جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق پایدار در فصول گرم امسال، گفت: رکورد جدیدی تا انتهای اردیبهشت‌ با تکمیل ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه‌ تعمیرات واحدهای تولید برق حرارتی، در این زمینه به ثبت خواهد رسید.
کد خبر: ۶۱۹۲۳

تیتر۲۰- ناصر اسکندری افزود: بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون ۸۶ هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار مگاوات از برنامه شروع شده در این بخش به پایان رسیده است و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا پایان اردیبهشت‌ماه بتوانیم همه واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اکنون تعمیرات اساسی همه واحدهای گازی و بخاری پیش‌بینی شده در برنامه به عنوان بخش مهم برنامه تعمیراتی پیک تابستان امسال آغاز شده و تنها ۱۴ هزار مگاوات از برنامه تعمیرات دوره‌ای و بازدیدهای مربوطه باقی مانده است که این اقدامات نیز تا پایان اردیبهشت‌ به اتمام رسیده و نیروگاه‌های حرارتی کشور با آمادگی کامل مهیای تولید برق فصول گرم امسال خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد:حدود چهار هزار و ۲۶۶ مگاوات از میان برنامه‌های تعمیراتی آغاز شده در این مدت مربوط به تعمیرات اساسی واحدهای بخاری، هفت هزار و ۶۷۰ مگاوات مربوط به تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۳۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات مربوط به تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخاری، ۴۱ هزار و ۷۱۶ مگاوات مربوط به اتاق احتراق و دو هزار و ۷۵ مگاوات مربوط به بازدید مسیر داغ بوده است.

اسکندری ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا انتهای اردیبهشت‌ نیز با انجام ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز