جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹
نشست هم اندیشی شرکت های بیمه ای و گروه خودروسازی سایپا در حالی برگزار شد که به نظر می رسد خروجی آن می تواند یکی از معضلات مهم صنعت خودرو و سایپا را حل نماید.
کد خبر: ۸۳۵۲

تیتر20 - نشست هم اندیشی شرکت های بیمه ای و گروه خودروسازی سایپا در حالی برگزار شد که به نظر می رسد خروجی آن می تواند بهبود روابط بیمه ها با دومین خودروساز بزرگ کشور باشد.
در این نشست که با حضور مهدی جمالی مدیرعامل سایپا و مدیران شرکت های بیمه ایران،ما، پارسیان و رازی برگزار شد، طرفین بر سر توسعه و بهبود همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند. 
به نظر می رسد برگزاری چنین نشستی بتواند روابط سایپا را با شرکت های بیمه ای بهبود ببخشد، چه آنکه به هر حال بیمه از اهمیت بالایی برای سایپا ومشتریان برخوردار است. 
یکی از نکاتی که سایپایی ها خطاب به مدیران بیمه عنوان کرده اند، پوشش بیمه ای خطوط تولید خودروسازان است. 
آنها تاکید کرده اند که گاهی در خطوط تولید دچار ضرر و زیان می شوند و این موضوع به خوابیدن تولید می انجامد  و بنابراین انتظار می رود شرکت های بیمه ای پوشش لازم را برای زیان های مالی این چنینی  زمان‌هایی است که ما در خط تولید دچار ضرر و زیان می‌شویم که منجر به توقف خط تولید می‌شود. 
این موضوع باعث زیان‌های مالی می‌شود و باید هزینه‌هایی در نظر بگیرند. در واقع یکی از خواسته های مهم سایپا از شرکت های بیمه این است که ضرر و زیان احتمالی آنها را در مواقع بحرانی تولید پوشش دهند. 
در حال حاضر روابط خودروسازان و شرکت های بیمه به شکلی است که تنها بیمه شخص ثالث به عنوان پیوند دهنده این دو عمل می کند، حال آنکه پوشش بیمه ای خودروها می تواند فراتر از اینها باشد. 
از سوی دیگر، پوشش بیمه ای سرمایه گذاری ها نیز یکی دیگر از خواسته های مسوولان سایپا از شرکت های بیمه است. 
نارنجی های جاده مخصوص هم اکنون در برخی کشورهای مستعد حوادث تروریستی سرمایه گذاری کرده اند و ازآنجاکه خطر همواره در کمین این سرمایه گذاری ها هست، سایپا از شرکت های بیمه انتظار حمایت در این مسئله را دارد.
طبعا اگر شرکت های بیمه چنین ریسکی را بپذیرند، سایپا با خیال راحت تری به سرمایه گذاری در کشورهای منطقه (به خصوص کشورهایی مانند الجزایر) خواهد پرداخت.
مسئله دیگری که مسوولان گروه خودروسازی سایپا خواستار پوشش بیمه آن شده اند، برگشت خوردن محصولات به دلیل مشکلات کیفی است. 
از همین رو مسوولان دومین خودروساز بزرگ ایران از شرکت های بیمه خواسته اند تا ضررهای ناشی از این موضوع را پوشش دهند. 
اما از آنجاکه به هر حال همواره احتمال تصادفات و مرگ و میر جاده ای نیزوجود دارد، توسعه روابط سایپا با شرکت های بیمه می تواند به نفع مشتریان نیزتمام شود، زیرا امکان دریافت انواع بیمه ها با شرایط مناسب و هنگام خرید خودرو فراهم می آید. 
از سوی دیگر اما حمایت بیمه ها از خودروسازی نیز می تواند با بهبود روابط دو طرف، افزایش یابد. به هر حال سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران، نیازمند افزایش حمایت های بیمه ای است که این مهم می تواند در سایه بهبود روابط دو جانبه (بین گروه خودروسازی سایپا و بیمه ها) درآینده نه چندان دور حاصل شود. 
  

ارسال نظرات
موضوعات روز