چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸
آن طور که ایران خودرویی ها اعلام کرده اند، این شرکت با محصولاتی مانند دنا و رانا و سمند سورن توربو در نمایشگاه مسکو شرکت می کند تا در کنار رقبای قدرتمندش (در این نمایشگاه)، خود را برای حضور دوباره در بازار بزرگ روسیه آماده کند.
کد خبر: ۸۳۶۶

تیتر20 - نمایشگاه خودرو 2016 مسکو در حالی از چهارشنبه (سوم شهریور ماه) افتتاح شد که حضور ایران خودرو در آن می تواند مقدمه ای برای بازگشت این شرکت بزرگ ایرانی به بازار مهم روسیه و کشورهای اطراف آن باشد.
آن طور که ایران خودرویی ها اعلام کرده اند، این شرکت با محصولاتی مانند دنا و رانا و سمند سورن توربو در نمایشگاه مسکو شرکت می کند تا در کنار رقبای قدرتمندش (در این نمایشگاه)، خود را برای حضور دوباره در بازار بزرگ روسیه آماده کند.
ایران خودرو چند سال پیش به واسطه صادرات سمند، بازار روسیه را تجربه کرده بود و اتفاقا این خودرو توانست نظر مساعد مشتریان روس را به خود جلب کند. 
با این حال، عدم عرضه مدل های جدید و توسعه حضور خودروسازان خارجی در این بازار، کار را برای آبی های جاده مخصوص سخت کرد و آنها رفته رفته پایگاه خود را  در این بازار بزرگ از دست دادند. ‌
صادرات نزدیک به 12 هزار محصول به بازار روسیه، نشان از حضور نسبتا مناسب ایران خودرو در این بازار داشت و حالا نیز بزرگترین خودروساز ایران توانسته با دریافت گواهینامه‌های مورد نیاز، شرایط لازم برای بازگشت به روسیه را دوباره فراهم آورده است. 
ازآنجاکه صادرات خودروسازان داخلی طی چند سال گذشته کاهش یافته و به یکی دو کشور همسایه محدود شده است، بازگشت ایران خودرو به بازاری همچون روسیه می تواند علاوه بر ارزآوری برای این شرکت، راه را برای دیگر خودروسازان داخلی نیز باز کند. 
البته ایران خودرو قطعا رقبای سرسختی در بازار روسیه خواهد داشت که به نظر می رسد رنو اصلی ترین آنهاست. 
اگر ایران خودرو موفق شود مانند گذشته جایگاه نسبتا خوبی در بازار روسیه پیدا کند، می تواند از ظرفیت سایت های تولیدی خود در بابل و تبریز و آذربایجان برای صدور محصول به روسیه استفاده کند.    

ارسال نظرات
موضوعات روز