پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱
در حال حاضر سایپا در بازه های قیمتی 30 تا 40 میلیون، 50 تا 70 میلیون و بالای 90 میلیون تومان دارای خلاءهای نسبی است که باید منتظر ماند و دید کدام یک از آنها را می تواند به واسطه شراکت با کیاموتورز پوشش دهد.
کد خبر: ۸۳۱۶

تیتر20 - مدیرعامل سایپا در حالی خبر از احتمال همکاری های جدید با کیاموتورز داده که این دو شرکت پیش تر شراکت های نسبتا موفقی را با یکدیگر داشته اند.
ریشه ارتباط کیا و سایپا از پراید آغاز می شود، خودرویی که اوایل دهه 70 به ایران آمد و مشتریان استقبال بسیار زیادی از آن به عنوان محصولی کره ای، انجام دادند. 
پس از پراید، اما این ریو بود که چند سالی را میهمان دومین خودروساز بزرگ کشور شد و توانست فروش قابل قبولی را از خود به جا بگذارد. 
هم اکنون نیز سراتو به عنوان نماینده کیا در سایپا مونتاژ می شود و با توجه به رشد تیراژش، به نظر می رسد از فروش خوبی برخوردار است. 
حالا اما مهدی جمالی مدیرعامل سایپا خبر از همکاری های جدید با کیا داده است، که البته با توجه به قوانین جدید وزارت صنعت،معدن و تجارت، این دو خودروساز باید شکلی جدید از شراکت با یکدیگر را تعریف کنند.
بر این اساس، تولید محصولاتی با ساخت داخل 40 درصد و صادرات 30 درصدی، موارد موردنظر وزارت صنعت برای قراردادهای خارجی است که اگر سایپا و کیا به آن پایبند باشند، نتایج مثبتی را برای خودروسازی کشور خواهد داشت. 
در این شرایط البته این پرسش مطرح است که شراکت جدید سایپا و کیا حول محور تولید چه محصولاتی است؟ هرچند هنوز پاسخ روشنی از سوی مسوولان دو شرکت به این پرسش داده نشده، با این حال به نظر می رسد سایپایی بتوانند برخی خلاء های خود را در بازار کشور به واسطه همکاری با کیا، پوشش دهند. 
در حال حاضر سایپا در بازه های قیمتی 30 تا 40 میلیون، 50 تا 70 میلیون و بالای 90 میلیون تومان دارای خلاءهای نسبی است که باید منتظر ماند و دید کدام یک از آنها را می تواند به واسطه شراکت با کیاموتورز پوشش دهد.
نکته مهم بعدی در مورد شراکت سایپا و کیا اما این است دو طرف با چه روشی با یکدیگر کار خواهند کرد؛ ادامه سیاست مونتاژ یا توسل به جوئینت ونچر؟
طبعا اگر قرار به تداوم سیاست مونتاژکاری باشد، سایپایی ها چندان از دانش فنی و تکنولوژی کیاموتورز بهره مند نخواهند شد، حال آنکه در روش جوئینت ونچر، می توان منتظر اتفاقات خوبی در دومین خودروساز بزرگ ایران بود.


ارسال نظرات
موضوعات روز