جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷
بیش از یک چهارم معاملات فروش مسکن در بازه 25روزه تیرماه، در سه منطقه غربی تهران صورت گرفته است. به گزارش «دنیای اقتصاد» برابر آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران تا روز 25 تیرماه در مجموع 9 هزار و 60 آپارتمان مسکونی معامله ثبت شده است که از این تعداد دو هزار و 408 واحد مسکونی در مناطق 2، 5 و 22 واقع شده است.
کد خبر: ۷۹۷۵
تیتر20 - هرچند این آمار غیررسمی بوده و ممکن است با ثبت قراردادهای دیگری که در این بازه انجام شده اما هنوز توسط مشاوران املاک ثبت نشده است، در روزهای آینده تغییر کند، اما رونق معاملات در غرب پایتخت را تایید می‌کند. مناطق 2، 5 و 22 سه منطقه غربی شهر تهران هستند که حجم تقاضا در آنها متفاوت است. هرچند منطقه 2 به مرکز شهر نزیک تر بوده و از دسترسی‌های بیشتری برخوردار است، اما منطقه 5 به دلیل سطح قیمتی مناسب‌تر در عین مطلوبیت نسبی محلات، معمولا صف تقاضای طویل تری دارد. در این بین منطقه 22 که در منتهی‌الیه غربی پایتخت قرار گرفته، با توجه به فاصله بیشتر و دسترسی نسبتا سخت تر به مرکز شهر و نیز تحمل ترافیک دروازه غربی تهران تقاضای کمتری نسبت به مناطق 2 و 5 دارد. طی 25 روز سپری شده از تیرماه یک هزار و 341 قرارداد فروش آپارتمان مسکونی در منطقه 5، همچنین 992 قرارداد در منطقه 2 و 75 قرارداد در منطقه 22 ثبت شده است. از سوی دیگر به دنبال آشکار شدن نشانه‌های خروج بازار مسکن از رکود، فروشندگان نیز منفعت خود را در همراهی با این موج ارزیابی می‌کنند و از این رو تعداد فایل‌های عرضه شده زیر قیمت بازار در یک ماه اخیر افزایش یافته است و مناطق غربی پایتخت هم از این قاعده مستثنی نیستند. بررسی قیمت آپارتمان در موتورهای جست و جوی معتبر ملکی نشان می‌دهد حتی در مطلوب ترین محله‌های مسکونی هم فایل‌های زیر قیمت وجود دارد. قیمت پیشنهادی یک دستگاه آپارتمان 110 مترمربعی 11 سال ساخت واقع در طبقه دهم یک ساختمان 11 طبقه چهار واحدی در سعادت آباد، بلوار پیام که از پارکینگ، آسانسور و انباری هم برخوردار هست،‌ هر مترمربع 7 میلیون تومان است. این در حالی است که متوسط قیمت آپارتمان در این محله 8 میلیون و 600‌هزار تومان بوده و در نتیجه بازه معقول قیمتی بین 7 میلیون و 900‌تا 9 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.مالک دیگری آپارتمان 102 مترمربعی و 6 ساله خود را که در شهرزیبا، بلوار تعاون واقع شده است به قیمت هر متر مربع 3 میلیون و 400 هزار تومان عرضه کرده است که با توجه به میانگین قیمتی 4‌میلیون و 800 هزار تومان در این محدوده، مناسب ارزیابی می‌شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز