پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی بیان کرد؛
دومین همایش گردهمایی مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی، در هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، با هماهنگی و دعوت ایمیدرو، در یزد و به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۲۴۸۳

تیتر۲۰- محمدرضا مقیسه، مدیر روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، در حاشیه برگزاری این همایش بیان کرد: علیرغم نقش گسترده‌ای که روابط‌عمومی می‌تواند در تنویر افکار عمومی داشته باشد، روابط‌عمومی‌های بخش صنعت به تناسب بزرگی این بخش توسعه پیدا نکرده‌اند و ظرفیت‌های بلااستفاده‌ی زیادی دارند؛ در این راستا به فرصت‌ها و مصادیق متعددی می‌توان اشاره کرد، به طور مثال وقتی که کشور با چالش‌هایی همچون کمبود انرژی مواجه می‌شود، اولین قربانی، بخش صنعت است و دچار خاموشی‌های طولانی و گسترده می‌شود؛ در حالی که اگر جامعه و تمامی ذی‌نفعان مستقیم و غیرمستقیم این بخش، با نقش و جایگاه صنعت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی آشنا باشند و به این باور برسند که با تعطیل‌شدن صنعت، حتی موقت، چه ضرباتی بر پیکره جامعه به لحاظ اقتصادی، اشتغال‌زایی و اجتماعی وارد خواهد شد، با این بخش همراه‌تر بوده و حمایت بیشتری از روشن‌نگاه‌داشتن چراغ صنعت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی روابط‌عمومی‌ها در بخش صنعت و نیز رسانه‌ها در این حوزه، تبیین این موضوع مهم است که چالش‌های پیش روی صنعت چه تاثیرات گسترده‌ای در سطح اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت و نیز توسعه صنعت چه نقشی در توسعه کلی کشور دارد.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» ادامه داد: همچنین در مواقعی که تنش‌های روانی در فضای بازار سرمایه و بورس ایجاد می‌شود، روابط‌عمومی‌ها با اطلاع‌رسانی درست و حمایت از آگاهی جامعه به روش‌های مختلف و اعتمادسازی میان مردم و صنعت، می‌توانند در جلوگیری از ایجاد این تنش‌ها و شفاف‌سازی فضای موجود نقش موثری ایفا کنند.

محمدرضا مقیسه بیان کرد: ظرفیت دیگری که در این بخش وجود دارد و بدون استفاده مانده، امکان تعامل موثر و پیوسته روابط‌عمومی‌های این حوزه با یکدیگر و ایجاد هم‌افزایی در مسیر حل چالش‌های صنعت است که از عهده یک یا دو سازمان، به دلیل محدویت‌هایی که طبیعتاً هر سازمان با آن روبه‌روست، به طور مجزا برنمی‌آید یا تاثیر آن بسیار کمتر از یک حرکت هماهنگ و جمعی خواهد بود.

مدیر روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: بسیاری از چالش‌های موجود در صنعت، مربوط به یکی دو شرکت خاص نیست؛ مسائلی مانند بحران انرژی، تامین مواد اولیه، تامین سرمایه و هدایت نقدینگی جامعه در مسیر درست و اعتمادسازی در جامعه، تنها چالش‌های مختص یک سازمان نیست؛ همچنین شفافیت موضوعاتی از این دست که نقش ترسیم‌شده صنعت در برخی بحران‌های پیش رو مانند کمبود آب و انرژی تا چه میزان منطبق بر واقعیت است؟ بسیاری از این موضوعات با اطلاع‌رسانی درست و ارائه آمار دقیق عددی در مسیر تبیین نقش واقعی صنعت، قابل حل خواهد بود.

محمدرضا مقیسه افزود: در این مسیر نقش رسانه‌های تخصصی بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین در کنار این تعامل، حمایت موثر از این رسانه‌ها بدون شک بسیار تاثیرگذار خواهد بود که در سال‌های گذشته درباره آن صحبت کرده‌ام.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که با این تعامل موثر، هدفمندتر خواهد شد، شرکت در برنامه‌هایی همچون همایش‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌هاست. این برنامه‌ها در حوزه صنعت، هرساله به تعداد زیادی برگزار می‌شود و گاهی تکراری و غیر‌ضروری است. روابط‌عمومی‌ها با ارزیابی و تصمیم جمعی می‌توانند به استاندارد مشترکی برای حضور در این نمایشگاه‌ها و همایش‌ها برسند؛ در صورت نیاز، برخی از این برنامه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، برخی حذف شده و البته جاهای خالی که هنوز پر نشده و نیاز به کار بیشتری دارد، شناسایی شود تا نهایتاً برآیند آن موجب شود به تصمیمات و اقدامات بهتری در مسیر توسعه صنعت برسیم.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» در پایان بیان کرد: همایش گردهمایی مدیران روابط‌عمومی که ایمیدرو برگزارکننده آن است، قطعاً در شکل‌گیری این تعامل موثر خواهد بود و جای تشکر دارد.

برچسب ها: ومعادن معدن صنعت
ارسال نظرات
موضوعات روز