جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
چندی است که موسسه اعتباری کوثر برای بانک شدن اعلام آمادگی کرده اما سیاست های بانک مرکزی هنوز این اجازه را به کوثر نداده است
کد خبر: ۸۷۲۶

تیتر20 - این موسسه که یکی از موسسات فعال نظام بانکی کشور محسوب می شود، مدتی قبل سرمایه خود را از محل آورده نقدی سهامداران به 6 هزار میلیارد ریال رساند تا بتواند برای تبدیل شدن به بانک آمادگی بیشتری داشته باشد. در عین حال صورت های مالی ارائه شده و روند سودآوری این موسسه، حجم مبادلات مناسب و وجود 350 شعبه هم نشان می دهد که در صورت تبدیل شدن این موسسه به بانک برای انجام وظایف و قبول تعهدات جدید خود آمادگی دارد.
بنابراین گزارش این موسسه برای هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 95 درآمد 200 ریالی پیش بینی کرده ودر عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد 95 به سود 45 ریالی برای هر سهم رسیده و بودجه را 22.5 درصد پوشش داده است. ضمن این که در سال 94 موفق به تحقق سود 128 ریالی برای هر سهم شد. 
گفتنی است بانک مرکزی برای تبدیل شدن موسسات اعتباری به بانک هنوز سیاست جدید خود را ابلاغ نکرده و ممکن است قانونی تصویب شود که موسسات مالی کوچک در هم ادغام شده و تبدیل به یک بانک بزرگ شوند. در این راستا عیسی رضایی،‌مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر بارها بر این موضوع تاکید کرده که این موسسه آمادگی کامل برای بانک شدن دارد و حتی می تواند با افزایش سرمایه شرایط بانک مرکزی را احراز کند و می تواند موسسات کوچکتر را به عنوان زیر مجموعه خود بپذیرد.
در همین زمینه چندی پیش جواد فهیمی پور، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر اعلام کرده که  بسیاری از خدماتی که بانک ها در حال ارائه دادن به مشتریان نظیر خدمات ساتنا، پایا، بانکداری الکترونیک، کارت های نقدی و هدیه و ... هستند هم اکنون در موسسه کوثر ارائه می شود. 
درباره مجوز بانک شدن تابع قوانین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار هستیم و به نظر بانک مرکزی برای زمان اعطای مجوز بانک شدن احترام می گذاریم.
بنا بر اعلام موسسه اعتباری کوثر تنها چند خدمت نظیر صدور چک های بین بانکی و مبادلات ارزی باقی مانده که مجوز برخی از آنها نیز صادر شده و مبادلات ارزی نیز در حال اخذ مجوز بوده و در هر دو مورد زیرساخت های ارائه خدمات مهیا شده است.
گفتنی است بررسی ها نشان می دهد که معوقات موسسه کوثر با آموزش هایی که پیش از اعطای تسهیلات به کارکنان داده شده است خوشبختانه کمتر از دو درصد است که این میزان معوقات در نظام بانکی آماری منطقی محسوب می شود. 
همچنین کاهش نرخ سود سپرده ها به 15 درصد که به پیشنهاد خود بانک ها و موسسات صورت گرفت، در موسسه اعتباری کوثر با تنظیم دستورالعمل ها و زیرساخت های نرم افزاری در 350 شعبه موسسه اعتباری کوثر عملیاتی شده است.
حال باید دید با توجه به تلاش های موسسه اعتباری کوثر برای تبدیل شدن به بانک، اعلام آمادگی این موسسه جهت احراز شرایط مورد نظر بانک مرکزی و رعایت تمام قوانین نظام بانکی، بانک مرکزی چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت و این مهم چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات
موضوعات روز