جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹
دامنه غربی رشته کوه اشترانکوه در شرق استان لرستان آغوشش را باز کرده و در کنار کوه بلند قالی کوه، آبشار آب سفید را در بر گرفته است.
کد خبر: ۸۵۶۳

تیتر20 - می خواهیم گوشه ای از طبیعت ایران را برایتان به تصویر بکشیم تا خستگی هایتان را به فراموشی بسپارید. 
 به استانی می رویم که در پهنه ی وسیع کوهپایه های زاگرس جای گرفته و زیبایی های آبشارهای کم نظیرش بر سر زبان ها است.
راهی استان لرستان هستیم تا یکی از جلوه های تماشایی طبیعت را در جنوب شرقی این استان ببینیم.
دامنه غربی رشته کوه اشترانکوه در شرق استان لرستان آغوشش را باز کرده و در کنار کوه بلند قالی کوه، آبشار آب سفید را در بر گرفته است.  
دست طبیعت تونلی را در قلب یک کوه سنگی حفر کرده تا آب پس از گذر از آن، سقوط از ارتفاع ۷۰ متری را تجربه کند. آبی که در این آبشار جاری است یکی از سالم ترین آب های معدنی منطقه به شمار می رود. آبشار در فصل پرآبی عرضی برابر ۸ تا ۱۵ متر پیدا می کند و یکی از تماشایی ترین تصاویر خود را به نمایش می گذارد.
آب آبشار با هوا مخلوط شده و بر اثر برخورد با سنگ‌ها حباب های سفیدی را تشکیل می دهد. این حباب های سفید باعث می شوند آبشار به رنگ سفید دیده شود و به همین دلیل نام آب سفید را بر آن نهاده اند. این آبشار در گویش محلی به او اسبید مشهور است. این آبشار به نام های دیگری همچون آبشار سفید آب و آبشار سفید نیز شناخته می شود.
پوشش جنگلی و سرسبز در کنار آبشار، یکی دیگر از زیبایی های منطقه به حساب می آید./کارناوال
ارسال نظرات
موضوعات روز