جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴
این روزها در اغلب شهرهای منطقه اورامانات افرادی دیده می‌شوند که برف می‌فروشند، آن هم کیلویی 10 هزار تومان!
کد خبر: ۷۶۶۵

تیتر20 - هادی شریفی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در این باره اظهارکرد: در ارتفاعات شاهو در فصل تابستان هم برف وجود دارد که برخی افراد محلی که به کوه می روند با خود برف آورده و آن را در شهرها به فروش می‌رسانند. 
  
وی ادامه داد: در حال حاضر  حتی در کنار جاده مسیر پاوه به سمت مریوان در قسمت جاده دالانی هم برف دیده می‌شود. 
  
شریفی تصریح کرد: این روزها که در ماه مبارک رمضان به سر می بریم و روزه داران اغلب تشنگی زیادی را به علت گرمای هوا متحمل می‌شوند، در موقع افطار عطش زیادی برای نوشیدن آب دوغی که با برف خنک شده باشد را دارند، به همین جهت از فروشندگان برف خریده و آن را در دوغ می اندازند تا خنک بماند. 
  
این مقام مسئول در شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: اغلب مردم این دیار برف را برای داخل دوغ می‌خرند. 
  
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: اغلب افرادی که اقدام به فروش برف می کنند در هنگام پایین آوردن برف از ارتفاعات شاهو، گیاهان دارویی، خوراکی و خوشبوی کوهی را نیز با خود آورده و در سطح شهر به فروش می‌رسانند. 
  
وی تاکید کرد: فروش برف در فصل گرما از گذشته های دور تاکنون در شهرهای منطقه اورامانات رسم بوده است. 
  
شریفی خاطرنشان کرد: حتی در برخی موارد در گذشته ها از برف به عنوان هدیه و چشم روشنی در هنگام دیدار خانواده ها استفاده می‌کردند. 
  

وی گفت: در برخی از ارتفاعات شاهو همچون دره های پیاز دول که یخچال های بزرگی وجود دارد، در تمام طول سال برف دیده می‌شود. 
  
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در خصوص قیمت فروش برف نیز اظهارکرد: برف قیمت مشخصی ندارد و بیشتر به صورت توافقی به فروش می رسد و معمولا اگر کیلویی حساب کنیم، کیلویی حدود 10 هزار تومانی می‌شود. /ایسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز