جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲
این جعبه کوچک سازگار با فناوری بلوتوث که جعبه کلیدهوشمند یا Smart Key Box نام دارد به کاربران امکان می دهد با استفاده از گوشی هوشمندشان درب اتومبیل را قفل یا باز کرده و موتور اتومبیل را هم روشن کنند.
کد خبر: ۸۹۸۲

تیتر20 - شرکت خودروسازی تویوتا که به حضور در بازار به اشتراک گذاری خودرو علاقمند شده محصول جذابی ابداع کرده که می تواند جایگزین کلید خودروها شود.

به گزارش ورج، این جعبه کوچک سازگار با فناوری بلوتوث که جعبه کلیدهوشمند یا Smart Key Box نام دارد به کاربران امکان می دهد با استفاده از گوشی هوشمندشان درب اتومبیل را قفل یا باز کرده و موتور اتومبیل را هم روشن کنند.

برای استفاده از این خدمات ابتدا باید جعبه یادشده را بر روی داشبورد خودرو نصب کرد. این کار مستلزم هیچ تغییراتی در موتور خودرو نیست. سپس فرد باید کدی را که از طریق برنامه تلفن همراه این ابزار تولید می شود دریافت کند تا بتواند به آن دسترسی یابد. در این صورت با نزدیک کردن گوشی به اتومبیل، کد یاد شده از طریق بلوتوث شناسایی شده و امکان باز و بسته کردن خودرو و روشن کردن آن به وجود می آید.

از طریق همین ابزار می توان مدت زمان و تاریخ استفاده از خودرو را هم مشخص کرد. مهم ترین مزیت ابداع این فناوری تسهیل استفاده مشترک از خودروهای مختلف است. با توجه به گسترش آلودگی هوا و ترافیک در جهان، ایده به اشتراک گذاری خودروها میان چندین نفر روز به روز در حال گسترش است و بر همین مبنا فناوری های تازه ای در جهان در حال شکل گیری است که چنین کاری را تسهیل کند.

تویوتا به دنبال آزمایش این فناوری در شهر سان فرانسیسکو از سال آینده از طریق سرویس به اشتراک گذاری خودروی Getaround است. Getaround با دریافت سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری از تویوتا قصد دارد استفاده از چنین خدماتی را در میان مردم گسترش دهد.

البته تویوتا تنها شرکت خودروسازی نیست که از این ایده استفاده کرده است. دایملر، جنرال موتورز، فورد، تسلا و بی ام وی هم در حال اجرای طرح های مشابهی هستند که البته برای بازاریابی و تبلیغ خودروهای جدید آنها هم قابل استفاده است./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز