جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۳
براساس یک بررسی، هند در رأس فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۴۷

تیتر20 - به گزارش صبحانه به نقل از پرس تی وی، نتایج یک نظرسنجی جدید در ارتباط با قیمت‌های جهانی نشان می‌دهد پس از هند، کشورهای همسایۀ آن، پاکستان و نپال در رتبه‌های بعدیِ ارزان‌‎ترین‌ها قرار می‌گیرند.

وبسایت مؤسسۀ اقتصادیِ نامبیو در گزارش تازۀ خود نوشت غذا، لباس و اقلام روزمره مانند خمیردندان در نسبت با درآمد افراد در شهرهای بزرگِ هند مانند دهلی نو، بمبئی و بنگلور، بهای نسبتاً پایینی دارند، بنابراین زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار ارزان‌تر است.

با این حال به گفتۀ کارشناسان، بهره‌گیری از یک زندگی ارزان در هند به این مسئله «بستگی دارد که شما چه کسی باشید و کجا زندگی کنید» و شامل بهای املاک و مستغلات و یا اقلام وارداتی نمی‌شود.

آبهیجیت بانرجی، استاد اقتصاد در مؤسسۀ تکنولوژیِ ماساچوستِ آمریکا (ام.آی.تی) می‎گوید که وجود بازار بزرگ داخلی در هند موجب آن می‌شود که محصولات تولیدِ داخلِ این کشور برای اکثر مردم قابل تهیه باشد.

وی در گفت‎‏وگو با روزنامۀ ایندیپندنتِ انگلیس گفت: «محصولات غیرتجاری، مثلاً غذا، در یک رستوران با کیفیت مناسب در هند بسیار بسیار ارزان است.»

یکصد روپیۀ هند حدوداً برابر با 1.50 دلارِ آمریکا است و براساس داده‌های تازه قیمت یک بلیط اتوبوس در هند حدود 15 روپیه است، یک لیتر بنزین 67 روپیه می‌ارزد و برای اجاره کردنِ یک آپارتمان در شهر باید هر ماه حدود 11 هزار و 600 روپیه پرداخت کنید.

بانرجی که خود در شهر بمبئی متولد شده است، وضع این شهر را با شهری مانند آکرا، پایتخت کشور آفریقایی غنا مقایسه کرد و گفت از آن‌جایی که بسیاری از کالاهای ضروری، مثلاً خمیر دندان به غنا وارد می‌شوند، بنابراین بسیار گرانتر هستند.

وی با این‌حال تأکید کرد برای اجارۀ آپارتمانی نزدیک محل کار خود در دهلی باید هزینه‎ای معادل اجارۀ یک خانه در بوستون در ماساچوستِ امریکا پرداخت کنید.

بانرجی گفت: «اگر بخواهید در هند زندگیِ با کیفیتی داشته باشید، باید قیمت‌های بسیار بالایی پرداخت کنید. این موضوع بستگی به آن دارد که شما که هستید و می‌خواهید کجا زندگی کنید.»

در نظرسنجی نامبیو، بهای سه میلیون کالا و خدمات، از جمله بلیط اتوبوس، وعده‌های غذایی در رستوران‌ها، آپارتمان، لباس، صورتحساب اینترنت و تلفن و ... در 5 هزار و 875 شهر در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفت.

در فهرست نامبیو پس از هند، از کشورهای مولدووا، پاکستان، قزاقستان، نپال، اوکراین، گرجستان، الجزایر، جمهوری آذربایجان و کلمبیا به عنوان ارزان‌ترین کشورها یاد شده است. 
ارسال نظرات
موضوعات روز