شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱
سایپا اگر نتواند خودرویی قابل رقابت با کوئید را روانه بازار کند، به احتمال زیاد بازی را در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، به ایران خودرو خواهد باخت.
کد خبر: ۷۷۴۲

تیتر20 - دومین خودروساز کشور اگرچه هنوز هم با پراید و تیبا در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، خودنمایی می کند، با این حال سایپایی ها خود نیز خوب می دانند که باید به فکر محصولاتی جدید بوده و به خصوص برای گاو شیرده شان (پراید) جایگزینی مناسب بیابند.
هرچند گفته می شود سایپا به تدریج تیبا را جایگزین پراید خواهد کرد، با این حال ازآنجاکه ظاهرا ایران خودرو قصد تولید کوئید (محصول ارزان قیمت رنو) را دارد، نارنجی های جاده مخصوص باید به فکر عرضه رقیبی قدرتمندتر باشند. 
سایپا اگر نتواند خودرویی قابل رقابت با کوئید را روانه بازار کند، به احتمال زیاد بازی را در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، به ایران خودرو خواهد باخت. به نظر می رسد این شرکت بتواند در مذاکره با خودروسازانی ماند رنو و نیسان، محصولی قابل قبول در بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان عرضه کند.
سایپایی ها اما باید برای بازه های قیمتی 30 تا 40 و 40 تا 50 میلیون تومان خود نیز چاره بیندیشند، چه آنکه در حال حاضر بخش اعظم این بازارها در اختیار ایران خودرو و شرکت های چینی قرار دارد. 
در این شرایط، سیتروئن که قرار است صاحب نیمی از سهام پارس خودرو (از شرکت های زیر مجموعه سایپا )شود، گزینه مناسبی برای پر کردن خلاء های دومین خودروساز بزرگ ایران به شمار می رود. این خودروساز فرانسوی دارای محصولاتی در رده قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان است و اگر سایپا قراردادی محکم برد-برد با این شرکت منعقد کند، می تواند به حضوری قدرتمندتر در بازه های قیمتی 30 تا 40 و 40 تا 50 میلیون تومان امیدوار باشد. البته در کنار سیتروئن، شرکت هایی مانند رنو و نیسان نیز قابلیت کمک به سایپا را در این مورد دارند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز