جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک ایران زمین طی سال‌های اخیر با توسعه زیر‌ساخت‌های لازم، نوآوری‌ها و خدمات ویژه زیادی را در زمینه بانکداری دیجیتال ایجاد کرد که نتیجه آن ثبت رکوردی بی‌سابقه برای این بانک بوده است.
کد خبر: ۶۲۵۱۰
اکوسیستم بانکداری دیجیتالی بانک ایران زمین و اثرات مهمی که برجای می‌گذارد
تیتر20- تحولات دیجیتال طی سال‌های اخیر توجه بسیاری از شرکت‌ها را به خود جلب کرده که یکی از زمینه‌های به‌کارگیری جدی آن مربوط به حوزه بانکی بوده است.

بانکداری دیجیتال به معنای استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای ارایه خدمات بانکی به مشتریان است.

همزمان با توسعه تکنولوژی و به کارگیری ابزارهای نوین، بسیاری از بانک‌ها برای پیشرفت در این مسیر استراتژی‌های مختلفی را تدوین و اجرایی کردند که یکی از بانک‌های موفق در این زمینه بانک ایران زمین بوده است.

بانکی که برای «تمام دیجیتال شدن» تمام تلاش‌ خود را به کار گرفته است.
بانک ایران زمین طی سال‌های اخیر با توسعه زیر‌ساخت‌های لازم، نوآوری‌ها و خدمات ویژه زیادی را در زمینه بانکداری الکترونیک ایجاد کرد که نتیجه آن ثبت رکوردی بی‌سابقه برای این بانک بوده است.

تراکنش‌های دیجیتالی رکورد زد
بانک ایران زمین با به‌ کارگیری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات نظام بانکی و معرفی دنیایی جدید از سرویس‌های بانکی به مشتریان توانست در سال 1401 رشد 68 درصدی تراکنش‌های بانکداری دیجیتال را به ثبت برساند که بی‌شک نشان از عملکرد مطلوب بانک ایران زمین در این حوزه است.

توصیفی که مدیرعامل بانک ایران زمین برای بانکداری دیجیتال این مجموعه بیان می‌کند، ایجاد اکوسیستمی متفاوت برای هر مشتری، محیط و فضایی امن همچون یک خانه با تمام لوازم برای یک زندگی مرفه است که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند هر سرویسی که نیاز دارد را دریافت کند.

رشد چشمگیر تراکنش‌های بانکی این بانک در حالی رخ داده که تعداد کاربران بانکداری دیجیتال آن نیز  بیش از 36 درصد افزایش یافته است و همین امر منجر به رشد بیشتر تراکنش‌ها می‌شود.

نکته قابل توجه این است که روی آوردن بانک ایران زمین به حوزه دیجیتال تنها به بانکداری دیجیتال منتهی نمی‌شود، این بانک همزمان در حوزه فناوری‌ مالی یا همان فین‌ تک حضور دارد و تعامل با کسب و کارهای دیجیتال را افزایش داده است.

تعامل بانک ایران زمین با فین‌ تک‌ها یکی از علت‌ها مهم در ارایه خدمات بانکی ویژه به مشتریان و رشد تعداد تراکنش‌های دیجیتالی این بانک بوده است.

اثرات رویکرد بانک ایران زمین به حوزه بانکداری دیجیتال
ورود بانک ایران زمین به عرصه بانکداری دیجیتال، اثرات متعددی را برای نهادهای مالی و اقتصادی و در نهایت برای جامعه به دنبال دارد.

یکی از این اثرات به سهولت در انجام تراکنش‌های مالی مربوط می‌شود؛ با ورود بانک‌ به عرصه بانکداری دیجیتال، مشتریان بانک می‌توانند به راحتی تراکنش‌های مالی خود را از طریق اینترنت و یا اپلیکیشن‌های موبایل انجام دهند. این کار، هم زمان و هزینه را کاهش می‌دهد و هم امنیت تراکنش‌های مالی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، بانکداری دیجیتال موجب می‌شود هزینه‌های مربوط به فضای فیزیکی بانک‌ها، پرسنل و سایر هزینه‌های مربوط به ارایه خدمات بانکی برای مشتریان و حتی بانک کاهش یابد. این کار، به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که با کاهش هزینه‌ها، سود خود را افزایش دهند.

به کارگیری بانکداری مدرن و دیجیتال از سوی یک بانک و نمایان شدن اثرات مثبت آن موجب ترغیب دیگر بانک‌ها برای ارایه خدمات دیجیتال می‌شود؛ در واقع با ورود بانک‌ها به عرصه بانکداری دیجیتال، رقابت بین بانک‌ها افزایش می‌یابد. این کار، باعث می‌شود که بانک‌ها سعی کنند با ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر، مشتریان خود را حفظ کنند و نیز جذب مشتریان جدید را به دست آورند.

همانطور که بانک ایران زمین در سال 1401 توانست علاوه بر حذف مشتریان خود، تعداد کاربران دیجیتالی خود را حدود 36 درصد افزایش دهد.

بانکداری دیجیتال، امنیت و رضایت
بی‌شک افزایش تعداد کاربران بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین در سال گذشته ناشی از رضایت مشتریان بوده که عاملی زیادی بر آن موثر است.

به طور قطع ارایه بانکداری دیجیتال، امنیت تراکنش‌های مالی را افزایش می‌دهد. زیرا بانک‌ها با استفاده از فناوری‌های امنیتی، سعی می‌کنند تا تراکنش‌های مالی مشتریان خود را از هرگونه تهدید و خطر احتمالی محافظت کنند.

و اما یکی از مهمترین علت‌های افزایش رضایت مشتریان که ناشی از رویکرد بانک‌هایی همچون بانک ایران زمین به ارایه بانکداری الکترونیک است، به عدم حضور فیزیکی مشتری در بانک مربوط است.

بانکداری دیجیتال موجب شد مشتریان به راحتی بتوانند تراکنش‌های خود را فارغ از هرنوع کاغذ بازی انجام دهند و نیازی به حضور شخصی در بانک نداشته باشند.

ارایه بانکداری دیجیتال علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد در نهایت موجب افزایش بهره‌وری بانک نیز خواهد شد. زیرا کارکنان یک بانک مدرن باید خود را ارتقا دهند و دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای دنیای جدید دیجیتال را بیاموزند.

امید است دیگر بانک‌های کشور نیز در مسیر دیجیتال شدن و ارایه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات قدم بردارند زیرا همه این عوامل در نهایت اهرم‌های پیشران برای رشد اقتصادی کشور خواهد بود.


ارسال نظرات
موضوعات روز