پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵
افزایش رسمی قیمت خودرو با مصوبه شورای رقابت تأثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشت.
کد خبر: ۶۴۹۹

تیتر20 - افزایش رسمی قیمت خودرو با مصوبه شورای رقابت تأثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشت.


بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می دهد با وجود موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، بازار خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم این دو کارخانه امروز نسبت به این افزایش بی تفاوت بود.

دلال های خرید و فروش خودرو در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت ها در بازار تغییری نکرده است، به رکود شدید معاملات اشاره می کنند و تأکید دارند رکود آنچنان بر معاملات سایه انداخته است که نمی توان قیمت ها را بالا برد.

این شرایط در حالی در بازار غیررسمی خرید و فروش خودرو ادامه دارد که سال گذشته دولت تلاش کرد با تزریق حدود 2 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات خرید خودرو، انبار خودروسازها را خالی کند.

اگرچه این تسهیلات با اقبال عمومی مواجه شد ولی تزریق این منابع نتوانست بازار را تحریک کند و رکود از اواخر سال گذشته دوباره در بازار خیمه زده است.

از سوی دیگر در حالی که انتظار عمومی در پی تشریح دستاوردهای اقتصادی برجام این بود که با کاهش هزینه های تولید، قیمت خودرو نیز کمی کاهش پیدا کند، شوزای رقابت روز گذشته باز هم با تقاضای خودروسازها برای افزایش قیمت موافقت کرد تا افکار عمومی از این اقدام متعجب و متأسف باشد.

بنا بر این گزارش، شورای رقابت به صورت رسمی اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا را به دلیل افت کیفیت در سال گذشته، ۰.۴ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو را ۱.۸۱ درصد افزایش داده است.

با یک محاسبه تقریبی حداقل افزایش قیمت با احتساب اینکه برای تمامی محصولات سایپا ۰.۴ درصد و برای محصولات ایران خودرو ۱.۸۱ درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شود، ۶۹ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین افزایش قیمت ۸۵۷ هزار و ۳۵ تومان است./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز