پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹
از آنجا که اقبال عمومی و درخواست های تجار برای خدمات تراش استاندارد اروپایی شرکت به حدی است که شرکت خسروان عقیق با تیم تراش فعلی خود نمی تواند پاسخگوی این حجم عظیم درخواست ها باشد برآن شده است تا ضمن آموزش نیروهای علاقمند از همکاری ایشان به عنوان تراشکار سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی استفاده نماید.
کد خبر: ۹۰۱۰

تیتر20 - وقتی سخن از سنگهای قیمتی است همگان حتی در همین ایران، فورا به یاد برند سواروفسکی و یا یکی دو برند مشهور جهانی می افتند. اما هستند برندهای ایرانی که در این زمینه سابقه درخشانی دارند و ارزش های این صنعت ارز آور و هنری را در کشور ما که مهد این هنر و صنعت بوده، تعالی بخشیده اند.
 به گفته كارشناسان، ارزش افزوده سنگ‌هاي قيمتي فرآوري شده تا هفت برابر قيمت سنگ خام و سنگ‌هاي نيمه‌قيمتي تا سه برابر قيمت سنگ خام آنهاست و همين آمار و ارقام كافي است تا به پتانسیل اقتصادی این شاخه پی ببریم.مضافا اینکه ایران دارای معادن و منابع مشخص و مرغوبی از این نمونه سنگها می باشد.
گردش مالي اين صنعت در جهان ۶۰۰ تا ۹۰۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود. از اين رو صنعت فرآوري سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي دومين صنعت پردرآمد دنيا به شمار مي‌آيد. با گسترش و توسعه صنعت فرآوري سنگ‌هاي قيمتي، آموزش تراش و فرآوري سنگ‌هاي قيمتي و توسعه و تمركز بر اشتغال خانگي اين صنعت مي‌توان در آينده‌اي نزديك شاهد اشتغالزايي بيش از پيش اين صنعت در كشور بود.
 ايران در بخشي از منطقه زمين‌شناسي است كه به بهشت گوهرشناسان معروف است و انواع و اقسام سنگ‌هاي قيمتي به جز الماس در آن يافت مي‌شود. 
در کشوری که بزرگترین الماس های جهان را در خزانه خود دارد و تاریخ شاهانه و امرای پر جبروتش همواره یادآور انبوهی از سنگ ها و جواهرات در طول هزاران سال بوده است بدیهی است که شرکتهایی مانند شرکت خسروان عقیق وجود داشته باشند که علاوه بر ارایه خدمات مبتنی بر هنر و ترکیب آن با علوم مختلفی همچون فیزیک ، به آموزش و ایجاد اشتغال نیز بپردازند.
در همین راستا این شرکت، دوره های آموزشی تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با سبکهای مختلف را تدارک دیده است که فرصت مناسبی برای هنرجویان و علاقمندان جویای شغلی است تا در این صنعت زیبا و در عین حال پول ساز شانس خود را بیازمایند. 
از آنجا که اقبال عمومی و درخواست های تجار برای خدمات تراش استاندارد اروپایی شرکت به حدی است که شرکت خسروان عقیق با تیم تراش فعلی خود نمی تواند پاسخگوی این حجم عظیم درخواست ها باشد برآن شده است تا ضمن آموزش نیروهای علاقمند از همکاری ایشان به عنوان تراشکار سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی استفاده نماید.
از آنجا که هدف این شرکت آموزش دادن ماهیگیری است نه ماهی دادن، تمام توان خود را برای تسهیل در شرایط آموزشی، بکار گرفته است که از آن جمله می توان به طرحهای متنوع آموزشی و اشتغال شرکت اشاره نمود که در برخی از آنها حتی در ابتدای امر هیچگونه شهریه ای بابت آموزش دریافت نمیگردد. اطلاعات طرحهای مختلف آموزش و اشتغال بر روی وبسایت شرکت قابل ملاحظه و بررسی هست.
شرکت خسروان عقیق بعنوان برند ایرانی سنگ های قیمتی، طرح های مذکور را در رشته متنوع تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و نیز دوره های گوهرشناسی ، طراحی جواهر و... در تهران برگزار می نماید البته این دوره ها خاص تهرانی ها نبوده و جهت علاقمندان شهرستانی نیز حتی امکان همکاری جهت تامین محل اسکان ایشان نیز می باشد.
تمام اقشار مختلف از جمله دانشجوبان، بازنشستگان، بانوان خانه دار، کلیه هنردوستان، جویندگان شغل که بزرگ می اندیشند، کارمندان هنردوست و جویای شغل دوم و سایر اقشار می توانند در این طرح اشتغالزایی شرکت کنند.

مصطفی خسروی، مدیر عامل شرکت خسروان عقیق، درباره فعالیت های این برند ایرانی می گوید: شرکت خسروان عقیق یک برند ملی است که به لطف خدا و همت همکاران جوان و خوش ذوق این مجموعه توانسته است با تلفیق ذوق هنرمندان تراشکار ایرانی و علوم مختلف برای اولین بار در جهان حدود 3500 طرح تراش متنوع جواهری را بر روی وبسایت خود به نمایش بگذارد.
به گفته او این برند تا کنون توانسته است حدود 40 گواهی نامه بین المللی و تاییدیه های داخلی را از کمپانی های مطرح جهان دریافت نماید. کسب 6 ایزو از کمپانیهای مطرح که در نوع خود در این صنعت منحصر بفرد است مهر تایید دیگری بر تلاش این شرکت در جهت استاندارد سازی و ارایه خدمات با کیفیت می باشد.
با ورود این شرکت به حوزه ساخت دستگاههای تراش نیز ارایه ایده ها و ارتقا کیفیت خدمات موجب گردید برای اولین بار بتواند دستگاه تراش فست بر پایه کلاس دیجیتال و صفحات لمسی تولید نماید.
در حوزه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی رشته های متنوعی آموزش داده می شود که می توان به برخی از آنها اشاره نمود: مشبک کاری برروی سنگهای نیمه قیمتی، تراش فست، تراش دامله، گوهرشناسی، تراش نقش برجسته، حجم تراشی و پیکر تراشی، قلم زنی و جواهرنشانی روی فلزات قیمتی، طراحی طلا و جواهر دستی، طراحی طلا و جواهر نرم افزاری و...
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانند به سایت  www.khosrovanaghigh.com  مراجعه کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز