جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
تابلو فرش‌هایی که برخی از شرکت‌های معتبر مانند تابلو فرش مرینوس تولید می‌کنند می‌توانند برای مسافرانی که برای گردش و البته خرید هدایایی برای اقوام خود به ایران می‌آیند بسیار انتخاب مناسبی برای ایفای نقش «سوغاتی ایرانی» باشند.
کد خبر: ۹۰۸۸

تیتر20 - اگر فرش ایرانی می‌تواند هدیه بسیار ارزنده‌ای باشد که این روزها در اتاق پذیرایی و حتی روی در و دیوار منازل اروپایی‌ها به وفور دیده می‌شود، بنابراین تابلو فرش ایرانی به شرطی که همان اصالت و نجابت فرش ایرانی را داشته باشد می‌تواند نه تنها هدیه‌ای گران‌بها باشد، بلکه بتوان به عنوان یک کالای سرمایه‌ای هم به آن نگاه کرد.
تابلو فرش‌هایی که برخی از شرکت‌های معتبر مانند تابلو فرش مرینوس تولید می‌کنند می‌توانند برای مسافرانی که برای گردش و البته خرید هدایایی برای اقوام خود به ایران می‌آیند بسیار انتخاب مناسبی برای ایفای نقش «سوغاتی ایرانی» باشند.
هنر فرش و فرشبافی در دهه‌های گذشته با حجم گسترده تولیدی خود در ایران و سایر کشورهای فعال در این حوزه جنبه‌ای صنعتی پیدا نمود که کم‌کم وجهه هنری فرش در سایه جنبه صنعتی آن قرار گرفت و به این ترتیب این تابلو فرش‌ها هستند که می‌توانند نماد هنری بودن صنعت فرش را یک بار دیگر احیا کنند. مخصوصا که تابلو فرش به خاطر اندازه و کارکردی که دارد همیشه روی دیوارهاست و در برابر چشم مردمی‌است که به این هنر اصیل احترام می‌گذارند.
البته برای تولید تابلو فرش باید نکاتی را هم در نظر گرفت گو‌ این‌ که در تابلو فرش‌های مرینوس، بافت ریز و فشردگی بالا در کنار رنگ‌های متنوع حس نفیس بودن را به محصولات و دستاوردهای هنری این برند و در نهایت فرش اصیل ایرانی القا می‌کند.
نکته قابل ملاحظه و مهم دیگر در خصوص تابلو فرش‌ها که قابلیت تجاری و ارزش معنوی بسیاری به هر یک از این محصولات می‌بخشد، پتانسیل نقش زدن صورت عزیزانی است که می‌خواهیم علاقه خود را به آن‌ها نشان دهیم. چه بهتر که چهره او را در قالب یک تابلو فرش سفارش دهیم و به عنوان هدیه ای ارزشمند و غافلگیرکننده در زمانی مشخص به او هدیه کنیم. 
تکنولوژی و ظرفیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر، این امکان را می‌دهد که تابلو فرش‌های امروزی با بیشترین میزان باورپذیری از نظر شباهت جزئیات اثر هنری به عکس اولیه تولید و ارائه شوند. 
در دهه اخیر با توسعه هنر و صنعت تابلوفرش بافی و در ادامه قالی و قالیچه‌های تصویری و با خلاقیت و نوآوری در کاربری آن، این اثر وکالای هنری را از زیرپا به روی دیوارها برده شد. هنری که نتیجه ایده‌پردازی‌های بافنده ماهر ایرانی بود. 
حالا اگر این هنر و صنعت بتواند راه خود را در میان بازارهای آشکار و پنهان جهان پیدا کند، بدون شک می‌تواند سرقفلی این رشته در دست ایرانیانی باشد که هنر خود را سال‌ها مانند گنجی در حیاط خانه خود پنهان کرده و الان فرصت ارائه اش را به دیگران یافته‌اند. 
این روزها عکس‌هایی از چهره‌ها و حتی عکس‌های دسته جمعی و حتی منظره‌هایی که انسان‌ها از آن خاطره دارند، به تدریج در قالب تابلو فرش به روی دیوار‌ها می‌رود، تا ضمن گرامی‌داشت آن خاطره، ارج و منزلتی نیز به این هنر ایران داده شود. تصاویری که با دقت و ظرافتی مثال زدنی بر روی فرش بافته شده‌اند، تاجایی که گاهی از ظرافت آن‌ها متحیر شویم. 
البته هرگز نباید فراموش کرد که تابلوفرش هم به عنوان یک محصول هنری، حتی اگر در بازار ایران خریداری شود، مانند هر کالا و محصول هنری یا صنعتی دیگر دارای درجاتی از کیفیت و ارزش است که این کیفیت و ارزش را برندی که به تولید آن اقدام کرده و میزان زحمتی که برای آن کشیده شده مشخص می‌نماید. یعنی هر کالایی هنر نیست حتی اگر بی واسطه آن را متصل به هنر بی بدیل فرشبافی ایران و ایرانی بدانیم. 
در تولید فرش دستباف با در نظر گرفتن تمام ابعاد صنعتی آن بخش طراحی و رنگ بندی آن با اتکا به اصول طراحی سنتی که برگرفته از فرهنگ و هنر غنی ایران است، بیشترین نقطه اتصال جریان تولیدی فرش به «هنر» است. این همان نکته کلیدی است که در برخی از برند‌های مشهور این هنر - صنعت مانند فرش مرینوس قابل مشاهده است. 
در نهایت باید گفت کشف بازارهای جدید خارجی این کالا نیز امری مهم و در راستای توسعه هنر- صنعت فرش ضروری است. برای موفقیت در این موضوع تولید کنندگان ایرانی و نهادهای نظارتی نباید اجازه دهند کمیت و بازاریابی عجولانه جای کیفیت را گرفته و این عرصه در ذهن مردم دنیا خراب شود. 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.artmerinos.com مراجعه کنند.
ارسال نظرات
موضوعات روز