شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
تیتر20 بررسی می کند؛
راه‌اندازی پلتفرم «سیبانک» را شاید بتوان به ‌عنوان مهم‌ترین اقدام بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال قلمداد کرد. سیبانک، درواقع یک شعبه دیجیتالی از بانک سینا بوده که دسترسی به تمام خدمات بانکی را بدون محدودیت زمانی و مکانی و تنها از طریق یک اپلیکیشن موبایلی برای کاربران فراهم می‌کند.
کد خبر: ۶۲۴۴۷

مهم‌ترین اقدام بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال

تیتر20- بانک سینا با سرمایه‌ای بالغ بر 2.5 هزار میلیارد تومانی حدود 4 دهه است که در شبکه بانکی کشور در حال فعالیت است و تاکنون توانسته کارنامه قابل قبولی را به ثبت برساند، به طوری که طبق آخرین گزارش صورت مالی، سود انباشته این بانک تا پایان آذر ماه 1401 به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است.

از آنجایی که طی سال‌های اخیر به کارگیری امکانات مدرن و ارایه خدمات متنوع بانکداری در راستای توسعه بانکداری الکترونیک بیش از پیش مورد توجه شبکه بانکی قرار گرفته، بانک سینا نیز در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده و توسعه این امر همواره از اولویت‌های این بانک بوده است.

هوشمندسازی خدمات یکی از عوامل بسیار مهم در دنیای امروز است که بنگاه‌های اقتصادی باید آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

بانک سینا با تغییر پارادایم و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن توانسته سهم خود از بازار را افزایش دهد و با تغییر فرایندها و تقویت ساختارها به سمت بانکداری الکترونیک و ارایه پلتفرم‌های مدرن حرکت کند.

با توسعه فناوری و افزایش تعداد کاربران اینترنت، بانک‌ها نیاز دارند تا با توجه به رقابت بازار، خدمات بانکی خود را به صورت الکترونیکی ارایه دهند.

اقدامات بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال

بانک سینا اقدامات موثری در حوزه بانکداری دیجیتال انجام داده و توانسته بخش قابل توجهی از نیازهای مشتریان را در بستر دیجیتال مرتفع کند.

بانک سینا سال گذشته در راستای تسهیل و تسریع در انجام خدمات بانکی مشتریان، نسخه جدید موبایل‌بانک سینا را با رویکرد نوآورانه و در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و جهت دادن به جریان‌های فناورانه بانک راه‌اندازی کرد.

همچنین در خصوص قانون صدور چک نیز این بانک با راه‌اندازی سامانه «محچک» و اجرای آزمایشی آن، قابلیت بکارگیری استعلام، مسدودسازی و رفع مسدودی آنلاین حساب‌های بانکی را فراهم کرد و زمان رفع سوءاثر حجم قابل توجهی از چک‌های برگشتی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

«سیبانک» محصول مدرن بانک سینا

راه‌اندازی پلتفرم «سیبانک» را شاید بتوان به ‌عنوان مهم‌ترین اقدام بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال قلمداد کرد که بر محور مشتری‌مداری استوار شده است.

پلتفرم بانکداری دیجیتال سیبانک که اوایل سالجاری از آن رونمایی شد، ابزاری در مسیر کسب‌وکار جدید بانک است.

سیبانک، درواقع یک شعبه دیجیتالی از بانک سینا بوده که دسترسی به تمام خدمات بانکی را بدون محدودیت زمانی و مکانی و تنها از طریق یک اپلیکیشن موبایلی برای کاربران فراهم می‌کند.

این پلتفرم برای سهولت عملیات بانکی مشتریان برای سیستم‌های عامل android و Ios و نسخه pwa طراحی، تهیه و ارایه شد، مشتریان و فعالان اقتصادی می‌توانند با استفاده از این خدمت به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب، از مزیت‌های افتتاح حساب غیرحضوری، اخذ تسهیلات، درخواست کارت و سایر عملیات بانکی استفاده کنند.

عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک از مهم‌ترین مزیت‌های این پلتفرم بوده و امکان افتتاح حساب نیز با احراز هویت بدون مراجعه حضوری به بانک در این اپلیکیشن فراهم شده است.

در همین راستا مشتری می‌تواند پس از افتتاح حساب، نسبت به دریافت کارت بانکی در ادرس پستی مدنظر اقدام کند.

استفاده از خدمات اپلیکیشن سیبانک، به هیچ‌وجه به حضور در شعب بانک سینا نیاز ندارد و هر کاربر با داشتن کارت ملی و یک خط تلفن همراه به نام خود، می‌تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی از خدمات این اپلیکیشن بهره‌مند ‌شود.

تنها در صورتی که فرآیند خدمات مورد نظر مشتری به دلایل قانونی نیاز به حضور در شعبه داشته باشد، کاربر می‌تواند پس از ثبت درخواست خود و ارسال مدارک از طریق سیبانک در زمان مورد نظر فقط برای انجام فرآیندهای قانونی به یکی از شعب بانک مراجعه کند و سایر گام‌های خدمت مورد نظر را از طریق اپلیکیشن سیبانک دریافت نماید.

پوشش‌دهی خدمات کابردی از طریق سیبانک

هر نوع خدمت مالی که در شعب بانک قابل ارایه است در پلتفرم سیبانک نیز برای مشتریان قابل دریافت است.

از مهمترین خدماتی که مشتریان از طریق پلتفرم سیبانک می‌تواند دریافت کنند می‌توان به احراز هویت غیرحضوری با استفاده از هوش مصنوعی، صدور و مدیریت کارت بانکی تحت شبکه شتاب، افتتاح انواع سپرده‌های قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری، انتقال وجه داخلی و بین بانکی، اکان تعریف پرونده اقساط و اعضای پروژه و جمع‌آوری اقساط و همچنین امکان ثبت درخواست تسهیلات و پرداخت اقساط تسهیلات اشاره کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز