc

منبع: مدیکال دیلی
ارسال نظرات
موضوعات روز