پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
گلایه های مالک هتل درویشی از مالیات
صنعت گردشگری در 37 سال گذشته، از مسیر طبیعی توسعه خود خارج بوده و هتل هایی که تا این زمان داشتیم به مرور از چارچوب استانداردها خارج شده اند.
کد خبر: ۸۸۶۶

تیتر20 - از میان کسانی که در سال های اخیر وارد حوزه گردشگری و هتل سازی شده و سرمایه انبوهی در این مسیر مصرف کرده اند، باید به علی درویشی مالک هتل مجلل درویشی مشهد اشاره کرد.
به رغم کاستی هایی که در زمینه توسعه صنعت گردشگری در ایران وجود دارد که برخی از آن ها به قونین و مقررات دست و پاگیر و برخی دیگر به حوزه های سرمایه گذاری و حتی فرهنگ و جامعه بر می گردد، علی درویشی معتقد است که کار هتل سازی کار شیرینی است، به شرطی که مسئولان جلوی پای هتل سازان و سرمایه گذاران این عرصه سنگ اندازی نکنند.
در یکی دوسال اخیر گلایه ها و نقد های بسیاری را از سوی عمده ترین فعالان حوزه هتل سازی و توسعه گردشگری در رسانه های مختلف خوانده و دیده ایم، که طیف وسیعی از دشواری ها را بر می شمارند.
علی درویشی این بار به مساله مالیات تعلق گرفته بر هتل سازی انگشت گذاشته و اظهار می دارد: باید مالیات را از مقوله هتل سازی بردارند و اگر قرار است که این مساله اکنون تحقق پیدا کند، شایسته تر آن است که به هتل هایی که قبلا ساخته شده نیز تسری داده شود. 
به گفته درویشی، که خود یکی از سرمایه گذاران عمده هتل سازی، مخصوصا در شهر مشهد است، نباید یک کارآفرین را که میلیاردها تومان سرمایه اش را برای یک پروژه ملی هزینه می کند با او برخورد نامناسب داشت. چرا که این رفتار ها باعث از بین رفتن انگیزه سرمایه گذارانی است که  افزون بر انگیزه های اقتصادی به خاطر برخی از علایق شخصی و ملی دست به این اقدام می زنند. 
علی درویشی درباره جزئیات بحث مالیات این گونه اظهار نظر می کند: «مالیات بر ارزش افزوده که 9 درصد است، عملا کار هتل را مختل می کند. این مساله باعث شده است که مشتری حتی آب نوشیدنی ونوشایه خود را برای فرار از مالیات فوق ازخارج از هتل تهیه نماید که این مساله عملا منافع هتل را به خطر می اندازد. 
وی درباره انگیزه های مثبت سرمایه گذاران داخلی می گوید: «در گذشته وقتی اعلام شد که قرار است 5 درصد از حریم رضوی را به خارجی ها بدهند به من برخورد و از سال 1372 به این سو از کار بنکداری طلا وارد هتل سازی شدم.
به گفته این فعال عرصه هتل سازی و گردشگری، صنعت گردشگری در 37 سال گذشته، از مسیر طبیعی توسعه خود خارج بوده و هتل هایی که تا این زمان داشتیم به مرور از چارچوب استانداردها خارج شده اند. 
درویشی با نگاهی محلی به حوزه هتل سازی می گوید: مسئولان استان باید برای شنیدن حرف های ما و رسیدگی به مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران وقت بگذارند. 
به گفته درویشی دکتر صلاحی استاندار قبلی خراسان رضوی نمونه ای از مسئولین کارآمد بود و برای کارآفرینان کاری کرده بود که راحت بتوانند برای حل مشکلات خود مراجعه نمایند. 
مدیر هتل درویشی مشهد گفت:هدفم از ساخت این هتل داشتن یک هتل اسلامی در مشهد بود که مهمانان امنیت داشته باشند و شئونات اسلامی هم در آن هتل رعایت شود.
وی در پایان گفت: هتل درویشی دارای 223 اتاق به همراه رستوران های مختلف و استخر و سونا هست که هر کدام بی نظیر است . هم چنین ما توانستیم با ساخت این هتل برای 360 نفز به طور مستقیم اشتغالزایی کنیم.
به رغم مقایسه طراحی این هتل با هتل های مجلل دنیا و شایعاتی درباره ساخت وطراحی هتل توسط خارجی ها،درویشی می گوید:پروژه هتل 5 ستاره درویشی مشهد کاملا بومی طراحی وساخته شده است.


ارسال نظرات
موضوعات روز