جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مشاور شرکت شیرین عسل در گفت و گو با تیتر20:
خالقی، مشاور شرکت شیرین عسل، درباره سهم این شرکت از بازار لبنیات معتقد است شرکت شیرین عسل در حوزه لبنیات بیشتر به دنبال صادرات است و البته در حال به دست آوردن تدریجی سهم بازار خود نیز هست.
کد خبر: ۶۲۵۳۳
هدف‌گذاری شیرین عسل در حوزه لبنیات، بیشتر بازارهای صادراتی است/ اولویت ما تولید لبنیات با کیفیت یکدست است، نه با شیر جمع آوری شده
تیتر20 – گروه صنايع غذايي شيرين عسل، یک گروه صنعتي متشكل در زمينه توليد انواع شيريني و شكلات و محصولات كاكائو است که در صنايع توليد كننده مواد اوليه و بسته بندي و همچنين در شبكه هاي توزيع و فروش در داخل و خارج كشور نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت در سال‌های اخیر به حوزه تولید لبنیات هم ورود پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد بعد از گذشت چند سال هنوز سهم قابل توجهی نسبت به سایر رقبا از این بازار کسب نکرده است. 
موضوعی که به نظر می‌رسد به بازار محدود لبنیات در ایران برمی‌گردد. البته اطلاعات دقیقی از سهم شرکت‌ها از بازار لبنیات در ایران وجود ندارد، اما گمانه‌زنی حاکی از این است که چند شرکت از جمله پگاه، میهن و کاله سهم بیشتری به خود اختصاص داده‌اند. 

آرمان خالقی ، مشاور شرکت شیرین عسل در گفت‌وگو با تیتر ۲۰ با بیان اینکه شرکت شیرین عسل در حوزه لبنیات بیشتر به دنبال صادرات است و البته در حال به دست آوردن تدریجی سهم بازار خود نیز هست، گفت: شرکت‌هایی که اضافه می‌شوند، هم نگاهی به بازارهای صادراتی دارند، هم به افزایش سرانه مصرف داخلی امیدوارند و همچنین امیدوار هستند در قفسه فروشگاهی سهم بیشتری به دست بیاورند که این سهم از سهم شرکت‌های فعال دیگر خواهد بود.

خالقی اظهار کرد: شیرین عسل چندین سال است وارد حوزه لبنیات و بستنی شده و در حال پیدا کردن مسیر رشد خود است. بازار لبنیات و بستنی در ایران کمبود ندارد و مصرف مردم هم بالا نرفته است. بنابراین هر کسی وارد این بازار می‌شود، سهم بازار بین شرکت‌ها تغییر می‌کند.

به گفته وی وضعیت مشابهی هم در بازار ماکارونی حاکم است. در حال حاضر چهار یا پنج شرکت تولید کننده ماکارونی در کشور فعال هستند که دو واحد از همه بزرگتر است. اما قبلاً تعداد تولید کنندگان ماکارونی در کشور زیاد بود، اما با حذف سهمیه و یارانه صنعت، واحدهای کوچک حذف شدند و واحدهای بزرگ که خطوط جدید، کیفیت متفاوت و قیمت تمام شده پایین تر داشتند، رشد کردند.

خالقی با بیان اینکه در بخش لبنیات هم چند برند شناخته شده شامل گروه پگاه، میهن، کاله و غیره هستند، تصریح کرد: این گروه‌ها سهم بازار مشخصی دارند و سرانه مصرف شیر، پنیر، بستنی و غیره هم بیشتر نشده است. بنابراین شرکت‌هایی که اضافه می‌شوند، هم نگاهی به بازارهای صادراتی دارند و هم به افزایش سرانه مصرف داخلی امیدوارند. 

همچنین واحدهای جدید امیدوار هستند در قفسه فروشگاهی سهم بیشتری به دست بیاورند که این سهم از سهم شرکت‌های فعال دیگر است که جابجا می‌شود.

مشاور شرکت شیرین عسل با بیان اینکه کسی می‌تواند در بازار رشد کند که مزیت رقابتی داشته باشد، گفت: واحدهایی که بتوانند در ترفندهای فروش، توسعه فروشگاهی، کالا رسانی به فروشگاه‌ها و پخش مویرگی موفق‌تر عمل کنند و قیمت و کیفیت مناسب داشته باشند، مزیت رقابتی خواهند داشت.

به گفته وی شرکت شیرین عسل در این مدت توسعه دامداری را دنبال کرده تا از شیری که خودش تولید می‌کند، با کیفیت یکدست و نه شیر جمع آوری شده، استفاده کند. این روش منجر به کاهش قیمت تمام شده و ایجاد مزیت برای مجموعه شده است. بنابراین این شرکت در حال گسترش مجموعه دامداری به طور پیوسته است و به دست آوردن تدریجی سهم بازار خود است. البته هدف‌گذاری شیرین عسل در حوزه لبنیات، بیشتر بازارهای صادراتی و ارزآوری برای کشور است.

ارسال نظرات
موضوعات روز