جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
یکی از معجزات طراحی دکوراسیون داخلی این است که می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد؛ مثلا می‌تواند شما را لاغر کند. شاید شما هم مانند خیلی‌های دیگر بعد از شنیدن این جمله بخندید یا اینکه متعجب شوید اما این جمله عین واقعیت است.
کد خبر: ۶۳۰۹


تیتر20 - یکی از معجزات طراحی دکوراسیون داخلی این است که می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد؛ مثلا می‌تواند شما را لاغر کند. شاید شما هم مانند خیلی‌های دیگر بعد از شنیدن این جمله بخندید یا اینکه متعجب شوید اما این جمله عین واقعیت است.

یکی از معجزات طراحی دکوراسیون داخلی این است که می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد؛ مثلا می‌تواند شما را لاغر کند. شاید شما هم مانند خیلی‌های دیگر بعد از شنیدن این جمله بخندید یا اینکه متعجب شوید اما این جمله عین واقعیت است. دکوراسیون داخلی خانه شما از آنچه فکر می‌کنید قدرتمندتر است و کارهایی از دستش برمی‌آید که حتی نمی‌توانید تصور کنید. این مطلب می‌خواهد تعدادی از این معجزات طراحی دکوراسیون داخلی را به شما نشان دهد. پس خواندنش خالی از لطف نیست.

کانتر آشپزخانه را فقط با میوه‌ها تزیین کنید

اگر عادت به خوردن تنقلات و میان‌وعده در روز دارید، این میان‌وعده‌ها فقط باید میوه‌ها باشند. روی میزهای جلومبلی، بغل‌مبلی یا حتی برای تزیین اوپن آشپزخانه‌تان فقط از میوه‌ها استفاده کنید؛ هم زیبا هستند و رنگارنگ و هم شما را به هدف‌تان می‌رسانند.

آشپزخانه با رنگ‌های گرم ممنوع

حتما دقت کرده‌اید که در فست‌فودی‌ها معمولا از رنگ‌های گرم مانند طیف رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده می‌شود. دلیل آن هم این است که این رنگ‌ها اشتهای شما را بازمی‌کنند و همچنین هیجانی که دارند باعث می‌شود تا شما هم میل به خوردن زیادی داشته باشید و هم با سرعت بیشتری غذا بخورید اما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، رنگ آشپزخانه یا غذاخوری‌تان را به رنگ‌های سرد تغییر دهید. رنگ‌های سرد شما مجبور می‌کنند تا با آرامش غذا بخورید؛ به همین دلیل پیغام سیری خیلی سریع‌تر به مغزتان می‌رسد و به مرور زمان متوجه کاهش وزن خود می‌شوید.

آشپزخانه بزرگ‌تان را کوچک کنید

وقتی فضای آشپزخانه بزرگ باشد، میل شما برای ریخت و پاش و درست کردن غذاهای سنگین و پردردسر هم بیشتر می‌شود اما اگر آشپزخانه‌تان فضایی کوچک داشته باشد، سراغ غذاهای ساده‌تر یا شاید حتی سالادها می‌روید. می‌توانید امتحان کنید.

آشپزخانه را با اتاق کار اشتباه نگیرید

این روزها آشپزخانه جایی است که کودکان مشق‌های‌شان را آنجا انجام می‌دهند، خانم خانه ای‌میل‌ها یا حتی نامه‌های رسیده را آنجا چک می‌کند و خلاصه اینکه هر کاری را که بگویید در این فضا انجام می دهند. وقتی همه این کارها را در آشپزخانه انجام می‌دهید مدام هم به خوراکی‌هایی که در اطراف‌تان است ناخنک می‌زنید که مسلما در طی زمان باعث چاقی شما می‌شود. پس لطفا کارهای متفرقه‌تان را به خارج از آشپزخانه منتقل کنید.

ظرف و ظروفی با ابعاد کوچک‌تر تهیه کنید

بشقاب‌های دم‌دستی‌تان را از آن بشقاب‌هایی انتخاب کنید که ابعادشان نسبت به بقیه کوچک‌تر است. این بشقاب‌ها وقتی سر میز غذا قرار می‌گیرند، شما را مجاب می‌کنند تا کمتر غذا بخورید. خوبی دیگری که این بشقاب‌ها دارند این است که فضای بیشتری را در نظم‌دهی به آشپزخانه در اختیارتان قرار می‌دهند.

جدایی کاناپه از تلویزیون

اگر قرار است لاغر شوید، باید باعث جدایی بین کاناپه و تلویزیون‌تان شوید. از اینکه کاناپه‌ها را جلوی تلویزیون قرار دهید، اجتناب کنید؛ چراکه باعث می‌شوند شما موقع تلویزیون دیدن مشغول خوردن شوید و حساب و کتاب کالری‌ها از دست‌تان در برود. پس اگر قصد کم کردن وزن‌تان را دارید، همین الان یا دکوراسیون اتاق نشیمن‌تان را عوض کنید یا تلویزیون را از اتاق‌تان بیرون ببرید.

میزهای غذاخوری مینیمال

وقتی قرار است وزن کم کنید باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کنید؛ مثلا میز و مخصوصا صندلی‌های اپن و غذاخوری‌تان را تغییر دهید و صندلی‌ها را جوری انتخاب کنید که فقط بتوانید مدت کمی روی‌شان بنشینید. با این کار وقت کمتری را برای خوردن صرف می‌کنید. به همین سادگی با تغییر ابعاد مبلمان‌تان می‌توانید وزن کم کنید.

با میزهای بغل‌مبلی خداحافظی کنید

وقتی در کنار هر مبلی یک میز بغل‌مبلی قرار دارد، شما هم با خیال راحت بشقاب غذا و تنقلات‌تان را با خودتان به این ور و آن ور خانه می‌برید و مدام هم در حال خوردن هستید اما اگر میزهای بغل‌مبلی را حذف کرده و فقط زمانی که مهمان دارید از آنها استفاده کنید به مرور زمان وزن کم خواهید کرد.

وسایل بازی و سرگرمی را به خانه بیاورید

یک میز بیلیاردیا فوتبال دستی، یک دارت روی دیوار یا هر وسیله بازی‌ای که مورد علاقه شماست و می‌تواند در خانه شما را وادار به بازی و فعالیت کند، باعث می‌شود کلی انرژی صرف کنید. این وسایل در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها هم می‌تواند اوقات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای همه فراهم آورد.

استفاده از  رایحه‌های کم‌کننده اشتها در خانه

همه ما این تجربه را داریم که گاهی بوی غذاهای خوشمزه ما را گرسنه و ترغیب به غذا خوردن می‌کند. در مقابل این عطرهای اشتهاآور، بعضی رایحه‌ها هستند که اشتها را کم می‌کنند و متابولیسم بدن را بالا می‌برند؛ مثلا رایحه قهوه باعث می‌شود اشتهای شما کاهش یابد و متابولیسم بدن‌تان بالا برود. استفاده از این عطرها که در خانه نیز قابل تهیه است، علاوه بر اینکه فضای خانه را معطر و خوشبو می‌کند، باعث کاهش وزن نیز می‌شود.
ارسال نظرات
موضوعات روز