پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
محمود گودرزی وزیر ورزش در تازه ترین مصاحبه خود مسایل زیادی را درباره اتفاقات مدیریت باشگاه استقلال بازگو می کند.
کد خبر: ۸۶۴۷

تیتر20 - وزیر ورزش ابتدا درباره بحران های به وجود آمده درباره مدیریت باشگاه استقلال و همینطور رفتاری که حسنی خو داشت به کیهان ورزشی می گوید: «این حرف را من نمی‌پذیرم چون آقای حسنی‌خو چهار، پنج ساعت به عنوان مدیر بودند. ایشان عصر، پیش من آمد و در هیئت مدیره شرکت کرد و پذیرفت که مدیرعامل استقلال شود. شب که شد به من تلفن زد که من به دلایلی نمی‌توانم بیایم. من گفتم که این دلایل که یک دفعه برای شما بوجود نیامد و از صبح هم داشتید، پس چرا قبلا مطرح نکردید؟! من به ایشان انتقاد دارم که این رفتار را کرد.»
او ادامه می دهد «آقای افشارزاده به علت اینکه هزینه بسیار زیادی را به بیت‌المال تحمیل کردند، من از ایشان رضایت نداشتم. ایشان طبق صورتی که خودشان داده‌اند، با 28 میلیارد تومان تیم را بسته‌اند و هزینه کرده‌اند. آقای طاهری در پرسپولیس، 15میلیارد هزینه کرده‌اند. به چه حقی این کار را کرده‌اند؟! البته 22 میلیارد گفته‌اند و 6 میلیارد بابت چیز دیگری بوده، اما همین 22میلیارد رقم کمی نیست. اگر با 15 میلیارد پرسپولیس مقایسه کنیم، اختلاف زیادی دارد که تازه آن 15میلیارد هم شاید عدد بزرگی باشد. گران‌ترین بازیکنان و مربیان را در تیم استقلال جمع کرده بودند!»

او در پاسخ به این سوال که آیا شما خواستار کاهش رقم قراردادها در استقلال شده اید، می گوید: «بله، من مخالفت کردم و بلافاصله زد و بندهایی شد و عده‌ای را فرستادند تا در جلوی وزارت ورزش به من ناسزا بگویند که چرا من جلوی اسراف بیت‌المال را می‌گیرم. من این کار را کردم که این دو تیم، زیان ‌روی دست مردم نگذارند، چون بیت‌المال، سهم مردم است. دولت، نماینده مردم است. نفس این آقایان از جای گرم درمی آمد که این پولها را خرج می‌کردند.»
گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای هیات مدیره خبر نداشتند افشارزاده چنین پول هایی به بازیکنان می دهد، توضیح می دهد: «نه، اصلا هیئت مدیره در جریان نیست و مصوبه‌ای در این خصوص ندارد. من از طریق قانونی پیگیری می‌کنم. من باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن 120میلیون تومانی را، 900میلیون تومان می‌خرند. حتما اتفاقاتی در این بین افتاد که دارم پیگیری می‌کنم. اتفاقا عمده تهاجماتی که بهمن شده ناشی از همین مسئله است. کسانی در این وسط از این ارقام نجومی سود می‌برند و آنها برنمی‌تابند که من ورود کنم. آنها شروع به ترور شخصیت و ناسزاگویی می‌کنند تا مانع از ورود من به این موضوع شوند، ولی بنده در این رابطه، مشکلی ندارم. اعداد و ارقام، خیلی بزرگ و کلان است و بدون اطلاع هیئت مدیره، این اتفاق رخ داده است. هیئت مدیره، این اتفاق رخ داده است. هیئت مدیره هیچ مصوبه‌ای در خصوص این پرداختهای کلان ندارد. حالا اگر شما باشید، اجازه می‌دهید که یک مدیر با این روحیه و این ویژگی که هیچ‌گونه محدودیتی برای خودش در هزینه کردن و پول دادن و پردخت کردن قائل نیست، ادامه کار بدهد؟! ‌ولو 50سال هم سابقه داشته باشد. اگر من هم‌چنین خطایی را کردم، شما چنین برخوردی را با من انجام بدهید، همه جا بنده را هو کنید. کسی حق ندارد این هزینه‌های سنگین را به بیت‌المال تحمیل کند. ضمنا ما کاری کردیم که اعتبارات اینها را به ورزش تحمیل نکنیم. این دو باشگاه آن‌قدر «برند»های قدرتمندی دارند که از طریق اسپانسرهای مختلف می‌تواند هزینه‌های خودشان را تأمین کنند. خوشبختانه پرسپولیس به مدت دو سال است که دارد اعتباراتش را از طریق خودش تأمین می‌کند و یک ریال برای دولت هزینه نداشته است. اگر ما این پولها را به اینها ندهیم، می‌توانیم در استانهای مختلف و در شهرهای کوچک هزینه کنیم.»

وزیر ورزش درباره برکناری پرویز مظلومی هم می گوید: «بنده با رفتن آقای مظلومی مخالف بودم آقای مظلومی، تیم را تا جایگاه سوم برد و در یک فینال حضور داشت. یک عده هستند که دوست دارند فضا را ناپایدار کنند و خودشان وارد شوند. اینها، آدم‌های آویزانی هستند که 75 میلیارد تومان بدهی برای استقلال باقی گذاشتند. همان آدمها به دنبال بی‌ثبات کردن محیط و فضای پرسپولیس هستند. اخیرا در ارتباط با تبلیغات دور زمین و سایر تبلیغات و... همین افراد در فدراسیون فوتبال هم، رخنه و نفوذ کرده‌اند که من در مورد آنها خواهم گفت. اینها دارند دو تیم استقلال و پرسپولیس را که وابسته به دولت هستند، به زمین می‌زنند، ولی من اجازه نمی‌دهم. فدراسیون باید جوابگو باشد که به چه حقی دارد حقوق قانونی این دو تیم را از آنها سلب می‌کند!البته رییس فدراسیون خودش با این روش مخالف است. آن نتیجه‌گرایی را که عرض کردم، آفتی است برای ورزش ما، و باید اجازه بدهیم که آقای مظلومی، دو سه سال با این تیم کار اساسی کند و نتیجه بگیرد. آقای برانکو باید چند سال امنیت داشته باشد تا بتواند تیم را به هدف خودش برساند. بلافاصله یک بازی را که می‌بازند، می‌خواهند تغییراتی در تیم ایجاد کنند. الآن همین بلا را می‌خواهند سر آقای منصوریان بیاورند و او را زمین بزنند.» 
او ادامه می دهد: «یک عده آدم‌هایی که در بیرون نشسته‌اند و در یک جا جمع می‌شند، گپ دارند، گعده دارند و با همدیگر نشست دارند، نشریه دارند و می‌اندیشند که چه کار کنند تا مدیرعامل استقلال را زمین بزنیم، مربی تیم را زمین بزنیم، و چه کسی را به جای او بگذاریم و... از این کارهای زشت، دارد اتفاق می‌افتد. من حتی با رفتن آقای مظلومی هم مخالف بودم. البته با آمدن آقای منصوریان موافق بودم چون در تیم نفت نتایج خوبی گرفت. الآن دارند شخصیت این مربیان را ترور می‌کنند. ما باید در مواقعی هم که اینها می‌بازند، دست از حمایت برنداریم و به آنها کمک کنیم تا موفق شوند. این که شما می‌گویید تغییر مدیریت، برای آقای افشارزاده مشکل ایجاد کرده؛‌خیر، آقای افشارزاده دو سال در استقلال بوده و یک سری تعهدات ناروا ایجاد کرده است.» او در پایان می گوید افتخاری باید در استقلال بماند./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز