جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲
هم‌زمان با موعد واریز یارانه‌های نقدی، برخی سایت‌های منتسب به یارانه‌ها درصدد اخاذی از مردم هستند.
کد خبر: ۷۶۳۰

تیتر20 - حدود دو هفته گذشته سایتی جعلی با تبلیغاتی در حجم انبوه و تکیه بر ارم و لوگوی بانک‌ها، اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی و کسانیکه به اشتباه از این سیستم حذف شده‌اند، کرد و عده ای را به دام انداخت.
علی‌رغم اینکه برخی بانک‌ها سریعا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و مردم را از هر گونه اقدامی در این سایت بر حذر داشتند اما باز هم شیادان توانستند به بخشی از حساب‌های مردم دسترسی پیدا کرده و مال آنها را غارت کنند.
رئیس پلیس فتای تهران هفته گذشته این اقدام را از سوی برخی عوامل خارج از کشور عنوان کرد و گفت، آنها قصد انتقال پول‌های برداشت شده از حساب‌های مردم ایران را داشتند که با ورود پلیس فتا جلوی آن گرفته شد.
در همین حوالی بود که دامنه‌های متخلف و کلاهبردار در زمینه یارانه‌ها از دسترس خارج شد اما ظاهرا هم‌زمان با موعد واریز یارانه‌های این ماه، باز هم سایت‌های دیگری درصدد اخاذی از مردم هستند.
پست بانک طی اطلاعیه‌ای مجدد به دارندگان کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب درباره سوء استفاده‌های احتمالی سودجویان از کارت‌های بانکی با آرم و لوگوی این بانک هشدار داد.
این بانک اعلام کرده است با توجه به ارسال پیامک‌ از سوی برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو به هموطنان درمورد ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی جهت ثبت‌نام در مرحله سوم یارانه‌ها، این بانک جهت دریافت اطلاعات افراد خانوار و ثبت در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اطلاعیه و فراخوانی نداده و هیچگونه مسئولیتی هم در این راستا ندارد.
براین اساس از هموطنان درخواست کرده از پاسخگوئی به این پیامک‌ها و تکمیل فرم ثبت‌نام مرحله سوم یارانه‌ها با آرم و لوگوی بانک‌ها از جمله پست بانک بر روی اینترنت خودداری کنند.
برای هرگونه ثبت‌نام یا موارد مشابه آن هیچگونه نیازی به اطلاعات کارت بانکی افراد اعم از شماره کارت، تاریخ انقضاء، نام فرد و رمز مشتری نیست و امور مربوطه به ثبت‌نام هر درخواستی براساس شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی صورت می‌پذیرد و موضوع یارانه‌ها نیز انحصاراً از سایت Refahi.ir امکان‌پذیر است./افکار نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز