جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
اسپیکرهای کوچک و جمع و جور جدید با قابلیت های زیاد به بازار آمده اند
به تازگی آمازون از بلندگوی قابل حمل و هوشمند خود رونمایی کرده است که نه تنها می تواند صدای مناسبی را در اختیار شما بگذارد بلکه به فرمان های صوتی شما نیز گوش می دهد و علمکرد خانه شما را تحت کنترل دارد.
کد خبر: ۸۸۹۳
تیتر20 - به تازگی آمازون از بلندگوی قابل حمل و هوشمند خود رونمایی کرده است که نه تنها می تواند صدای مناسبی را در اختیار شما بگذارد بلکه به فرمان های صوتی شما نیز گوش می دهد و علمکرد خانه شما را تحت کنترل دارد.
 
در کنار این دستگاه های هوشمند به طور کلی بلندگوهای پرتابل (قابل حمل) مدتی است در میان افرادی که دارای دستگاه های قابل حمل مثل لپ تاپ، تبلت یا گوشی موبایل هستند، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. به صورتی که بیشتر این افراد یک بلندگوی پرتابل دارند یا درصدد تهیه یکی از این بلندگوها هستند.

استفاده از این نوع بلندگوها برای دستگاه های پرتابل موجب شده کاربران برای بیشتر لذت بردن از صدای دستگاه خود به خصوص در جمع های خانوادگی به بلندگوهای کوچک اما خوش صدا روی بیاورند. همچنین افرادی که تحرک زیادی دارند و دوست دارند در کوه و بیابان با دوستان خود به موسیقی گوش دهند، به دنبال گزینه های جمع و جور و در عین حال قدرتمند می گردند. در این مطلب تعدادی از بلندگوهای نوآورانه و قدرتمند را معرفی کرده ایم تا با ویژگی های این وسیله کوچک دوست داشتنی بیشتر آشنا شوید.

 

سری echo آمازون

بعد از معرفی آمازون اکو که یک دستیار صوتی قدرتمند بود، به تازگی آمازون از محصول مشابه و قابل حمل آمازون یعنی اکودات رونمایی کرده است. امکان اتصال به شبکه های رادیویی و لوازم هوشمند منزل، پاسخگویی به سوالاتی که در طول روز به ذهنتان می رسد و حوصله جست و جوی آن ها ندارید، فقط قسمت کوچکی از امکانات بی نظیر این دستیار هوشمند است.

آمازون اکودات علاوه بر اتصال به WiFi امکان اتصال بلوتوث به تلفن های همراه را نیز دارد که می توان موزیک تلفن همراه را نیز با آن گوش کرد و علاوه بر آن با بلوتوث یا سیم به اسپیکر متصل شد.

یکی از ویژگی های جالب این دستیار هوشمند که آن را از دستیار گوگل و اپل متمایز می کند، صدای فوق العاده طبیعی آن است که اصلا احساس یک روبات را منتقل نمی کند. از طرفی App شرکت آمازون با نام Alexa App امکان آموزش هنرهای مختلف، مدیریت لیست خرید و... را در اختیار افراد قرار می دهد. این اسپیکر با تکنولوژی تشخیص صدای Far-Field صدای گوینده را از هر جایی در اتاق می شنود.

همچنین با صدای او، لوازم خانه هوشمند را کنترل می کند و حتی چراغ ها را خاموش و روشن می کند. سری جدید اکو از طریق اینترنت متصل به Cloud و همیشه در حال یادگیری و هوشمندتر شدن است. براین اساس، رفتارهای فرد را حدس می زند و بعد از مدتی به صورت خودکار بعضی کارها را انجام می دهد. این محصول به خودی خود صدای آنچنان قوی ندارد ولی همراه آن یعنی اکوتپ یکی از قوی ترین اسپیکرهای قابل حمل بازار محسوب می شود.
 
 
 


Ultimate Ears
 
شرکت UE Roll توانسته برای این اسپیکر گواهی IPX7 را دریافت کند، به این معنی که افراد می توانند آن را با خود به حمام برده، درون وان قرار داده یا زیر باران یا کنار استخر به راحتی از آن استفاده کنند. اسپیکر یادشده از دو پورت بهره می برد که شامل یک پورت USB و همچنین یک ورودی aux می شود.
 
از سوی دیگر، سازنده محصول مورد بحث ادعا دارد که این اسپیکر در برابر ضربات نیز مقاوم است. طراحی محصولات شرکت Ultimate Ears به طور کلی به گونه ای است که کاربر قادر است آن ها را در کیف خود گذاشته و با خیال راحت جا به جا کند. اسپیکر مورد بحث صرفا 340 گرم وزن داشته و در نگاه اول به یک ظرف غذا شباهت بسیاری دارد.

لازم به ذکر است که کمپانی سازنده، محصولاتی کوچک تر را نیز تولید کرده اما این اسپیکر اولین محصول آن ها با گواهی IPX7 به شمار می رود. گواهی یادشده به معنای آن است که با خیال راحت می تواند برای 30 دقیقه آن را در عمق یک متری آب قرار داد و آسیبی نیز به عملکرد آن وارد نخواهدشد.

باتری اسپیکر مذکور نیز تا نه ساعت می تواند به پخش موسیقی بپردازد و در صورتی که از یک ارتباط بی سیم بهره بگیرد، می تواند از پخش کننده اصلی تا 20 متر دور شود. همچنین ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که صدای پخش شده از اسپیکر بسیار شفاف و عالی بوده و به نظر می رسد که بهترین انتخاب برای خرید تا سقف 100 دلار است.
 
 
 
کلیپ JBL
 
کلیپ (Clip) یک اسپیکر کوچک و قابل حمل است که توسط کمپانی مشهور JBL و برای افرادی که دوست دارند همیشه و در همه حال یک اسپیکر کوچک و سبک وزن که قابلیت متصل شدن به کوله پشتی، پل کمربند شلوار و... را دارد، همراه خود داشته باشند، طراحی و تولید شده است.
 
این اسپیکر کوچک قادر است صدایی با کیفیت و شفاف را با توان 3.2 وات تولید کند که نسبت به جثه کوچکش بسیار عالی است. قسمت قلاب مانند به صورتی طراحی شده که می توان گوشه آن را باز کرده و وارد محل اتصال کرد و سپس آن را بست تا اسپیکر به صورت ثابت و محکم در جای خود بماند.

ویژگی دیگری که روی این اسپیکر وجود دارد و بسیار جالب و کارآمد است، یک خروجی صدا با رابط 3.5 میلی متری است که با استفاده از آن می توان موسیقی در حال پخش را به اسپیکرهای دیگری که ورودی صدا دارند، انتقال و قدرت صدا را افزایش داد.

این اسپیکر انرژی مورد نیاز خود را به دو روش تامین می کند. در روش اول که به اسپیکر قابلیت حمل و نقل هم می دهد، استفاده از باتری لیتیوم- یونی قابل شارژ داخلی آن است که می توان بدون نیاز به برق در هر زمان و مکانی به موسیقی گوش داد و روش دوم استفاده از یک منبع شارژ خارجی و کابلی شارژی است که همراه با اسپیکر عرضه می شود.

یک سر این کابل رابط USB قرار دارد که می توان آن را به کامپیوتر، لپ تاپ یا شارژرهای USB متصل کرد و سر دیگر را که رابط micro USB است، باید به رابط micro USB که روی اسپیکر قرار دارد، متصل کرد تا اسپیکر روشن شده و بتوان از آن استفاده کرد و در عین حال باتری داخلی اسپیکر هم شارژ شود.
 
 
 
X-Mini
 
سری X-Mini از پرفروش ترین مدل های بازار اسپیکرهای قابل حمل محسوب می شوند. مدل جدید این شرکت از دو بلندگوی کوچک تشکیل شده که از پایین به کمک آهنرباهایی که زیر آن ها قرار گرفته به اجسام مختلف متصل می شوند. هر بلندگو نزدیک به 66 میلی متر ارتفاع دارد و قطر آن نیز 4.53 میلی متر است. وزن هر دو حدود 178 گرم است که در کنار وجود یک پوشش پارچه ای، امکان حمل و نقل آن را بسیار آسان می سازد.

در هر بلندگو یک دکمه روشن و خاموش، پورت USB برای انتقال صدا و شارژ باتری و یک پورت 5.3 میلی متری صدا برای اتصال بلندگوهای اضافی دیگر وجود دارد. همچنین هر کانال صوتی این بلندگو یک درایور چهار سانتی متری با توان خروجی 5.2 وات دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی این شرکت، نسبت سیگنال به نویز این محصول 80 دسی بل بوده و در محدوده فرکانس 200 هرتز تا 18 کیلوهرتز کار می کند. این شرکت برای بهبود صدای بم دستگاه، قابلیتی به آن اضافه کرده است که به وسیله آن می توان ارتفا اسپیکر را بیشتر و صدای بم بسیار بهتری را تجربه کرد.
 
در هر بلندگو یک باتری 400 میلی آمپری قرار دارد که بر اساس ادعای شرکت می تواند تا 12 ساعت توان مورد نیاز دستگاه را تامین کند. باتری دستگاه به راحتی می تواند تا 16 ساعت برای شما موسیقی پخش کند. شارژ باتری و عمل انتقال صدا از طریق یک کابل صورت می گیرد و کنترل حجم صدا نیز روی این کابل قرار دارد./همشهری جوان

ارسال نظرات
موضوعات روز