پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
به طور کلی می‌توان بی‌ام‌و را خودرویی با کیفیت سواری بالا اما استهلاک زیاد و لکسوس را خودرویی با امکانات زیاد اما فانتزی دانست.
کد خبر: ۷۵۹۷
تیتر20 - آقای ماشین باز - این بار شاسی بلند، آن هم از نوع لوکس. خودروهایی که در کیفیت و امکانات حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. 
دو خودروی لوکس در این کلاس به برندهای بی‌ام‌و و لکسوس تعلق دارند. بی‌ام‌و X3 را همه می‌شناسند. سالها است در بازار ایران حضور دارد و یکی از محبوب‌ترین‌های این کلاس به شمار می‌رود. در سوی دیگر تازه واردی از لکسوس حضور دارد.
 تازه واردی که با چهره‌ای فضایی به بازار آمده است. خودرویی زیبا با موتور دو لیتری توربو. البته نمونه‌های هیبریدی آن نیز در بازار وجود دارند.
 لکسوس NX از موتوری دو لیتری بهره می‌برد که از موتور دو لیتری بی‌ام‌و ضعیف‌تر است. هر دو خودرو از سیستم پرخوران بهره می‌برند و به لطف همین سیستم از قدرت موتور بالایی به نسبت دیگر رقبای دو لیتری خود برخوردارند.
بی‌ام‌و از چهره‌ای زیبا‌تر و معمولی تر برخوردار است. این در حالی است که NX یک خودروی زیبای غیرمعمولی است. خودرویی که در شتاب‌گیری تقریبا همتراز با بی‌ام‌و بوده و مصرف سوخت مناسبی دارد. 
کیفیت مواد به کار رفته درون کابین بی‌ام و بهتر از لکسوس است و در زمینه هندلیگ نیز بی ام و جلوتر از لکسوس قدم بر می‌دارد. 
اما لکسوس در زمینه امکانات قوی‌تر از بی‌ام‌و عمل کرده است. 
خدمات پس از فروش هر دو خودرو در ایران تعریفی ندارد. این در حالی است که قطعات بدنه NX کمیاب‌تر و البته گران‌تر از X3 است. همچنین در بازار نیز X3 از اقبال بیشتری نسبت به NX برخوردار است و در این زمینه بی‌ام‌و موفق‌تر است. 
استهلاک لکسوس به مراتب کمتر از بی‌ام‌و بوده و از این‌رو  دردسر کمتری دارد. 
به طور کلی می‌توان بی‌ام‌و را خودرویی با کیفیت سواری بالا اما استهلاک زیاد و لکسوس را خودرویی با امکانات زیاد اما فانتزی دانست.




ارسال نظرات
موضوعات روز