سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تیتر20 گزارش می دهد؛
شرکت افق کوروش نه تنها در چند وقت اخیر با خرید سهام شرکت های تامین کننده به دنبال توسعه زنجیره ارزش بوده با خرید سهام برخی فروشگاه های زنجیره ای راهبرد افزایش سودآوری را هم دنبال کرده و بر همین مبنا در یک سال گذشته بیش از 35 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.
کد خبر: ۶۲۴۹۸
چرا سهام افق کوروش همچنان صعودی است؟
تیتر20 - شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد افق در افت اخیر شاخص کل بورس اصلاح چندانی نداشت و سهامداران خرد هم تمایلی چندانی برای عرضه سهام در جو منفی بازار نداشتند، زیرا این نماد در سال های اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و با توجه به استراتژی شرکت برای اجرای پیوسته افزایش سرمایه از محل اندوخته و سود انباشته  فعالیت خود را توسعه داده و بازدهی خوبی هم عاید سهامداران خرد کرده است. در واقع مهمترین فاکتور سرمایه گذاران برای خرید یک سهام حفظ روند صعودی با کمترین نوسان است.

اما چرا نماد افق از نگاه سهامداران ارزنده است که تمایل چندانی برای عرضه سهام ندارند؟ شرکت فروشگاه هاي زنجيره اي افق کوروش چندی پیش 20 درصد از سهام شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک را خرید  و همچنین یک قرارداد تجاری با ارزش 1000 میلیارد تومان با این شرکت منعقد کرده که نشان می دهد کوروش همواره در راستاي توسعه زیرساخت های مالی و عملیاتی خود گام برداشته تا درآمدزایی پایدار برای شرکت حاصل کند.

همچنین با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین شاخص های موفقیت یک خرده فروش، وجود یک زنجیره تامین کالای بهره ور و اثر بخش است شرکت به دنبال اتصال تمام حلقه ها رفته، به طوری که با خرید سهام بخشی از تامین کنندگان روابط بهینه ای بین آنها با فروشگاه زنجیره ای به وجود آورده و همین مساله جریانی سودآور از گردش کالا ایجاد کرده است، به همین دلیل سیاست توسعه عمودي لايه هاي کسب و کاري از سوی مدیران کوروش اجرایی شده و با سرمایه گذاري در شرکت هاي بالادستی دیگر همچون گروه صنایع غذایی پاکبان در زنجیره تامین به نحوي قدرت خرید در سياست هاي مجموعه های تولیدی  به وجود آورده است و از طرف دیگر با خرید 75 درصد از سهام شرکت فروشگاه هاي زنجیره ای فامیلی مدرن توزیع را هم توسعه داده و باعث شده بازدهی مناسبی در بلند مدت برای شرکت ایجاد کند.

در حال حاضر براساس گزارش 12 ماهه این شرکت بیش از 35500 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که حدود 5 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اسفند ماه بوده و نشان می دهد که درآمد شرکت روندی صعودی دارد. از طرف دیگر استراتژی شرکت توسعه افقی و عمودی شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش است و این رویکرد هم حاشیه سود شرکت را بالا می برد، از این رو فارغ از نوسانات ذاتی بورس، این نماد در یک روند صعودی بلندمدتی قرار دارد و وضعیت اندیکاتورها هم این موضوع را تایید می کند.

براساس عملکرد نماد کوروش در بورس، سهام این شرکت در یک سال 80 درصد بازدهی داشته و در سه ماهه اخیر هم رشد سهام 32 درصد بوده که نشان می دهد که نسبت به وضعیت تورمی شرایط خوبی دارد، چرا که ارزش این سهم از زمان عرضه اولیه در اسفند 1397 تاکنون بیش از 10 برابر شده  و بعد از آن هم همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است که حکایت از ارزندگی سهام دارد.

حالا با توجه به اینکه ارزیابی اندیکاتورها حکایت از این دارد که مکدی کوروش کراس صعودی دارد و آر اس آی هم بالای 50 قرار گرفته و کندل سهم هم بالای ابر سبز ایچیموکو قرار دارد، پیش بینی می شود که همچنان تقاضا برای ورود به این سهم وجود داشته باشد.
ارسال نظرات
موضوعات روز