شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
رادیاتورهای قرنیزی همانند رادیاتورهای معمولی توانایی انتقال حرارت و گرمایش را دارند اما علی رغم این که از پوسته آلومینیومی بهره می‌برند از نظر ظاهری شکلی همانند قرنیز دارند که می‌توانند جایگزین قرنیزهای مرسوم در خانه‌ها شوند. قرنیز که قرنیز است و باید باشد، حالا اگر قرنیز شوفاژ هم باشد چه بهتر!
کد خبر: ۸۹۵۷

تیتر20 - روزهایی که هوا سرد است، وقتی از بیرون به خانه می‌رسیم، اولین محل توقف ما در خانه، کنار بخاری است، البته این در باره منازلی مصداق دارد که به وسیله بخاری گرم می‌شوند و گرما در تمام نقاط خانه به صورت یک پارچه پخش نمی‌شود. اگر وسیله گرم کننده شوفاژ باشد دیگر نیاز به رفتن به کنار شوفاژ نیست. گرما همه جا پخش شده است. البته این روزها وسیله دیگری از راه رسیده است که گرما را به صورت کاملا یکسان در خانه توزیع می‌کند. 
وسایل گرمایشی قدیمی، با این که همگی خوب هستند یک ایراد بزرگ دارند و آن هم اشغال بخشی از محل خانه و اتاق‌هاست. بخاری که داشته باشید باید در فصل بهار آن را جمع کرد و به انباری منتقل کنید. شوفاژ هم باشد که معمولا در بخشی از دیوارها وفضای خانه نمی‌توان هیچ وسیله ای گذاشت چون در اشغال رادیاتور‌های شوفاژ است.
شاید همین مسائل باعث شده است که ایده خلاقانه «شوفاژ‌های قرنیزی» یا «قرنیز‌های شوفاژی» از سوی طراحان و تولید کنندگان این محصول رائه شود. 
رادیاتورهای قرنیزی همانند رادیاتورهای معمولی توانایی انتقال حرارت و گرمایش را دارند اما علی رغم این که از پوسته آلومینیومی بهره می‌برند از نظر ظاهری شکلی همانند قرنیز دارند که می‌توانند جایگزین قرنیزهای مرسوم در خانه‌ها شوند. قرنیز که قرنیز است و باید باشد، حالا اگر قرنیز شوفاژ هم باشد چه بهتر! 
این وسیله گرمایشی با توجه به خصوصیت‌های ظاهری خوبی که دارد خیلی زود توانسته است در صنعت تاسیسات جای خود را باز کند.
به هرحال هر یک از سیستم‌های گرمایشی متداول از قبیل رادیاتور، گرمایش از کف، فن کوئل، هواساز، داکت اسپیلت، اسپیلت یونیت‌ها و دارای معایب و محاسن خود هستند، اما به نظر می‌رسد رادیاتورهای قرنیزی کاملا متفاوت از همه آن‌ها باشد. 
برخلاف تصور، سیستم گرمایشی رادیاتور قرنیزی از ساده ترین مکانیزم که در رادیاتورهای معمولی مورد استفاده قرار گرفته است جهت انتقال حرارت استفاده می‌نماید و هیچ گونه پیچیدگی در این سیستم وجود ندارد و در ضمن راندمان بالایی هم دارد. 
یکنواختی دما و گرمایش به صورت یک نوار حرارتی در محیط پیرامون، صرفه جویی مصرف انرژی به خاطر گستردگی سطح انتقال حرارت، سرعت انتقال حرارت، عدم اشغال فضا و همخوانی با دکوراسیون داخلی، سادگی در تعمیر و نگهداری ازجمله ویژگی‌های این سیستم جدید است.
لازم به ذکر است که سیستم گرمایش قرنیزی اخیراً در کشور انگلستان ابداع و رایج شده و تکنولوژی روز این کشور می‌باشد و این محصول در ایران توسط گروه صنعتی آترین ارائه می‌شود. 
ارسال نظرات
موضوعات روز