جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ظرفیت تولید مدرن‌ترین کارخانه تولید شیر پاستوریزه و دارنده پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات تولید لبنیات خاورمیانه به یک‌سوم کاهش یافت و حجم صادرات از این کارخانه در حداقل ممکن قرار گرفت.
کد خبر: ۸۲۶۶

تیتر20 - کارخانه شیر پاستوریزه پگاه در ارومیه که مدرن‌ترین خط تولید انواع محصولات لبنی را در خاورمیانه دارد مقصد سفر خبرنگار تسنیم قرار گرفت که گشت و گذار در آن و تأمل در سخنان مدیرعامل این شرکت و تجزیه و تحلیل آمار اعلامی او، خبر از رکود می‌دهد که متأثر از عوامل بسیاری در بخش صادرات و ریشه در سه دهه بی‌توجهی به ظرفیتهای مرزی منطقه نیز دارد.


کارخانجات تولیدی مستقر در آذربایجان غربی بعضاً حتی در کمتر از نیم ساعت می‌توانند تولیدات خود را به آن سوی مرزها رسانده و به دست مصرف کننده برسانند اما افسوس که خیلی وقتها این اتفاق نمی‌افتد و تریلی تریلی محصولات تولیدی شرق و مرکز کشور از مقابل چشم آنان و حتی از جلوی کارخانه آنان با محصولاتی کاملاً مشابه از مرزها خارج می‌شوند و تولیدات کارخانجات بومی یا فاسد شده و از بین می‌روند و یا خط تولیدشان بعضاً تا 5 درصد ظرفیت اسمی تولیدشان تقلیل می‌یابند؛

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی درباره ویژگی‌های این کارخانه اظهار داشت: کارخانه شیر پاستوریزه پگاه در ارومیه در زمینی به‌مساحت 20 هکتار و با زیربنای 29هزار مترمربع و با سرمایه‌ای بالغ بر 700 میلیارد ریال بنا شده که قادر به دریافت و فرآوری روزانه 450 تن شیر است.

احمد محمدپور گفت: اتوماسیون و استاندارد سازی بالا و تکنولوژی جدید در تأسیسات، ساختمان، خطوط متنوع تولید و تنوع محصولات و ظرفیت بالای تولید از جمله ویژگی‌های مهم این کارخانه است که سبب شده ارزش دفتری این کارخانه منحصر به فرد افزون بر 930 میلیارد ریال باشد.

وی تصریح کرد: از نظر سیستم هوشمند و ماشین‌آلات در ایران چنین کارخانه‌ای نداریم.


محمدپور بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، میزان تولیدات شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی کاهش یافته است.

وی افزود: هم‌اکنون به‌دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور فقط با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنیم و روزانه 150 تن شیر از دامداران استان خریداری می‌شود در حالی که توان خرید 450 تن شیر داریم.

مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی تصریح کرد: متأسفانه شرکت تا سال 91 زیان‌ده بود ولی خوشبختانه با مدیریت مدیرعامل سابق که خود پیشتر معاون استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود به‌تازگی سودده شده و تلاش کارکنان این مجموعه از سال 92 ثمرده شده است.

محمدپور گفت: هم‌اینک فقط 178 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر در شرکت پخش و 35 نفر نیز در شرکت‌های وابسته مشغول به این شرکت مشغول به‌کارند اما در صورت رونق بازار و کارکردن این کارخانه با ظرفیت اسمی، می‌توان این تعداد اشتغال را چند برابر کرد.

وی اظهار داشت: پیش از این محصولات این شرکت که 64 قلم کالا را شامل می‌شود به بسیاری از کشورها صادر می‌شد اما هم‌اینک صادرات لبنیات و تولیدات این شرکت فقط به افغانستان، عراق و مالزی محدود می‌شود.


ارسال نظرات
موضوعات روز