پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳
بعد از موز و آناناس و انبه و کیوی و امثال آن، حالا نوبت به پشن فروت رسیده است تا ایرانیان مزه این میوه تازه را هم تجربه کنند.
کد خبر: ۷۸۸۲

تیتر20 - مدتی است که در بیلبوردهای متعدد و در تیزرهای تبلیغاتی، گونه جدیدی از آب میوه (ترکیبی از نکتار پشن فروت و انبه)، در معرض دید عموم قرار گرفته که از محصولات جدید برند سن‌ایچ است. این محصول یک لیتری که کمی بیش از 5 هزار تومان به فروش می رسد در واقع تازه ترین محصول خلاقانه و ترکیبی سن ایچ در ایران است. 
تبلیغات گسترده پشن فروت در بیلبوردها و سایر رسانه های گروهی حاکی از آن است که این میوه هم در زمره میوه وارداتی دارد جایی برای خود باز می‌کند و احتمالا بازاری برای خود دست و پا خواهد کرد. 
در تیزر تبلیغاتی «نکتار پشن فروت انبه» سن ایچ مردی را مشاهده می کنیم که با چتر در یک منطقه استوایی فرود می آید و پس از کش و قوس فراوان با حیوانات درنده و در گیری با بومیان منطقه یک باره دو عدد میوه شامل انبه و پشن فروت را یک جا پیدا می کند و تیزر به پایان می رسد. 
پشن فروت از درختان همیشه سبز است که دارای میوه های گرد است که از نظر شکل و رنگ نزدیک به آلوی سیاه است. 
نوع زرد رنگ این میوه هم در آب و هوای گرمسیری و یا نزدیک به گرمسیری رشد می کند و حساسیت زیادی به سرما و یخبندان دارد. عطر و بوی آن شبیه گواواست و شیرینی زیادی دارد. گونه زرد رنگ آن معمولا بزرگتر از ارغوانی است،  اما گوشت گونه ارغوانی دارای اسید کم، مزه و عطر بهتر است و بخش عمده میوه را عصاره تشکیل می دهد.
نوع ارغوانی آن که به شوالیه سیاه  Black Knight  معروف است اولین بار توسط پاتریک ورلی در ایالت ماساچوست به صورت کشت گلدانی توسعه داده شد. میوه ای خوش بو و معطر که دامنه رنگ آن تا سیاه امتداد دارد و اندازه وشکل آن به صورت تخم مرغ بزرگ است. 
پشن فروت زرد که به «طلایی برزیلی» Brazilian Golden  اشتهار دارد بزرگ تر است و بعضا طعم و مزه تندی دارد. آغاز میوه دهی زیاد آن در اواخر مرداد  تا نیمه اول شهریور است و نوع زرد عظیم الجثه  Golden Gian آن هم منشا استرالیایی دارد. 
این میوه تخم مرغی شکل گرمسیری دانه هایی دارد که گفته می شود عالی ترین منبع فیبر محسوب می شود. پشن فروت خاصیت خواب آور داشته و هنگامی که پیش از رفتن به رختخواب مصرف گردد در تمدد اعصاب و خواب راحت در طی شب تاثیر بسزایی خواهد داشت.
همین طور گفته می شود پشن فروت دارای خاصیت تب بری  و  ویتامین C ، A، آهن ، K ، فیبر در خود دارد. 
به هر حال داستان میوه های لاگچری در ایران، داستان جالبی است. هر از چندگاهی، سروکله یک میوه خاص و عجیب و غریب با سرو صدای فراوان پیدا می شود و موجی از تبلیغات درباره خواص و فواید و خاستگاه آن راه می افتد و علاقه مردم به خرید و مصرف این میوه ها تحریک می شود. 
معمولا قیمت این میوه ها هنگام ورود به کشور بسیار بالاست، اما به مرور زمان، با گسترده شدن واردات و عرضه و احتمالا خروج از انحصار افراد خاص، قیمت این میوه ها هم متعادل می شود. 
بعد از موز و آناناس و انبه و کیوی و امثال آن، حالا نوبت به پشن فروت رسیده است تا ایرانیان مزه این میوه تازه را هم تجربه کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز