چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
اخیراً برخی از بانک‌ها برای فروش خدمات متنوع مالی زیر یک سقف تلاش هایی کرده اند. برخی از بانک ها باجه هایی را برای ارائه خدمات بورس یا بیمه در شعب خود در نظر گرفته اند. با این حال بازار پول ایران شاهد چند تجربه عملیاتی گسترده در راستای برداشتن مرزهای بازار پول و بازار سرمایه بوده است. این تجربیات بسیار نزدیک به مدل جدید سوپرمارکتهای مالی در دنیا هستند.
کد خبر: ۸۶۴۸

تیتر20 - سوپر مارکت مالی خدمات گسترده مالی را در زیر یک سقف ارائه می دهد. برای مثال برخی از مؤسسات مالی، خدمات بورس، اوراق با درآمد ثابت، بیمه و بعضاً مشاوره املاک را در کنار خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌کنند. 
برای مشتریان، مدیریت کردن تمامی داراییها با یک موسسه می‌تواند تبادلات مالی و برنامه ریزی را سهل تر و کاراتر کند، زیرا دیگر نیازی به انتقال دائم پول از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر نیست.
 برای مؤسسات نیز این روابط فراگیر بین حوزه های مالی مختلف از تخصصی شدن در یک جنبه مالی، سودآورتر است. 
موسسات مالی از این جهت انگیزه تبدیل شدن به سوپر مارکت مالی را دارند که تمام گردش مالی کسب و کار مشتریان را از آن خود کنند.
سوپر مارکت مالی  ارائه کننده خدمات جامع مالی است. در سوپر مارکت مالی پهنه گسترده ای از محصولات مالی، شامل خدمات بیمه، سهام، اوراق با درآمد ثابت و خدمات معاملات املاک و مدیریت ثروت ارائه می‌شود.
 سوپر مارکت‌های مالی برای مشتریان اطمینان آور و راحت هستند ولی لزوماً بهترین خدمات و بهترین قراردادها را در هر زمینه مالی به مشتری ارائه نمی کنند.
اکثر بانک‌ها در ایران با توجه به رویکرد Universal Banks سعی در ارائه خدمات متنوع مالی مثل صرافی، کارگزاری بورس و بیمه تحت برند بانک دارند. در حال حاضر اکثر بانک ها با تفکیک سهامداری مستقیم بانک در این بنگاه های مالی و تشکیل هولدینگهای سرمایه گذاری، به طور غیر مستقیم عرضه کننده این خدمات هستند.
اخیراً برخی از بانک‌ها برای فروش خدمات متنوع مالی زیر یک سقف تلاش هایی کرده اند. برخی از بانک ها باجه هایی را برای ارائه خدمات بورس یا بیمه در شعب خود در نظر گرفته اند. 
با این حال بازار پول ایران شاهد چند تجربه عملیاتی گسترده در راستای برداشتن مرزهای بازار پول و بازار سرمایه بوده است. 
این تجربیات بسیار نزدیک به مدل جدید سوپرمارکتهای مالی در دنیا هستند. زیرا هیچ ادغام و تملکی انجام نمی گیرد و با تکیه بر بسترهای فناوری لازم، خدمات بنگاههای مالی مختلف در پیشخوان بانک‌ها ارائه می شود و بانک‌ها از کارمزد خدمات در سطح واسطه گری مالی برخوردار خواهند شد.
بانک اقتصاد نوین از جمله بانک های ایرانی است که به ایجاد سوپر مارکت مالی اقدام کرده و در مرداد ماه سال جاری از این سوپرمارکت رونمایی کرد. 
طرح سوپر مارکت مالی با همکاری بانک اقتصاد نوین، شرکت بیمه نوین و شرکت تأمین سرمایه نوین در راستای خدمت رسانی پولی- مالی با هدف ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان در بازارهای سرمایه، پول و بیمه به صورت پایلوت در 7 شعبه منتخب تهران (فرشته، بهشتی، دیباجی، فردوسی، ستارخان، اسفندیار و سپهبدقرنی) و 8 شعبه در شهرهای تبریز، رشت، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز و کرج اجرا می شود.
 مدیرعامل شرکت بیمه نوین در مراسم افتتاحیه طرح بانکداری جامع که  در شعبه فرشته بانک اقتصاد نوین با حضور معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تحقق طرح های پیشرو در گروه مالی اقتصاد نوین، گفت که آغاز اجرای این طرح در شعب بانک اقتصاد نوین شروع بسیار خوبی برای همکاری های مشترک مالی، بانکی و بیمه ای در گروه هلدینگ اقتصاد نوین است.
کریم خان زند درخصوص اهمیت ارائه خدمات جامع پولی و بانکی به مشتریان گفته که تخصص و مهارت های فروش در خدمات مالی، بانکی و بیمه ای بسیار گسترش یافته و با آموزش و ارتقای دانش کارشناسان خود باید بتوانیم پهنه گسترده ای از خدمات مالی را زیر یک سقف برای اطمینان و راحتی مشتریان ارائه دهیم.
گفتنی است این طرح در بانک های دیگری از جمله انصار، صادرات، پارسیان و ... هم به صورت های دیگر انجام شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز