پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳
" آپ " بزرگترین شرکت شارژکننده اپراتورها و دارنده بالاترین تراکنش موبایلی کشور؛ همین روزها وارد بورس می شود.
کد خبر: ۸۶۳۰

تیتر20 - سرویس بورس،بانک وبیمه(باجه) - پس از آن که شرکت های خدمات انفورماتيک، تجارت الکترونيک پارسيان و کارت اعتباری ایران کیش از گروه شرکت های مربوط به ارائه خدمات پرداخت،‌پا به بازار سرمایه گذاشتند، حال شرکت آسان پرداخت پرشین"آپ" هم در آستانه ورود به بورس قرار گرفت.
تیتر20 - پیش از این شرکت خدمات انفورماتيک با نماد «رانفور» بزرگ‌ترين شرکت اين گروه با حدود ۴ هزار ميليارد تومان ارزش بازارو دو شرکت تجارت الکترونيک پارسيان (رتاپ) به ارزش ۵۱۱ ميليارد تومان و کارت الکترونيک ايران کيش (رکيش) با ارزش ۲۷۵ ميليارد تومان در حوزه خدمات پرداخت الکترونيک بورسی شدن را تجربه کرده اند و شرکت آپ نیز به زودی به این مجموعه در بازار سرمایه خواهد پیوست.
گفتنی است ارائه خدمات رایانه ای غیر رسانه ای والکترونیکی و تجارت الکترونیک ،انجام مطالعات  وخدمات پژوهشی در فن آوری های رایانه ای،انجام مراودات بین المللی در جهت تولید و توسعه نرم افزار های رایانه ای،طراحی و ایجاد سیستم های نرم افزاری از فعالیت های این شرکت هاست.
در روزهای گذشته حامد منصوری، مدیرعامل آسان پرداخت از عرضه 10 درصد سهام  این  شرکت در نیمه اول مهر خبر داده و درباره چرایی انتخاب ورود به  بورس گفته که  فضای شفاف موجود در مجموعه موجب شد هیات مدیره ورود به بورس را گزینه مناسبی برای ادامه  روند حرکتی شرکت بداند تا مردم  نیز با  خرید سهام به نوعی در این  برند ملی شریک باشند و ما  نیز مسئولیت اجتماعی خود را  انجام  داده  باشیم.
وی با بیان اینکه هفته ابتدایی مهر ماه  10 درصد سهام  این شرکت عرضه خواهد  شد، قیمت برآوردی پیش‌بینی شده را هزار تومان اعلام کرده و معتقد است که باید منتظر تعیین  قیمت  بر اساس روند بازار بود.
بنابراین گزارش  سرمایه  اولیه  شرکت  از 75 میلیارد به 100 میلیارد تومان افزایش یافته و بنا بر اعلام مدیرعامل این شرکت، ورود به فضای جدید پرداخت موبایل یکی از استراتژی های شرکت است ضمن اینکه با توجه به  قراردادهای جدید افزایش 200هزار دستگاه  pos  هم در دستور کار قرار دارد. از طرفی پلان مارکتینگ  VIP برای پذیرنده‌های پرفروش هم در دستور کار است.
گفتنی است شرکت  آسان  پرداخت در اردیبهشت ماه  1388  با  سرمایه  75 میلیارد تومانی تاسیس شد که در ابتدای امر تنها در فروش شارژ تلفن همراه ایرانسل و همراه اول  با  داشتن حدود  10 هزار دستگاه pos  فعالیت می کرد. این مجموعه در ادامه برای تسهیل روند دریافت پول با اخذ مجوز از بانک مرکزی و  با عقد  قراردادی از بانک مسکن وارد  فضای جدید و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک از طریق بسترهای دستگاه کارت‌خوان (POS)، درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) و درگاه پرداخت موبایلی (USSD) با پذیرش کلیه کارت‌های بانکی نقدی و اعتباری شد. شبکه گسترده دفاتر و نمایندگی های شرکت آسان پرداخت در سراسر کشور به گونه ای است که آپ در ایران بیش از   40 شعبه در حال فعالیت دارد.
رییس هیات مدیره  شرکت آسان پرداخت گفته که به منظور بهره برداری از فضای شفاف بورس و برای اینکه مردم  را در تجارت خود شریک کنیم تصمیم گرفتیم وارد  بورس شویم تا بتوانیم  از طریق شرکای اصلی خود یعنی سهامداران تامین مالی کرده و طرح‌های خود را عملیاتی کنیم. 
در واقع به نظر می رسد بحث تامین مالی از اصلی ترین مواردی است که شرکت ها را برای ورود به بورس ترغیب می کند و این بستر نیز با گسترش فضای بازار سرمایه مهیا شده و شرکت ها در صنایع مختلف در حال پیوستن به بازار سرمایه هستند و این امر هم برای شرکت ها باعث پیشرفت و توسعه بوده و هم موجبات گسترش فعالیت های بازار سرمایه در حوزه های مختلف را بوجود می آورد.
گفتنی است " آپ " بزرگترین شرکت شارژکننده اپراتورها و دارنده بالاترین تراکنش موبایلی کشور؛ همین روزها وارد بورس می شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز