جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری معمولا هیچ گونه سودی را به پرداخت اقساط زودتر از موعد در نظر نمی گیرند.
کد خبر: ۸۴۲۶

تیتر20 - برخلاف قوانینی که بانک ها برای تاخیر در پرداخت اقساط در نظر گرفته اند، معادل ان تشویق پرداخت قسط زودتر از سررسید در نظر نمی گیرند. 

همواره این سوال مطرح است که چرا بانک ها و موسسات مالی واعتباری برای پرداخت اقساط حتی به مدت یک روز پس از سررسید قسط جریمه تاخیر از مشتری دریافت می کنند. 

این در حالی است که اگر همان مشتری اقساط ۵ ماه آینده خود را زودتر از موعد پرداخت کند هیچ گونه سود و مشوقی را برای آن در نظر نمی گیرند؟ 

تنها مورد که معمولا شبکه بانکی در بخش تسهیلات برای مشتری در نظر گرفته مربوط به بخش تسویه تسهیلات می باشد که تخفیف جزئی برای آن در نظر می گیرند. 

در این میان بودند برخی موسسات مالی و اعتباری که در اقدامی ابتکاری در صورتی که مشتری پیش از سررسید قسط را به حساب مشتری واریز نموده سودی هر چند کم به آن پرداخت می کردند.

امیدواریم اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس که مدتی است وقت خود صرف تدوین بانکداری اسلامی کرده اند در تصویب آن این موضوع را مد نظر قرار دهند./شفاآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز